  • 1. Data: 2002-08-07 13:12:46
    Temat: Usatwa o instrumentach platniczych
    Od: <j...@p...onet.pl>

    W mysl ustawy z 05.07.

    Art.10

    1. Akceptant moze zadac, aby posiadacz elektronicznego instrumentu platniczego
    lub uzytkownik karty platniczej okazal dokument stwierdzajacy tozsamosc, w
    razie uzasadnioneych watpliwosci co do jego tozsamosci.
    2. Akceptant moze zatrzymac elektroniczny instrument platniczy, o ileprzewiduej
    to umowa, o ktorej mowa w art. 8 ust. 1, w przypadku:

    3) niezgodnosci podpisu na elektronicznym instrumencie platniczym z podpisem na
    dokumencie obciazeniowym.

    Czy oznacza to ze jesli panience w kasie nie spodoba sie moj podpis to ona
    calkiem spokojnie moze zatrzymac moja karte? W tym przypadku jest ona
    zastrzegana? I dalej - jesli posluguje sie nia prawowoity posiadacz, a mimo
    wszytsko karta zostala zatrzymana i zastrzezona - kto placi za ponowne wydanie
    karty?

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2002-08-07 18:21:11
    Temat: Re: Usatwa o instrumentach platniczych
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

> [...]
    mimo
    > wszytsko karta zostala zatrzymana i zastrzezona - kto placi za ponowne

    Stwierdzic ze podpis nie ejst podobny to moze chyba tylko grafolog ;)

    Przeciez nie da sie dwa razy _identycznie_ podpisac