  • 1. Data: 2008-11-19 15:03:44
    Temat: V Electron - które terminale na podpis?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czy można z góry określic, że w danym terminalu (mam na mysli Polskę) płatność kartą
    V. Electron będzie na podpis, a nie na PIN?
    JaC

  • 2. Data: 2008-11-19 17:50:43
    Temat: Re: V Electron - które terminale na podpis?
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 19-11-2008 o 16:03:44 666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > Czy można z góry określic, że w danym terminalu (mam na mysli Polskę)
    > płatność kartą V. Electron będzie na podpis, a nie na PIN?
    > JaC

    Nie.
    To nie zależy od terminala tylko od oprogramowania jakie ma
    zaimplementowane.
    To tak jakbyś po obudowie kompa chciał rozstrzygnąć czy w środku siedzi
    Athlon czy Intel.
    A tak w ogóle to VE VE nierówna.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 3. Data: 2008-11-19 20:07:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:gg19ns$7vo$1@news.wp.pl...
    > Czy można z góry określic, że w danym terminalu (mam na mysli Polskę)
    > płatność kartą V. Electron będzie na podpis, a nie na PIN?

    Tak. We wszystkich terminalach, ktore nie sa wyposazone w PINpad :D

    MK

  • 4. Data: 2008-11-19 22:03:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy można z góry określic, że w danym terminalu (mam na mysli Polskę)
    > płatność kartą V. Electron będzie na podpis, a nie na PIN?

    Zalezy od banku, ktory karte wydal. W VWbanku kazda transakcja jest na
    podpis mimo ze terminal jest wyposazony w PINpada.

  • 5. Data: 2008-11-19 23:29:58
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 19-11-2008 o 21:07:46 MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tak. We wszystkich terminalach, ktore nie sa wyposazone w PINpad :D

    Można się pomylić - np. Hypercomy z zasady mają wbudowany pinpad ;)
    Ten zewnętrzny to gadżet dla wygody.
    Podobnie jest z przenośnymi.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 6. Data: 2008-11-20 08:32:41
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    > Można się pomylić - np. Hypercomy z zasady mają wbudowany pinpad ;)
    > Ten zewnętrzny to gadżet dla wygody.
    > Podobnie jest z przenośnymi.

    W sumie wszystkie terminale (w tym najpopularniejsze na rynku Verifone'a)
    mają wewnętrzny pinpad - czyli ta klawiatura, na której kasjerka wprowadza
    kwotę do aplikacji płatniczej.

    Żeby mieć pewność, że transakcja będzie na podpis, jedyną IMHO możliwością
    po Twojej stronie (czyli po stronie Klienta) może być karta bezpinowa. Na
    "oko" nie zweryfikujesz, czy terminal jest online'owy.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 7. Data: 2008-11-20 13:31:57
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czyli nie zalezy od nalepki, np. polcardu, ecardu czy pekao?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-11-20 15:40:29
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:gg19ns$7vo$1@news.wp.pl...
    > Czy można z góry określic, że w danym terminalu (mam na mysli Polskę)
    > płatność kartą V. Electron będzie na podpis, a nie na PIN?

    Zależy od kodu na pasku/chipie karty, a nie od obudowy. Stare delfinki
    mBanku były na podpis, nowe są na PIN nawet jeśli użyjesz paska a nie chipa.
    k.

  • 9. Data: 2008-11-20 17:18:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message

    > Zależy od kodu na pasku/chipie karty, a nie od obudowy. Stare delfinki
    > mBanku były na podpis, nowe są na PIN nawet jeśli użyjesz paska a nie
    > chipa.

    Dostalem niedawno w tym roku odnowiona VE z VWbanku i dziala wlasnie
    wszedzie na podpis, ale nie ma chipa.

  • 10. Data: 2008-11-22 21:09:37
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

    > "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message

    > Dostalem niedawno w tym roku odnowiona VE z VWbanku i dziala wlasnie
    > wszedzie na podpis, ale nie ma chipa.

    Dokładnie. Parę mies. temu było na grupie o kodach i wymuszaniu autoryzacji,
    teraz już nie pamiętam szczegółów. Trochę podaje angielska wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card.

    k.