  • 71. Data: 2021-05-15 17:42:01
    Temat: Re: Giełdy BTC
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A gdybys odkleił rozwania od samego bitcoina który jest tylko
    > prekursorem całego blockchaina i skupił sie na samej technologii per
    > se?

    Ale blockchain (a ściślej bazy P2P) istniał bez BTC, doskonałym przykładem
    jest tu torrent. To BTC nie istnieje bez blockchaina. Blockchain to po
    prostu koncept bazy danych nic więcej, nie ma co się tym jarać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 72. Data: 2021-05-15 18:14:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

> [...]
    > przykładem jest tu torrent. To BTC nie istnieje bez blockchaina.
    > Blockchain to po prostu koncept bazy danych nic więcej, nie ma co

    Przyznam ze tez tak to rozumiem.
    Ale jednak ludzie sie jaraja i z czegos to wynika.
    No chyba ze tylko z tego ze jeszcze nie uregulowane?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 73. Data: 2021-05-15 18:49:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Przyznam ze tez tak to rozumiem.
    > Ale jednak ludzie sie jaraja i z czegos to wynika.

    Nie, to jest hype. Hype nie wynika z racjonalnych pobudek, tak jak
    kiedysiejszy boom na dotcomy. Jest to swego rodzaju piramida, każdy kto
    kupuje zakłada że sprzeda drożej. Ci którym się uda, będą wygrani, Ci
    których pochłonie chciwość przegrają tą zabawę. That's all.

    Historia blockchain sięga 1991 roku, moment jej popularności przypadł
    na moment dość ostrego rozkwitu internetu (bo ona potrzebuje
    internetu do tego).

    Jej idea ma też swoje zagrożenia:

    - nie jest odporna na ataki większościowe (czyli np. Chiny po przejęciu
    "kopalni" mogą regulować rynek po swojemu)
    - informacje które zostaną tam zawarte nie mogą być usunięte. Co jest
    i zaletą, i ogromną wadą - wystarczy sobie wyobrazić, że tam znajdą
    się zakodowane zdjęcia pedofilskie.

    Sama w sobie ta idea nie ma wartości, to algorytm jak każdy inny.
    Ma wartość pomysł który nią implementujesz. Co może być sensowne? No np.
    system przechowywania ksiąg wieczystych (EKW), czy potwierdzania umów.
    A konkretna implementacja w postaci BTC ma koszmarne wymagania
    energetyczne, które będą tylko rosnąć. Teoretycznie służyć miała do
    efektywnych płatności, obecnie jest czysto speckulacyjnym aktywem.

    > No chyba ze tylko z tego ze jeszcze nie uregulowane?

    A bazy mysql masz uregulowane? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 74. Data: 2021-05-16 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > koszmarne wymagania energetyczne, które będą tylko rosnąć.
    > Teoretycznie służyć miała do efektywnych płatności, obecnie jest

    Dlaczego sadzisz ze wymagania energetyczne beda rosnac skoro wydaje sie
    ze trend jest odwrotny i przechodzenie z proof of work na proof of
    stake?

    > A bazy mysql masz uregulowane? :)

    A tym sie handluje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 75. Data: 2021-05-16 12:47:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Dlaczego sadzisz ze wymagania energetyczne beda rosnac skoro wydaje sie
    > ze trend jest odwrotny i przechodzenie z proof of work na proof of
    > stake?

    Trendy się zmieniają. Uwierzę jak zobaczę istotne i trwałe zmiany na
    marketcap.

    > A tym sie handluje?

    Nie. Blockchainem też się nie handluje.
    Ale i jedno, i drugie może być używane do zapisania rekordu transakcji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 76. Data: 2021-05-16 14:39:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > złoto było juz duzo warte jak nikt nie wiedział co to elektronika.
    > A i raczej yrób bizuterii nie był wtedy glównym zastosowaniem.

    A co było? I jakie to w ogóle były czasy?

    > W sensie ze to normalne ze obraz moze kosztowac 100mln dolarów bo
    > ładnie wyglada na scianie?

    Nie "kosztować". Płynność takiego "towaru" jest epsilonowa, więc nie
    można mówić o cenie.
    To że ktoś może wydać dowolną kwotę na nic to tylko dowód nadwyżki
    finansowej - to że część ludzi ma duże nadwyżki to chyba oczywiste.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2021-05-16 14:58:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > A gdybys odkleił rozwania od samego bitcoina który jest tylko
    > prekursorem całego blockchaina i skupił sie na samej technologii per
    > se?

    Sama "technologia" nie jest problemem. Blockchainy w momencie powstania
    BTC nie były żadną nowością, były dobrze znane. Oczywiście nie były
    używane w tak patologiczny sposób.

    W szczególności - system kontroli wersji oprogramowania "git" (2005 r.)
    jest "block chainem" - aczkolwiek wydaje się, że niejaki bitkeeper
    (~1999 r.) również korzystał z takiego mechanizmu.

    Sama idea ma przynajmniej ze 30 lat - wydawałoby się, że powinna być
    raczej doskonale poznana i prześwietlona w każdym kierunku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2021-05-16 20:49:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > A co było? I jakie to w ogóle były czasy?

    Ograniczone zasoby były...

> [...]
    > To że ktoś może wydać dowolną kwotę na nic to tylko dowód nadwyżki
    > finansowej - to że część ludzi ma duże nadwyżki to chyba oczywiste.

    Prosiłes o przykład nieprzydatnego towaru o zauwazalnej wartosci.
    Dostałes taki przykład.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 79. Data: 2021-05-16 22:05:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przyczynia się do ocipienia planety, i to wystarczy by ją zdyskredytować.

    -----

  • 80. Data: 2021-05-16 22:58:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-16, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Przyczynia się do ocipienia planety, i to wystarczy by ją zdyskredytować.

    Zjadło Ci 'e', czy to tak intencjonalnie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com