  • 51. Data: 2020-11-24 13:02:37
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, November 24, 2020 at 11:47:03 AM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości grup

    > Byly krajowe, z KFAP. Ale czy pokrywaly krajowe zapotrzebowanie, i czy
    > trafily do Mazowii to nie wiem ..
    >
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/polska-stacja-dys
    kietek-mera-kfap-5-25-fdd-i7362940871.html

    Ciekawe, że mimo, iż pół dyskusji było o CP-M, nikt nie wspomniał o mikrokomputerze
    MK-45 z KFAPu. Maszynka była na 8085, miała floppy z produkcji KFAP i chodziła pod
    tym systemem właśnie. I sprawowała się zupełnie nieżle. A wcześniej KFAP robił stacje
    przygotowania danych PSPD-90 i te miały pierwsze dyskietki 8".

    witrak()

  • 52. Data: 2020-11-24 13:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Dnia 24.11.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    >Możliwe. Jakieś tam komputery z 8085 (nie 86) z CP/M
    >w bankowości kojarzę- one nie miały czasem właśnie

    PSPD - podstawowa stacja przygotowania danych.
    I pare innych
    https://polskiekomputery.pl/historia/

    >polskich flopów? Z tym, że to były 8 calowe.

    Owszem, ale z czasem robili tez 5.25.

    Kojarzy mi sie jeszcze, ze napedy 8 cali mogly byc bulgarskie.
    ZSRR jakos podzielil role w RWPG, na szczescie jakos nie wyszlo.

    P.S. juz nowsze czasy
    https://www.computerworld.pl/news/Napedy-dyskow-z-Bu
    lgarii,310014.html

    o bulgarskich HDD nigdy nie slyszalem ...

    J.

  • 53. Data: 2020-11-24 13:14:08
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.11.2020 witrak() <w...@h...com> napisał/a:

> [...]
    przygotowania danych PSPD-90 i te miały pierwsze dyskietki 8".

    To chyba tę maszynę (MK-45) właśnie miałem na myśli, dzięki za przypomnienie.
    Nawet gdzieś powinienem mieć dyskietkę 8 cali z niej.

    Bawiliśmy się w technikum sprzętem wycofanym z banku,
    więc dyskusja (a w zasadzie wspominki) jest nadal na temat ;-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 54. Data: 2020-11-24 13:22:38
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.11.2020 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > To chyba tę maszynę (MK-45) właśnie miałem na myśli, dzięki za przypomnienie.

    I pamiętam, że jakiś geniusz prostaty zaprojektował identyczne złącza
    do stacji i bodaj monitora:

    https://8bit.yarek.pl/computer/8080.mk45/obraz024.jp

    wskutek czego udało nam się parę sztuk puścić z dymem, potem już
    uważaliśmy. No i dyskietki bez zabezpieczenia przez zapisem,
    z jednoliterowymi komendami, zamiast załadować system często
    udawało się wyczyścić dysk...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 55. Data: 2020-11-24 13:29:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Bawiliśmy się w technikum sprzętem wycofanym z banku,
    >więc dyskusja (a w zasadzie wspominki) jest nadal na temat ;-)

    Taa ... pamietam PKO, chyba jeszcze nie BP, z lat 90-tych.

    Pani przy okienku ma na biurku wydruk z drukarki wierszowej - znaczy
    sie Odre lub Riada mieli, z kontami klientow i weryfikuje. I zapisuje
    ile pobrali/przelali.

    Gdzies tam na zapleczu ktos pewnie te rozne kwitki wpisuje "w
    komputer" ...

    J.

  • 56. Data: 2020-11-24 13:29:16
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.11.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > PSPD - podstawowa stacja przygotowania danych.

    Nie, zdecydowanie MK-45.

    Wyglądał dokładnie tak, jak na tym zdjęciu z MT:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/MK_45#/media/Plik:MK_4
    5.jpg

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 57. Data: 2020-11-24 23:54:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [Mazovia]
    > troche watpie. Czasy juz takie, ze oryginalne nie byly drogie.
    > Mialo to w ogole jakas wlasna plyte glowna, czy tajwanska ?

    Produkowali to chyba w Warszawie - niejaka Era. Nie wiem czy nawet nie
    widziałem kiedyś stanowiska do lutowania tych płyt, przy jakiejś okazji.
    Ale może pomyliłem z inną firmą.

    > Ale byla tez Mazovia AT ... czy mi sie z elwro pomylilo ?
    > Internet wspomina "egzemplarze pokazowe" ..

    Może takie i były, ja raczej nie widziałem, ale nie pamiętam. Natomiast
    XT udawało się gdzieś tam zobaczyć.
    --
    Krzysztof Hałasa