  • 21. Data: 2020-11-16 22:26:39
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 16.11.2020 o 22:14, Adam pisze:
    > CP/M na jakiej Merze, ale to było do zabawy

    CP/M mogłem uruchomić na ZX Spectrum (!). Tylko nie wiem po co, bo poza
    promptem żadnych programów nie było. A może i były, ale nie miałem..
    A DOS, panie, DR DOS był fajniejszy niż MS DOS. I co z tego :)

    --
    Alf/red/

  • 22. Data: 2020-11-16 22:42:43
    Od: "Roman S." <r...@g...com>

    poniedziałek, 16 listopada 2020 o 22:14:34 UTC+1 Adam napisał(a):

    > George 2 na Odrze, 3 nie zdążyła wejść
    > CP/M na jakiej Merze, ale to było do zabawy
    Z Merą to nie miałem przyjemności ale na Amstradach / Schneiderach jakaś tam wersja
    CP/M też była :D

    A, no i zmodyfikowany CP/J na Elwro Junior! :D

    R.

  • 23. Data: 2020-11-17 09:21:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja się nie znam ale w tytule nie powinno być DDOS? ;-)

  • 24. Data: 2020-11-17 09:30:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Ja się nie znam ale w tytule nie powinno być DDOS? ;-)

    Nie wiem czy się znasz, ale na pewno nie czytałeś wątku.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 25. Data: 2020-11-17 19:39:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, November 16, 2020 at 10:42:44 PM UTC+1, r...@g...com wrote:
> [...]

    G2 wdrażałem - na siłę, wbrew początkowemu oporowi operatorów, ale potem, jak
    przyszła 1325 to już inaczej nie chcieli pracować - bo miała dyski :-)
    Ale na początku musiałem na niej przerobić Executiva, bo liczne komunikaty rozwalały
    eletryczną maszynę do pisania operatorów (a mieli tylko dwie).

    Na Amstrada to pisałem (1987/88) aplikację do zbierania wyników
    pomiarów geofizycznych w czasie rzeczywistym :-)

    Miał dodatkową stację zewnętrzną dyskietek 5,25" i tam operatorzy
    wymieniali kolejno kilkanaście dyskietek, bo danych przy dziurze w
    ziemi na 1,5-3km zbierali sporo.
    Najlepsze było dopracowanie buforowania na wbudowanej stacji 3,5"
    danych przez czas wymiany dyskietki. Jak operator zużył cały
    dopuszczalny czas na wymianę to wskutek niewielkiej różnicy
    prędkości stacji dyskietek odzyskiwanie synchronizacji trwało parę razy
    dłużej niż zapełnianie jednej dyskietki :-)
    Ale całość działała i była używana chyba z rok albo więcej w warunkach polowych -
    dopóki
    ktoś inny nie zrobił systemu już na PC AT.

    A! No jeszcze debugowanie prototypowej elektroniki! Siedziałem z
    generatorem sygnałów i próbnikiem HP - nie żadnym analizatorem
    stanów logicznych...

    witrak()

  • 26. Data: 2020-11-17 20:44:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >CP/M mogłem uruchomić na ZX Spectrum (!).

    W zasadzie nie mogles. Sprzet nie pasowal.

    Byly pewne pomysly, np stacja dyskow ... zapomnialem nazwy, gdzie
    komputer z CP/M byl w stacji, a Spectrum pelnil role terminala.
    Lepiej Timex, bo Spectrum nawet na terminal sie nie nadawal.
    Czyli trzeba bylo zaplacic za dwa komputery i napedy dyskietek - za
    drogo na polska kieszen zwyklego obywatela.

    >Tylko nie wiem po co, bo poza promptem żadnych programów nie było. A
    >może i były, ale nie miałem..

    Programow pod CP/M bylo wlasnie sporo, bardzo duzo w pewnym momencie,
    stad tez IBM PC mial byc nastepca CP/M.

    Ale pod nasze strzechy nie dotarly, bo i CP/M nie dotarl. Za drogi. I
    grac sie nie da :)

    https://archive.org/details/byte-magazine

    Popatrz sobie po reklamach np w roku 1982 ...

