  • 31. Data: 2022-08-16 20:20:05
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tak na szybko
    > https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa
    >
    > 300 mld? Ale czy to rzeczywiste, czy plany, czy propaganda ..

    No ale tak realnie, Polaków jest ile? Poniżej 40 mln?
    To masz tu średnio > 7500 zł / osobę. Wliczając niemowlęta itd.
    Dostałeś tyle?
    Piszę o osobach, ale pomoc dla firm pośrednio trafia do ludzi. Twoja
    firma dostała tyle?

    Bo ja znam jedną osobę, która dostała. Nie tyle, ale 2/3 tego, kupę
    kasy. No i dostała = (częściowo) nie musiała płacić za prowadzenie
    działalności, której zakazano jej prowadzić.

    Natomiast oczywiście jeśli pojęcie "pomocy" potraktuje się "nieco
    szerzej", to nie wątpię że taka, a nawet większa suma mogła zostać
    wydana.

    > A jest wzrost?
    > akurat oficjany wzrost zadluzenia powinien z deficytu wynikac.

    I wynika?

    > A rozwija sie jakis przemysl, czy przenosi do Chin?

    Obecnie, to chyba w drugą stronę. Niektórym lekko otworzyły się oczy.
    Nie tylko przez pandemię i chińskie lockdowny, ale także np. ze względu
    na zagrożenie Taiwanu i związane z tym zagrożenie eksportu z ChRL.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 32. Data: 2022-08-16 20:35:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 20:20:05 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > firma dostała tyle?
    >
    > Bo ja znam jedną osobę, która dostała. Nie tyle, ale 2/3 tego, kupę

    Jednorazowo, czy co miesiąc?

    > No i dostała = (częściowo) nie musiała płacić za prowadzenie
    > działalności, której zakazano jej prowadzić.

    Rozne byly formy tej pomocy. Ktos dostal na utrzymanie pracownikow,
    ktos na siebie, ktos na teatr.
    A co by bylo, gdyby nie dostał? Pracownicy na bruk, firma bankrutuje,
    bo nie splaca kredytu, bank bankrutuje.
    Mozna tez bylo nic nie zakazywac, ciekawe jakby sie skonczylo.
    Johnson tak probowal, szybko musial przestac, ale wyszlo jakby lepiej
    niz u nas ...

    > Natomiast oczywiście jeśli pojęcie "pomocy" potraktuje się "nieco
    > szerzej", to nie wątpię że taka, a nawet większa suma mogła zostać
    > wydana.

    Taki tam przyklad
    https://www.money.pl/pieniadze/400-mln-zl-z-funduszu
    -wsparcia-kultury-800-tys-zl-dla-cyrku-6575534795262
    880a.html

    Bayer Full te pieniadze sie po prostu nalezały :-)
    Tylko czy w obliczu braku koncertow zechial wesprzec swoich
    wspolpracownikow, czy tylko siebie, bo wspolpracownicy na zleceniach.

    No ale tu jakies 400mln w sumie - promil ..

    > I wynika?

    Nie sprawdzalem.
    Ale nie wynika?

    > Obecnie, to chyba w drugą stronę. Niektórym lekko otworzyły się oczy.
    > Nie tylko przez pandemię i chińskie lockdowny, ale także np. ze względu
    > na zagrożenie Taiwanu i związane z tym zagrożenie eksportu z ChRL.

    No ale to naprawde ostatnie czasy.

    Swoja drogą - niby takie napiecia na linii, a tajwanskie firmy maja
    po kilka fabryk na kontynencie.

    A skad ta pozycja Tajwanu w polprzewodnikach?
    Ulgi podatkowe i dofinansowania?
    Ale z czego ?

    J.

  • 33. Data: 2022-08-16 20:46:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 20:09:09 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > A myślisz, że Kaczyńskiemu to nie pasuje?
    > Że może ona tak przypadkowo "wyszła"? A "główny odpowiedzialny" tylko
    > przypadkowo został na kolejną kadencję?

    > Pierwszy lepszy obrazek: zadłużenie sektora finansów publicznych,
    > żródło - MF:
    > 2015 - 877 mld
    > 2019 - 991 mld
    >
    > To jest średnio 28.5 mld rocznie - i nie liczymy tu dodatkowego dochodu
    > wynikającego z inflacji (jednakże ta sama inflacja powoduje, że te mld
    > coraz mniej realnie znaczą).

