  • 81. Data: 2021-04-01 10:53:56
    Temat: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1s424j6h2f8no$.188p22duhtqc5$.dlg@40tud
    e.net...
    Dnia Wed, 31 Mar 2021 18:06:25 +0200, J.F. napisał(a):

    >U mnie w pobliskich Kaulfandzie i Aldim można wrzucić żarówki do
    >specjalnego pojemnika. Nie wiem tylko jaka cześć suterena to czyni.

    I to jest zadanie dla rzadu - edukacja.

    Ale ... czy przy tym wrzucaniu nie pekaja ?
    Lub przy dalszym przeładowywaniu.

    No ale z powodu LED, swietlowek juz coraz mniej bedzie, az w koncu
    zabronia :-)

    J.

  • 82. Data: 2021-04-01 11:02:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Apr 2021 10:53:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... czy przy tym wrzucaniu nie pekaja ?
    > Lub przy dalszym przeładowywaniu.

    Kiedy ja wrzucam, to nie.
    Przeładunku nie śledzę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 83. Data: 2021-04-01 11:10:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 12:09, Michal Jankowski pisze:

    > No nie, oczywiście, że przyrządem zobaczysz składową 100Hz, ale ważne,
    > czy oczami.

    Miałem wczoraj wieczorem potrzebę pstryknąć zdjęcie małej płytki aby
    pokazać zwarcia między ścieżkami. Światło słoneczne jeszcze było, ale
    już dość słabe to pomyślałem pstryknę przez lupę z podświetleniem
    świetlówką naokoło to przynajmniej oświetlenie będę miał prawie
    bezcieniowe. Na ekranie telefonu straszne smugi latały - zrezygnowałem
    bez próby.
    Włączyłem lampkę ze zwykłą żarówką - prawie takie same smugi - też nie
    pstrykałem.

    W końcu wróciłem do świtała zachodzącego słońca - wyszło wystarczająco
    dobrze.

    A może telefon (przy tych żarówkach) by ustawił na tyle długi czas, że
    te 100Hz by nie było widać, ale skoro do pokazania na ekranie wystarcza
    mu tak krótka ekspozycja to może i przy pstrykaniu robi tak samo. Może
    kiedyś sprawdzę.
    P.G.

  • 84. Data: 2021-04-01 13:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >zrezygnowałem bez próby.
    >Włączyłem lampkę ze zwykłą żarówką - prawie takie same smugi - też

    Zaintrygowales mnie.

    Zapalilem swietlowki ... telefon nr 1 na podgladzie nie miga.
    Chyba ze ... skieruje go prosto na swietlowki, wtedy pasy leca po
    calym obrazie.
    Test drugi pod lampka z halogenem ... piekne pasy.

    Telefon nr 2 nie miga. Ale ... ma reczne ustawienie czasu migawki.
    Na 1/50 nie miga, na 1/100 nie miga, ale na 1/80 paski lataja, na
    1/200 tez.
    W sumie zrozumiale - 1/50 i 1/100 ladnie usrednia z calego okresu.

    Co chyba tlumaczy zachowanie tlf 1 - normalnie mial dlugi czas i
    usrednial, a skierowany na swietlowki skrocil czas i zaczelo sie
    miganie.

    No i na kartce papieru oswietlonej halogenem tez miga.

    Wychodzi na to, ze halogenowa zarowka miga dosc istotnie.
    Choc efektu stroboskopowego nie widac.

    Halogen 35W/230V - czyli cienkie wlokno.

    J.

  • 85. Data: 2021-04-01 13:40:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Kiedy ja wrzucam, to nie.
    >Przeładunku nie śledzę.

    Mnie tak jeszcze troche interesuja dalsze losy w zakladzie recyklingu.
    Wsadzaja swietlowki do maszyny ... rteci tam malo, mg na rure, a
    stluczki szklanej duzo.
    No i troche aluminiowych kapturkow z koncow rur.

    Da sie rtec odzyskac, czy niezbyt ?

    J.

  • 86. Data: 2021-04-01 14:01:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-01 o 13:37, J.F. pisze:

    > Halogen 35W/230V - czyli cienkie wlokno.

    W mojej lampce (kiedyś była częścią deski kreślarskiej) uchowała się
    jeszcze Osram matowa 60W.

    Przez to szkło powiększające z lampą naokoło robiłem kilka lat temu
    zdjęcia lustrzanką, no ale tam rządzę migawką.
    P.G.

  • 87. Data: 2021-04-01 14:22:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście, z podkreśleniem słowa "wrzucić".

    -----

  • 88. Data: 2021-04-01 14:24:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W kamerze rowerowej widzę, jak mruga światło tablic numerowych autobusów.

    -----

  • 89. Data: 2021-04-02 18:21:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Byly do tego programy.

    No ale jakie, jakiś TSR podobny do "color.com"?

    > Mnie nie meczylo.
    > Natomiast bardzo mnie meczylo takie drobne "mrowienie" w trybie
    > przeplotu.
    > Tudziez np spadek ostrosci na wysokich czestotliwosciach pikselowych.

    To mogę potwierdzić. Z przeplotem był też taki problem, że obraz
    rozmywał się przy ruchu gałek ocznych (w pionie pewnie). To był też
    zresztą test na przeplot (przeplot to nie była tylko domena 1024x768,
    ale np. różne dziwne drivery w wyższych trybach, np. 1280x1024, używały
    przeplotu, gdy coś im się nie powiodło z DDC itp).

    > Ok, ale 48Hz pion przy np 820 liniach ( 768 z marginesem) to 39kHz
    > piozomego.
    > I ma szanse zadzialac na tanszym monitorze. Moze nawet z 50Hz.

    Na jakimś nietypowym tańszym to może tak - wątpię, ale trudno to w tej
    chwili wykluczyć. Natomiast na większości - nie.
    Tam był dodatkowo taki problem, że od częstotliwości zależała amplituda
    odchylania (nie pamiętam już, czy napięcie anodowe było produkowane
    z HSync, czy oddzielnie). Stąd wynikały te tryby pracy, z niewielkimi
    możliwymi odchyłkami.
    To działało zresztą w dwie strony, te monitory nie potrafiły wyświetlać
    sygnału PAL (w sensie częstotliwości). Karty potrafiły taki sygnał
    wygenerować, i na telewizorze dało się to wyświetlić. Podobnie jak na
    starym monitorze dual sync (50/60 Hz ~400 linii).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 90. Data: 2021-04-02 18:25:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Co masz ma myśli pisząc "zobaczyć"?

    No, np. na oscyloskopie podpiętym do fotodiody - nie widać niczego
    powyżej (minimalnych zresztą, w porównaniu z DC) szumów.
    --
    Krzysztof Hałasa