  • 1. Data: 2022-09-21 17:42:30
    Temat: Zabezpieczenia kart
    Od: cef <c...@i...pl>

    Od kiedy w BNP są takie dwustopniowe zabezpieczenia
    przy transakcji kartą w sieci?
    Kupowałem winietki na autostrady i w obu przypadkach oprócz
    SMS z kodem system transakcyjny pytał o nazwisko panieńskie matki.
    Pół roku temu rezerwowałem tą kartą hotel,
    to tylko dane przyjął nr, CVV i poszło bez kodów.
    Coś się zmieniło w poziomie zabezpieczeń czy zależy to od
    sposobu realizacji płatności?
    No jakieś kody czy aplikacja mobilna to rozumiem, ale
    tak dokładnie, to jeszcze nigdy nikt nie pytał.

  • 2. Data: 2022-09-21 17:56:43
    Temat: Re: Zabezpieczenia kart
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 21 września 2022 o 17:43:18 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > sposobu realizacji płatności?
    > No jakieś kody czy aplikacja mobilna to rozumiem, ale
    > tak dokładnie, to jeszcze nigdy nikt nie pytał.

    Wg mnie od dawna, a na pewno więcej niż pół roku, bo miałem tak od samego początku
    dla kredytówki platinum - a nie mam jej już coś koło pół roku właśnie.
    Ew. jeśli to inny typ karty to mogli wprowadzić to pytanie dla tego typu karty
    później.
    Ew2. skoro przy rezerwacji hotelu nie było kodu SMS, to znaczy, ze w ogóle nie było
    3D-Secure - a to właśnie 3D-Secure jest dwustopniowe.
    I 3D-Secure jest już dawna dwustopniowe, a Ty po prostu nie korzystałeś
    praktycznie z tej karty do IO, a już tym bardziej do IO z 3DS.

    Głupotki w 3DS to nie jest specjalność francuza, santander każe się dodatkowo
    zalogować.
    Do tego są tacy dowcipni i usłużni, że na stronie automatycznie uzupełnia się numer
    klienta
    (to nie moja przeglądarka tak robi).
    Jak zapytałem, "po cholerę coś takiego, skoro ten krok to tylko kliknięcie, więc może
    pytajcie
    tylko o hasło, no bo w sumie nic dziwnego, że znacie numer klienta, bo wiecie, dla
    jakiej karty
    jest transakcja" to w odpowiedzi coś bredzili, że niektórzy klienci mają po 2 numery
    i oni tak uzupełniają dla wygody, ale niektórzy klienci mogą chcieć zmienić...
    Aha, i to logowanie wymagane jest (chyba wciąż) tylko dla kart visa, przy mc nie ma
    (pewności nie mam, bo IO idą tylko visą, 1% zwrotu ;) - a IO na MC tylko w apce
    pyszne.pl
    przez google pay, więc bez żadnych 3DS - tu zwrot 3% ;).
    Na pytanie, czemu tak jest, przyszła odpowiedź "bo tak".

    O citku litościwie nie wspomnę ;>

  • 3. Data: 2022-09-21 21:25:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > I 3D-Secure jest już dawna dwustopniowe, a Ty po prostu nie korzystałeś
    > praktycznie z tej karty do IO, a już tym bardziej do IO z 3DS.

    A to bardzo możliwe, bo tej eurowej karty raczej używałem fizycznie.
    Nie mniej zdziwiły mnie te pytania, bo KK milenijnej uzywam stale w sieci
    Jest podpięta w allegro i tam nic nie mam - żadnego kodu ani nic -
    klikam i zapłacone tzn karta zapisana z nr i CVV ale autoryzuje się bez
    żadnych ceregieli.

  • 4. Data: 2022-09-21 22:14:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 21 września 2022 o 21:25:58 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > Jest podpięta w allegro i tam nic nie mam - żadnego kodu ani nic -
    > klikam i zapłacone tzn karta zapisana z nr i CVV ale autoryzuje się bez

    W tym akurat nic dziwnego, zautoryzowało się raz i zapisało, jak w google pay czy
    innym (a właściwie prekursorskim) paypalu - taki prosty pomysł, a Musk dzięki temu
    zarobił na założenie Tesli i SpaceX.

    Jak tą milenijną będziesz płacił gdzie indziej niź w aledrogo to kod będzie.