  • 1. Data: 2008-11-19 15:33:23
    Temat: KK - Cashback 1% - Alior czy Polbank Era (zagranica)?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    Czy udalo sie komus sprawdzic jakie kursy stosuje ALior bank przy karcianych
    transakcjach miedzynarodowych?
    Planuje zmienic KK na jakas z cashbackiem i nie wiem czy wybrac Polbank Era
    czy Alior. Oprocentowanie nie ma dla mnie znaczenia - nie korzystam.
    Karta sa wiec identyczne, ale ktora lepiej nadaje sie na zagraniczne wyjazdy?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-11-19 15:46:23
    Temat: Re: KK - Cashback 1% - Alior czy Polbank Era (zagranica)?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy Alior. Oprocentowanie nie ma dla mnie znaczenia - nie korzystam.
    > Karta sa wiec identyczne, ale ktora lepiej nadaje sie na zagraniczne

    Nic nie wskazuje na to aby Alior mógł się równać z Polbankiem pod względem
    kursów. Trzy waluty rozliczeniowe mogą sięokazać marketoleniem. Zatem jeśli
    jest to ważny argument, wybór jest jednoznaczny - Polbank.

    marekz

  • 3. Data: 2008-11-19 18:23:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > względem kursów. Trzy waluty rozliczeniowe mogą sięokazać marketoleniem.
    > Zatem jeśli jest to ważny argument, wybór jest jednoznaczny - Polbank.

    chyba trochę zbyt szybko na to, aby oceniać aliorowe kk...pewnie nikt
    jeszcze takiej nie dostał lub chociażby nie płacił za granicą, ale na
    pewno wkrótce się dowiemy jak kursy w praktyce wyglądają ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-11-19 18:37:04
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > chyba trochę zbyt szybko na to, aby oceniać aliorowe kk...pewnie nikt
    > jeszcze takiej nie dostał lub chociażby nie płacił za granicą, ale na
    > pewno wkrótce się dowiemy jak kursy w praktyce wyglądają ;-)

    Nie bardzo widać korzystniejszy dla klienta mechanizm ustalania kursów niż
    stosuje Polbank.

    Natomiast mniej korzystnych jest dużo.

    marekz

  • 5. Data: 2008-11-20 08:11:42
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:37:04 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Nie bardzo widać korzystniejszy dla klienta mechanizm ustalania kursów
    > niż stosuje Polbank.
    >
    > Natomiast mniej korzystnych jest dużo.

    Też mam wrażenie, że Polbanku to raczej nie przeskoczą, albo chociaż
    dotrzymają mu kroku. Poza tym oni chyba mają inne cele. Oby nie było
    jakiś drastycznych rozwiązań rodem z Citi, to będzie dobrze.

    Xenocide

  • 6. Data: 2008-11-21 07:46:17
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    Marcin pisze:
    > Karta sa wiec identyczne, ale ktora lepiej nadaje sie na zagraniczne wyjazdy?

    Dołączę się do pytania...

    Alior zamierza wydawać karty niespersonalizowane, od ręki. Zastanawiam
    się czy taka karta będzie "skuteczna" zagramanicą albowiem nie ma
    możliwości wykazać (przy pomocy np. paszportu), że jest się rzeczywiście
    właścicielem takiej karty.
    Jak myślicie?

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 7. Data: 2008-11-22 05:48:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "~|_ukasz" <l...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > się czy taka karta będzie "skuteczna" zagramanicą albowiem nie ma
    > możliwości wykazać (przy pomocy np. paszportu), że jest się rzeczywiście

    Karta oczywiscie jest spersonalizowana, nie posiada tylko imienia i nazwiska
    uzytkownika. Jest to karta na okaziciela, a do jego uwierzytelnienia jest
    wykorzystywany PIN lub podpis znajdujacy sie na karcie. O ile prawo danego
    kraju nie mowi, ze na elektronicznym instrumencie platniczym musi byc podane
    imie i nazwisko to nie widze powodu dla jakiego akceptant mialby odmawiac
    przyjecia platnosci.

    MK

  • 8. Data: 2008-11-22 06:14:42
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    niespersonalizowane alior mial wydawac do 5000zl, wiec nie jest to zbyt
    ciekawa propozycja. Chyba, ze znow zmienili procedury :-)

  • 9. Data: 2008-11-24 09:39:37
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > instrumencie platniczym musi byc podane imie i nazwisko to nie widze
    > powodu dla jakiego akceptant mialby odmawiac przyjecia platnosci.

    To w teorii... a w praktyce wytłumacz to włoskiej kasjerce w
    supermarkecie, która zna tylko jedno angielskie słowo - passport :P

    ~|_.