    No fajnie, ale podaj jeszcze 2011.
    A widze - 815 mld, ale czy tu Tusk nie umorzył OFE?

    to zobaczmy jeszcze 2007 - 527mld.
    Ile to mld rocznie do 2011?

    https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-sektora-fi
    nansow-publicznych

    Ja tu tak widze po ~60 mld rocznie, z wyjatkiem 2012, gdzie przybylo
    25, i 2014 gdzie ukradli moje pieniadze w OFE.

    Wiec Szydlo to mąż opartznosciowy naszego budzetu :-)

    Ciekawe jaki w tym udział zmniejszenia odsetek od ukradzionych
    obligacji.
    Albo obciecia wydatkow zbrojeniowych.

    > Oczywiście to są informacje oficjalne, czyli z definicji najbardziej
    > optymistyczne.

    Za Tuska tez?

    Ogolnie wiadomo, ze ostatnio mocno zmanipulowane przez BGK,
    ale do 2019 chyba nie.

    > Rząd(y) epatuje od dłuższego czasu nie samym zadłużeniem, ale relacją do
    > PKB.

    Bo tak po prawdzie, to moze tak to oceniac.

    > Pomijam już rozszerzenie PKB na "nowe rodzaje działalności" :-)
    > ale to może służyć głównie pokazaniu, że zadłużenie SP jest zjadane
    > przez inflację, a płacą za to ludzie.

    Tylko ze przy duzej inflacji obywatele nie chca kupowac obligacji SP,
    i trzeba dac wysoki procent ...

    J.

  • 34. Data: 2022-08-16 22:34:03
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > https://businessinsider.com.pl/finanse/podatek-belki
    -do-zmiany-ministerstwo-finansow-jest-otwarte-na-dys
    kusje/58d3js3

    Chcą wykończyć całkiem Giełdę w Warszawie?

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 35. Data: 2022-08-16 22:54:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jednorazowo, czy co miesiąc?

    Fantasta.
    I tak to było dużo.

    > Mozna tez bylo nic nie zakazywac, ciekawe jakby sie skonczylo.

    Nie można było tego wtedy przewidzieć, i/lub inni popełnili podobne
    błędy, więc się specjalnie nie czepiam.

    > Nie sprawdzalem.
    > Ale nie wynika?

    To sprawdź, i napisz jak to widzisz :-)

    > Swoja drogą - niby takie napiecia na linii, a tajwanskie firmy maja
    > po kilka fabryk na kontynencie.

    Na którym?

    > A skad ta pozycja Tajwanu w polprzewodnikach?
    > Ulgi podatkowe i dofinansowania?
    > Ale z czego ?

    Mechanizm podobny do tego, który finansował Niemcy (obie strony), Kubę,
    pewnie HK itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2022-08-16 22:59:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No fajnie, ale podaj jeszcze 2011.
    > A widze - 815 mld, ale czy tu Tusk nie umorzył OFE?
    >
    > to zobaczmy jeszcze 2007 - 527mld.
    > Ile to mld rocznie do 2011?

    Wszystko się zgadza, tylko nikt wtedy nie p* o zrównoważonym budżecie,
    deficyt wynosił kilkadziesiąt mld. No i inflacja spadała przy wysokich
    stopach procentowych, zamiast odwrotnie.

    > Za Tuska tez?

    A myślisz że oni publikowali na swoją niekorzyść?

    > Ogolnie wiadomo, ze ostatnio mocno zmanipulowane przez BGK,
    > ale do 2019 chyba nie.

    W mniejszym stopniu, należałoby dokładnie popatrzeć - było tam coś ze
    100 mld chyba, ale nie śledziłem. Możliwe że od czasów Tuska, albo
    jeszcze wcześniej.

    > Bo tak po prawdzie, to moze tak to oceniac.

    Bo taka ocena jest korzystniejsza.

    > Tylko ze przy duzej inflacji obywatele nie chca kupowac obligacji SP,
    > i trzeba dac wysoki procent ...

