  • 1. Data: 2022-09-20 00:09:31
    Temat: Jak w Polsce zrobić czek?
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    Hej
    jest sobie w Polsce osoba, która z USA nie ma nic wspólnego, ale ma
    zapłacić pewną drobną kwotę sądowi w Stanach.
    Sąd nie przyjmuje płatności online ani nawet telefonicznego obciążenia
    karty kredytowej. Przyjmują czeki: money order checks or cashier checks.

    Jak to zrobić?

    Ostatnio widziałem czeki w ofertach naszych banków z 15 lat temu.
    Przejrzałem Western Union i nie zauważyłem takiej usługi "wystawienia
    czeku". Citibank PL również.

    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2022-09-20 10:00:31
    Temat: Re: Jak w Polsce zrobić czek?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.09.2022 o 00:09, Alf/red/ pisze:
> [...]
    >
    > Ostatnio widziałem czeki w ofertach naszych banków z 15 lat temu.
    > Przejrzałem Western Union i nie zauważyłem takiej usługi "wystawienia

    czek musiałby być z amerykańskiego banku, w Polsce tego nie ogarniesz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-09-20 10:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 10:00:31 +0200, Robert_DF wrote:

    > czek musiałby być z amerykańskiego banku, w Polsce tego nie ogarniesz

    Citi nie potrafi?

    Jak drobna kwota ... moze banknoty w kopercie ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-09-20 10:29:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 10:17:22 +0200, J.F wrote:

    > Citi nie potrafi?
    >
    > Jak drobna kwota ... moze banknoty w kopercie ? :-)

    A - do obslugi zagranicznej zawsze byl Pekao - moze jeszcze potrafi.
    Zadzwinic zapytac.

    https://www.pekao.com.pl/korporacje/zarzadzanie-fina
    nsami/Czeki-w-obrocie-zagranicznym.html

    "sprzedaż czeków bankierskich" ... moze to to?

    A kolejny telefon ... do ambasady USA. Moze oni cos poradzą - mieli
    podobny problem i sie dogadali.

    A kolejny ... do Western Union ? W usa to oni maja jakie "Money
    Order".

    J.

  • 5. Data: 2022-09-20 10:57:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-20 o 10:00, Robert_DF pisze:

    > czek musiałby być z amerykańskiego banku, w Polsce tego nie ogarniesz

    Kilka lat temu sprawdzałem i dla kont prywatnych nawet nie
    było czegoś takiego w cenniku, ale w firmowym były.
    (a stare czeki leżą gdzieś w szufladach, ale chyba mają termin użycia)
    Natomiast jak zadzwoniłem do santiego, to się okazało, że tylko w
    obrocie krajowym
    a czek do realizacji w zagranicznym banku, to nie niby ma takiej opcji,
    ale dla naszego klienta możemy wystawić jako dokument niestandardowy.
    Tylko cennik dokumentów niestandardowych - czy to konto firmowe czy
    zwykłe zaczyna się tak od kwoty 100zł więc zależy jak drobna jest ta
    kwota do uregulowania w USA, bo z jakimś potwierdzeniem, to może dobić
    do 100$

  • 6. Data: 2022-09-20 11:03:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.09.2022 o 10:17, J.F pisze:
    > Jak drobna kwota ... moze banknoty w kopercie ? :-)

    po realizacji czeku masz potwierdzenie że dotarło, po wysłaniu gotówki nie

  • 7. Data: 2022-09-20 17:18:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 00:09:31 +0200, Alf/red/ wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnio widziałem czeki w ofertach naszych banków z 15 lat temu.
    > Przejrzałem Western Union i nie zauważyłem takiej usługi "wystawienia

    https://www.westernunion.com/us/en/money-order.html

    Ciekawe, czy dostępne w Polsce.

    J.

  • 8. Data: 2022-11-03 11:52:22
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 20.09.2022 o 00:09, Alf/red/ pisze:
    > Jak to zrobić?

    Hej,
    udało się (odbiorca czeku potwierdził że jest OK), więc wrzucę podsumowanie.
    Dziękuję za podpowiedzi.

