  • 11. Data: 2002-08-09 18:07:19
    Temat: Re: BZWBK - UWAGA!
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Aug 2002 10:09:53 +0200,
    osoba podpisana: blad <b...@W...pl>
    napisała:
    > Użytkownik "Kamil Jonca"
    > rozwiazanie

    > jak brak wolnych srodkow to przelewu nie wykonaja ale zlecenie stale nie
    > sprawdzalo w Gdanskim wolnych srodkow i regulamin tego nie wymagal.
    > W koncu jakas logika w tym jest - przelew sklada klient i mozna mu odmowic,
    > a zlecenie stale w imieniu klienta do systemu wprowadza pracownik banku -
    w mBanku zlecenie stałe chyba nie jest wprowadzane do przez pracownika ?
    Poza tym jakie to ma znaczenie ?
    > dopuki klient jest dla banku wiarygodny to bank mu na chwile skredytuje
    > takie zlecenie
    Ty tak .... serio ? =8-0 Niechciałbym, aby bank, który zwykle słono
    karze za niedozwolony debet _sam_ _w_ _pełni_ _świadomie_ mi go zrobił.

    Kj

    --
    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 12. Data: 2002-08-12 08:58:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"
    > w mBanku zlecenie stałe chyba nie jest wprowadzane do przez pracownika ?

    a zlecenia stale ze zmienna kwota mBank obsluguje ? takie gdzie faktura
    przysylana jest do banku a nie klient ma na swoim egzemplarzu dopisek
    "platne bank"

    >(..) Niechciałbym, aby bank, który zwykle słono
    > karze za niedozwolony debet _sam_ _w_ _pełni_ _świadomie_ mi go zrobił.

    a ja serio wole jak mi bank zlecenie wykona w debet niz jak bank takiego
    zlecenia nie wykona.
    W pierwszej sytuacji wiem ze to moja wina ze nie bylo srodkow - doplacam,
    place odsetki (np 50 groszy) i juz.
    W drugiej sytacji jak juz sie dowiem, ze bank zlecenia nie wykonal - a w
    takim Millennium to moze potrwac bo nie maja podgladu internetowego - to sam
    musze biegac, robic wplaty a kare zaplace np. elektrowni
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-08-12 09:21:54
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote in news:3d577913$1_2@news.vogel.pl:
    > a zlecenia stale ze zmienna kwota mBank obsluguje ? takie gdzie
    > faktura przysylana jest do banku a nie klient ma na swoim egzemplarzu
    > dopisek "platne bank"
    nie, podobnie jak Inteligo i Lukas; te 2 ostatnie obsługują PZ, mBank
    wkrótce ma dołączyć, ale to mała pociecha dla tych, którzy muszą płacić
    usługodawcom nie obsługującym jeszcze PZ (np. Energetyka Poznanska),
    wiekszosc regionów TPSA w kraju.

    pozostaje czekac lub miec do tego konto w duzym marmurze, ktory ma
    rzesze ludzi do obslugi takich zlecen

  • 14. Data: 2002-08-12 09:27:55
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    [...]

> [...]
    > zlecenia nie wykona.
    > W pierwszej sytuacji wiem ze to moja wina ze nie bylo srodkow - doplacam,
    Ale tu nie o to chodzi. Tylko o to że bank że bank wproiwadza konto w
    _niedozwolony_ debet. Niezgodnie z własnym regulaminem.
    [...]

    KJ

  • 15. Data: 2002-08-12 10:01:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"

    > Ale tu nie o to chodzi. Tylko o to że bank że bank wproiwadza konto w
    > _niedozwolony_ debet. Niezgodnie z własnym regulaminem.

    niedozwolony debet to debet przewidziany przez bank - sa do tego odpowiednie
    konta i oprocentowanie. Jesli klient juz go ma to nowych zlecen ze zmienna
    kwota bank pewnie nie bedzie do systemu wprowadzal.
    W opisie dzialania zlecen stalych z pewnoscia nie ma zastrzezenia "ze
    zlecenie ma sie nie wykonac jesli spowodowaloby to debet". To wymagaloby
    zlecenia przez bank zmian w oprogramowaniu (np. w zorbie dla BZ) a tego bank
    nigdy nie zrobil.
    Tak wiec klient musi sam zadbac o to zeby na rachunku bylo dosyc srrodkow
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-08-12 10:49:36
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > W opisie dzialania zlecen stalych z pewnoscia nie ma zastrzezenia "ze
    > zlecenie ma sie nie wykonac jesli spowodowaloby to debet". To wymagaloby

    Nie chce mi się grzebać ale w regulaminie kont jest zapis że bank wykonuje
    zlecenia
    (dowole - przelewy,transakcje )do wysokości dostępnych środków. Kropka.
    I ja chcę, tylko aby bank się trzymał tego punktu regulaminu.
    Tak więc gdyby mój bank zrobiłby mi taki numer to zamknąłbym z miejsca
    konto.

    > zlecenia przez bank zmian w oprogramowaniu (np. w zorbie dla BZ) a tego
    bank
    > nigdy nie zrobil.
    > Tak wiec klient musi sam zadbac o to zeby na rachunku bylo dosyc srrodkow
    Otóż to.

    > *** blad ***
    ?????

  • 17. Data: 2002-08-12 16:41:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"

> [...]
    > I ja chcę, tylko aby bank się trzymał tego punktu regulaminu.
    > Tak więc gdyby mój bank zrobiłby mi taki numer to zamknąłbym z miejsca

    w ING BSK jest w taryfie prowizji i oplat pozycja "Zawiadomienie o
    niezrealizowaniu stałego zlecenia płatniczego z powodu braku środków" - od
    3 do 5 zl

    w BZ WBK nie ma w TOiP takiej pozycji - nie przewiduja takiej sytuacji

    ja tam nadal wole sytuacje, ze bank wykona zlecenie powodujac debet niz
    niewykonanie zlecenia - do klopotu z jego samodzielnym wykonaniem dochodzi
    oplata za zawiadomienie lub o tym nie wiesz jesli bank takiej sytuacji nie
    obsluguje
    *** blad ***

  • 18. Data: 2002-08-13 07:55:39
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 10:58:37 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:
> [...]
    >zlecenia nie wykona.
    >W pierwszej sytuacji wiem ze to moja wina ze nie bylo srodkow - doplacam,

    A potem bedziesz bral np. kredyt i bank Ci powie - sorry byl
    niedozwolony debet, z kredytu nici.

    PS, tak wiem, ze akurat Ty w tym koncie raczej kredytu brac nie
    bedziesz :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl