    From: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak w Polsce zrobić czek?
    Date: Thu, 3 Nov 2022 11:52:22 +0100

    W dniu 20.09.2022 o 00:09, Alf/red/ pisze:
    > Jak to zrobić?

    Hej,
    udało się (odbiorca czeku potwierdził że jest OK), więc wrzucę podsumowanie.
    Dziękuję za podpowiedzi.

    Citi - odesłali do oddziału na Traugutta, gdzie odpowiedzieli że nie
    obsługują czeków.
    Western Union - obsługa jest na Litwie, gdzie odpowiedzieli z akcentem,
    że nie obsługują czeków.
    Ambasada - szybko przekierowali do konkretnej pani, która powiedziała
    (po polsku), że nie ma szans, i w Niemczech też nie. Sugeruje znajomych
    w Stanach, żeby oni wystawili.
    PKO BP - no nie, już nie pamiętam jak to ujęli.

    Pekao - wstępnie odpowiedzieli na telefonie, że zapraszają do oddziału
    (nie powiedzieli którego). Trafiłem (telefonicznie) na Wołoską, gdzie
    szukali odpowiedzi z pół godziny, nawet do skarbca trafiłem, ale w końcu
    potwierdzili i zaprosili na miejsce. Oczywiście trzeba mieć konto, więc
    założyłem (osobiste, nie firmowe).
    Bliżej miałem do innego oddziału, gdzie pani w okienku (po godzinie
    czekania w kolejce) powiedziała, że nie obsługują czeków, a kierownik
    oddziału potwierdził. No to poszedłem na Wołoską, gdzie pierwszy
    pracownik odpowiedział że nie, ale potem podrapał się po głowie i
    poszukał 'najstarszej starowinki', która... POTRAFIŁA!

    Czek kosztuje 20 zł plus kurs wewnętrzny (wyższy o jakieś 16 groszy od
    rynkowego), jeśli obciąża konto PLN; można bezpośrednio z konta USD.
    Pobierane w momencie złożenia dyspozycji.
    Zamawiają "w centrali" i jest do odbioru po jakimś tygodniu. Blankiet JP
    Morgan Chase.

    Przy okazji z panią pogadałem, i:
    * ostatnio wystawiała z rok temu
    * realizuje kilka rocznie, z USA Kanady Francji i GB, i to jest
    przeważnie zwrot podatków
    * inny oddział, który to potrafi, to plac Bankowy.

    PS inny rozkmin w tej sprawie to notarialne poświadczenie podpisu pod
    dokumentem po angielsku, ale to insza inszość...
    --
    Alf/red/