    Citi - odesłali do oddziału na Traugutta, gdzie odpowiedzieli że nie
    obsługują czeków.
    Western Union - obsługa jest na Litwie, gdzie odpowiedzieli z akcentem,
    że nie obsługują czeków.
    Ambasada - szybko przekierowali do konkretnej pani, która powiedziała
    (po polsku), że nie ma szans, i w Niemczech też nie. Sugeruje znajomych
    w Stanach, żeby oni wystawili.
    PKO BP - no nie, już nie pamiętam jak to ujęli.

    Pekao - wstępnie odpowiedzieli na telefonie, że zapraszają do oddziału
    (nie powiedzieli którego). Trafiłem (telefonicznie) na Wołoską, gdzie
    szukali odpowiedzi z pół godziny, nawet do skarbca trafiłem, ale w końcu
    potwierdzili i zaprosili na miejsce. Oczywiście trzeba mieć konto, więc
    założyłem (osobiste, nie firmowe).
    Bliżej miałem do innego oddziału, gdzie pani w okienku (po godzinie
    czekania w kolejce) powiedziała, że nie obsługują czeków, a kierownik
    oddziału potwierdził. No to poszedłem na Wołoską, gdzie pierwszy
    pracownik odpowiedział że nie, ale potem podrapał się po głowie i
    poszukał 'najstarszej starowinki', która... POTRAFIŁA!

    Czek kosztuje 20 zł plus kurs wewnętrzny (wyższy o jakieś 16 groszy od
    rynkowego), jeśli obciąża konto PLN; można bezpośrednio z konta USD.
    Pobierane w momencie złożenia dyspozycji.
    Zamawiają "w centrali" i jest do odbioru po jakimś tygodniu. Blankiet JP
    Morgan Chase.

    Przy okazji z panią pogadałem, i:
    * ostatnio wystawiała z rok temu
    * realizuje kilka rocznie, z USA Kanady Francji i GB, i to jest
    przeważnie zwrot podatków
    * inny oddział, który to potrafi, to plac Bankowy.

    PS inny rozkmin w tej sprawie to notarialne poświadczenie podpisu pod
    dokumentem po angielsku, ale to insza inszość...
    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2022-11-03 12:53:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 3 listopada 2022 o 11:52:25 UTC+1 Alf/red/ napisał(a):

    > Hej,
    > udało się (odbiorca czeku potwierdził że jest OK), więc wrzucę podsumowanie.
    > Dziękuję za podpowiedzi.

    Nice.
    A dodatkowa informacja, że również wciąż potrafią realizować czeki.
    Ja mój jedyny czek w życiu (pierwsze wyłudzone pieniądze z tzw. "internetu")
    realizowałem
    też w żubrze na pl. Leńskiego (wtedy już może pl. Hallera), ale jeszcze w starej
    siedzibie - teraz są już tylko po drugiej stronie ulicy, było tam chyba wcześniej
    biuro maklerskie,
    chyba w 1999, bo to chyba na pierwszym roku było (ledwo dostał człowiek do ręki
    "internet" - przed
    studiami może raz widziałem na oczy przeglądarkę - i zaraz zaczął przestępczyć - co
    te studia robią z ludźmi ;).
    No i po tej drugiej stronie ulicy po chyba 14 latach odnalazłem to moje 20 dolarów.

    > PS inny rozkmin w tej sprawie to notarialne poświadczenie podpisu pod
    > dokumentem po angielsku, ale to insza inszość...

    Tzn. problem chyba w nie w tym, że dokument po angielsku, tylko że notariusz
    ma po angielsku napisać, że potwierdza podpis?
    Pewnie najpierw poświadczenie po polsku, a potem tłumacz przysięgły. O ile tak
    pójdzie.
    Ew. ambasada.

    A w ogóle to możesz zdradzić, z jakiego powodu "osoba, która z USA nie ma nic
    wspólnego"
    jednak "ma zapłacić pewną drobną kwotę sądowi w Stanach"?
    I dlaczego tego nie oleje?
    Oczywiście może być elementarna uczciwość, ew. obawa, że jednak kiedyś będzie
    chciała do USA wjechać i nie chce wylądować w Guantanamo ;>
    Czy to jakiś spadek?