    Przeciwnie, chcą kupować, mimo że i tak tracą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2022-08-17 00:09:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 22:59:56 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przeciwnie, chcą kupować, mimo że i tak tracą.

    Jeszcze trza się bić i stać w kolejce, bo brakuje.
    A nierząd i tak nie potrzebuje, wszystko, co wydrukują, kupi NBP, "dbając o wartość
    polskiego pieniądza" - o, coś znikło ze strony, może resztki wstydu mają...
    W sumie to podobno Bank Japonii wykupił cały japoński dług publiczny. Widać da się.

  • 38. Data: 2022-08-17 20:41:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie najwięcej kosztuje ochrona.
    Kiedyś 4,50 zł/godz, dziś 13,50 za godz. (więc trzeba było 2/3 ochroniarzy wywalić na
    zbity pysk, wrócili do picia piwa na
    milicyjnej emce lub do renty z zus).

    -----

  • 39. Data: 2022-08-17 21:02:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 sierpnia 2022 o 20:41:58 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > U mnie najwięcej kosztuje ochrona.
    > Kiedyś 4,50 zł/godz, dziś 13,50 za godz. (więc trzeba było 2/3 ochroniarzy wywalić
    na zbity pysk, wrócili do picia piwa na
    > milicyjnej emce lub do renty z zus).

    A ile macie etatów ochroniarskich na jaką powierzchnię użytkową budynku/osiedla?
    Niech ten "etat ochroniarski" to będzie jedna osoba siedząca 24/7 - wiadomo, że
    najczęściej
    jest to w zmianach 12h, więc taki "etat" ochroniarski" to 3 "normalne".

    To 13,5zł/h to taniocha, u mnie wg sprawozdania za 2021 poszło na 1 "etat
    ochroniarski" 224100 - 25,58/h,
    a w planie na 2022 jest zapisane 242400 - 27,67/h. Aż tak nas rżną?

    No i jeszcze kwestia powierzchni użytkowej.
    U mnie jest 11k m^2 lokali +6k m^2 garażu, a sąsiad ma też mieszkanie w sąsiednim
    budynku i tam jest 14k m^2 lokali
    i też odpowiednio więcej garażu - i tam opłata za ochronę z metra mniej więcej równa
    jest sprzątaniu.

    Bo wiadomo - fragmentacja wewnętrzna - na 17k m^2 będzie jeden ochroniarz i na 25k
    m^2 też pewnie jeden.

    A no i podstawowe pytanie - robi tam coś u was ta ochrona?
    U nas nawet paczek nie odbiera (dzięki temu wygrałem blender w konkursie dhl hasłem:
    "gdy wspólnota płaci
    200k rocznie za ochronę, a ta nawet nie odbiera paczek, zaczynasz doceniać, że w
    bloku jest żabka z POP DHL",
    choć żabka to jest ogólnie klątwa, ale zawsze może być gorzej, teraz mamy jeszcze
    chiński sklep ze wszystkimi
    ich zwyczajami), a do tego siedzą w zamkniętej kanciapie, a do bloku może wejść sobie
    każdy "z kimś",
    ruch jak na marszałkowskiej. Zapyskujesz - i potem się (nieznajomy) sąsiad obrazi, a
    jak będzie złodziej to jeszcze może kosę sprzedać...
    I co z tego, jak sam się przed wejściem rozglądasz, jak 500 innych nie.
    Potem się dziwią, że giną rowery z klatek. Choć o włamaniu jeszcze nie słyszałem ani
    o kradzieży samochodu,
    a na Bukowińskiej to było - garaż okradała wręcz mafia, a jak się blok na święta
    wyludnił, to obrobili
    kilka mieszkań w tych najdalszych krańcach korytarzy.
    Dopiero jak przypadkiem ochroniarz ściągnął windę, w której jakiś menel napadł na
    dziewczynę,
    to zaczęły się prace nad monitoringiem.
    Bardzo chętne firmy proponowały po 300 kamer (budynki dwa, razem ponad 65k m^2),
    komisja właścicieli wybrała 80.
    A w nowym bloku nie ma kamer w windach, bo przecież w windach są najmniej
    potrzebne...

  • 40. Data: 2022-08-17 21:14:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bez marży spółki, tyle ile dostaje śpiący kiwający na służbie.

    -----