    Subject: Re: Blokada na przelewy podatkowe
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5f01e4cb$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f020451$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f02c7c5$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f02f6c6$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f034541$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 6 Jul 2020 18:12:09 +0200

    > Nie chwal się głośno, bo najwyraźniej dostałeś wsparcie jako już
    > upadający...

    Upadam już dwa lata i jeszcze w międzyczasie dochodowy płacę :-)

    > Stawka 0 -- czyli zarabiasz na VAT?... Odliczasz, ale nie doliczasz?
    > Też bym tak chciał...

    Istotą VATu jest to, że jest teoretycznie neutralny.
    Odliczam, nie doliczam, ale dostawcom płace brutto,
    więc wychodzę na zero.
    Zyskiem z preferencyjnej stawki jest jedynie to, że nie muszę
    płacić go do US pod jakimś terminowym rygorem.
    No i w dobie pandemii zanotowałem najszybszy zwrot VAT w swojej historii-
    deklaracja 02.06.2020 wieczorem - zwrot 05.06.2020 na rachunku.

    > Więc jakie podatki płacisz? xIT? Nieruchomościowe? Niejawne
    > (aboRTV, śmieci, KGO, klimatyczne itp...) lub jakieś jeszcze inne?...

    Pytasz tak jakbym skarżył się na podatki.
    Płacę PIT jedynie i zawsze chciałem płacić wysokie podatki.

    > U mnie zazwyczaj nie zgadza się...
    > Ale PFR ma wgląd nie tylko w deklaracje VAT czy JPK_VAT...
    > Mnie tak podsumował/podciął, że aż żal...
    >
    > 10 czerwca składałem wniosek via mBank -- w dniu imienin mojej siostry...
    > Tuż po złożeniu wniosku wyskoczyłem do Lidla (8km/h chodem) i wyjąłem
    > z wózka złotówkę. :) Po kilku dniach okazało się, że ta wyjęta z wózka
    > złotówka jest całkiem spory zyskiem z tamtego dnia... ;)
    >
    > Ale nie narzekam na braki płynności -- ZUS za czerwiec zapłacony dawno,

    Brak płynności nie wynika
    z podatku tylko ze stałych obciążeń, które trzeba płacić, żeby
    utrzymać źródło dochodu

    > Mnie do upadłości daleko! Wprawdzie przychody zmalały z uwagi na pandemię,
    > ale dzięki wsparciu rządowemu daję sobie radę. [chyba napisałem zgodnie
    > z obowiązującą formułą...]

    Każdy prowadzący działalność ma jakiś bufor, żeby nie upadać
    po miesiącu czy dwóch słabszej koniunktury, ale w branży przemysłowej
    zapowiedzi recesji były już od dawna i teraz nawet nikt nie wie czy ona
    już jest
    czy to dopiero wstęp do tragedii.
    Ja akurat jestem mocno związany z rynkiem niemieckim i jak słyszę
    u polityków to antyniemieckie wycie, to czuję jakby mi ktoś przecinał
    linę, której się chwytam.
    Z kilkoma niemieckimi przedsiębiorcami znam się bardziej niż tylko
    biznesowo i wiem jaki jest odbiór takiego gadania.
    W sumie to działanie na szkodę Państwa, bo niszczy kontakty
    i prowadzi do zubożenia budżetu, ale trudno na to paragraf KK znaleźć.

    > [nuda... przydałaby się Klientka lub Klient...]

    O tak, klient zamawiający i płacący to skarb.