    J.

  • 27. Data: 2020-11-17 20:52:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Byly pewne pomysly, np stacja dyskow ... zapomnialem nazwy, gdzie
    > komputer z CP/M byl w stacji, a Spectrum pelnil role terminala.
    Timex.
    KJ

  • 28. Data: 2020-11-18 19:20:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.google.com/search?q=Amstrad+CPC&tbm=isch

  • 29. Data: 2020-11-18 23:45:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W zasadzie nie mogles. Sprzet nie pasowal.

    Ano. Nie słyszałem być ktoś odpalił CP/M na zwykłym Spectrum, to
    wymagało praktycznie 60 KB RAM, od zerowych adresów.

    > Byly pewne pomysly, np stacja dyskow ... zapomnialem nazwy, gdzie
    > komputer z CP/M byl w stacji, a Spectrum pelnil role terminala.
    > Lepiej Timex, bo Spectrum nawet na terminal sie nie nadawal.

    Różnica między Timeksem 2048 ("zwykłym") i Spectrum była w tym
    kontekście żadna. Zresztą długi (2068) też tu nic nie wnosił. Chyba że
    chodzi o grafikę 512x192 (czy jakoś tak)? Stacja to była FD 3000 (czy
    jakoś tak), i typowo miała 16 KB RAM, potrzebna była wersja z 64 KB RAM,
    wtedy można było na niej odpalić (podobno) CP/M. A może to ta starsza
    stacja (z 3 pudełek) miała 16 KB, a nowsza (duża, blacha) miała 64 KB?
    Nie pamiętam.

    > Ale pod nasze strzechy nie dotarly, bo i CP/M nie dotarl. Za drogi. I
    > grac sie nie da :)

    Pamiętam że jakiś Sokoban czy jak mu tam był. Tylko wymagał specjalnych
    terminali, ale może jakby na Timeksie mieć terminal hi-res (z tym
    układem ULA SMD), to może dałoby się to odpalić? Nie jestem pewien, czy
    widziałem w ogóle CP/M na tej stacji w akcji.

    BTW były komputerki "Meritum", tylko teraz nie pamiętam, czy one mogły
    działać pod CP/M, czy tylko ich stacja dysków mogła (i chyba musiała)?
    Chyba tylko stacja. Ale przynajmniej klawiatury były normalniejsze.

    I, zdaje się, na Elwro cośtam Jr. (Spectrum zrobiony chyba na TTLach?)
    dawało się odpalić CP/M?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2020-11-19 10:37:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]

    >że
    >chodzi o grafikę 512x192 (czy jakoś tak)? Stacja to była FD 3000 (czy

    Dokladnie - znacznie powiekszalo ilosc liter na ekranie.
    A CP/M lubil duzo - tzn programy pod niego ...

> [...]
    >wtedy można było na niej odpalić (podobno) CP/M. A może to ta starsza
    >stacja (z 3 pudełek) miała 16 KB, a nowsza (duża, blacha) miała 64

    Jakos tak to musialo byc - tak czy inaczej - komputer wlasciwy byl w
    stacji, dolaczony Spectrum czy Timex robil tylko za terminal.

    >Pamiętam że jakiś Sokoban czy jak mu tam był. Tylko wymagał
    >specjalnych
    >terminali, ale może jakby na Timeksie mieć terminal hi-res (z tym
    >układem ULA SMD), to może dałoby się to odpalić?

    CP/M w ogole nie przewidywal grafiki.
    Ale programy mogly juz wykorzystywac mozliwosci terminala ...
    znakowego ...

> [...]
    >Chyba tylko stacja. Ale przynajmniej klawiatury były normalniejsze.
    >I, zdaje się, na Elwro cośtam Jr. (Spectrum zrobiony chyba na

    Kojarzy mi sie, ze oba to byly klony Spectrum, wiec raczej nie bardzo.
    Elwro robilo jakies "stacje robocze" z CP/M, ale zainteresowania "pod
    strzechami" nie bylo - za drogie, za duze.

    J.