  • 1. Data: 2002-08-07 10:15:49
    Temat: BIK - pytanko.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Załóżmy, że staram się o kredyt w banku x- bank mnie sprawdza. Każde zapytanie o mnie
    jest
    rejestrowane w bazie jako starającego się o kredyt, czy tylko po prostu odnotowywane
    ?
    Teraz załóżmy, że rezygnuję z usług banku x (nie odpowiada mi oferta) i idę do banku
    y-
    ten też pyta bik o mnie i widzi ? No właśnie co ? Jaki to ma wpływ na uzyskanie
    kredytu,
    czy muszę wtedy pisać do banku x o wyprostowanie informacji przesłanych do biku, czy
    nie
    ma to wpływu na moje działania co do uzyskania kredytu.
    Zdrowy rozsądek podpowiada mi, że nie, ale zdrowy rozsądek mówił mi też, że chcąc
    uzyskać
    informacje na swój temat dostanę kompletną i pełną informację na swój temat, a nie
    tylko
    imię i nazwisko jak to pisali co poniektórzy ;-)
    Czy ktoś ma doświadczenia w tym względzie ?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-08-07 10:43:24
    Temat: Re: BIK - pytanko.
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    [..........]
> [...]
    biku, czy nie
    > ma to wpływu na moje działania co do uzyskania kredytu.

    bank poprosi cię o wyjaśnienie co to jest kredyt nr xxxxx lub o co chodziło
    w kredycie np. w PKOBP (najlepiej jakieś potwierdzenie z banku)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-07 11:04:39
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > bank poprosi cię o wyjaśnienie co to jest kredyt nr xxxxx lub o co chodziło
    > w kredycie np. w PKOBP (najlepiej jakieś potwierdzenie z banku)

    Czyli zwracając się do jednego banku o kredyt jestem już uziemiony, bo odkręcanie
    tego to
    jakieś dwa miesiące ?
    Fajna sprawa ten bik...
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-08-07 11:11:50
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli zwracając się do jednego banku o kredyt jestem już uziemiony, bo
    odkręcanie tego to
    > jakieś dwa miesiące ?
    > Fajna sprawa ten bik...
    > Grzegorz
    BIK to _jest_ fajna sprawa. Tyle tylko, że "fahofcy" z banków:
    a) nie chcą tego używać
    b) nie chcą, żeby klient się za dużo o sobie dowiedział, co powoduje że może
    się dowiedzieć tylko przypadkiem
    KJ

  • 5. Data: 2002-08-07 11:15:11
    Od: "Kamil" <k...@w...cheerful.com>

    Użytkownik "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:3d50f996$1_3@news.vogel.pl...

    > Natomiast zauwazylem rzecz bardzo ciekawa. Bank w ktorym obecnie posiadam
    > konto aktualizuje co miesiac dane lacznie z debetem w koncie (jesli
    > korzystam z debetu oczywiscie).
    > Mysle ze zalezy to od banku jak szybko aktualizuje to wszystko. Tam gdzie
    > mialem kredyt to PKO BP i jak widac aktualizacja wlasciwie zadna, chyba ze
    > na wyrazna prosbe klienta i wysluchaniem krzykliwej babeczki.
    > Natomiast bardzo ladnie (miesiecznie) aktualizuje te dane Millennium i
    ING.

    W jaki sposob wystepujesz do BIK o podanie informacji o Tobie? Jak długo sie
    czeka? Czy taka odpowiedz mozna uzyskac od reki?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Kamil

  • 6. Data: 2002-08-07 11:15:59
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czyli zwracając się do jednego banku o kredyt jestem już uziemiony, bo
> [...]

    chyba, że masz zdolność kredytową na dwa kredyty jednocześnie to nie ma
    problemu ...
    właśnie po to jest BIK, abyś nie złożył wniosków w 10 bankach, w 10 dostał
    kredyty i stałbyś się niewypłacalnym dłużnikiem

    moim zdaniem działa to dość dobrze i wystarczyłoby, aby wszystkie banki w
    odpowiednim czasie dokonywały wpisów o spłacie kredytu

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 7. Data: 2002-08-07 11:29:37
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    sie
    > czeka? Czy taka odpowiedz mozna uzyskac od reki?

    Pod tym adresem www znajdziesz (na samym dole) wniosek do wyslania listem
    poleconym http://www.bik.pl/biknew/pol/individuals.htm
    Wysylasz na adres:
    Biuro Informacji Kredytowej
    ul. Żurawia 22
    00-515 Warszawa

    Wyslalem poleconym i czekalem ok. 2-3 tygodni.

    Pozdrawiam
    Leo

  • 8. Data: 2002-08-07 11:35:08
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:3d510544_2@news.vogel.pl...
    [..]
> [...]
    > ul. Żurawia 22
    > 00-515 Warszawa
    >
    > Wyslalem poleconym i czekalem ok. 2-3 tygodni.
    No tak ale to tylko raz na 6 mies.
    Chyba, że ja o czymś nie wiem ?
    KJ

  • 9. Data: 2002-08-07 11:37:52
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

    > No tak ale to tylko raz na 6 mies.
    > Chyba, że ja o czymś nie wiem ?

    Niestety tylko raz na 6 miesiecy.
    Powinna byc mozliwosc przez internet i byloby bez problemu :)))

    Pozdr,

  • 10. Data: 2002-08-07 11:52:53
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > moim zdaniem działa to dość dobrze i wystarczyłoby, aby wszystkie banki w
    > odpowiednim czasie dokonywały wpisów o spłacie kredytu

    Ja tylko składam wniosek w jednym banku, potem biorę papiery (nie kredyt ;-) i idę do
    drugiego i składam wniosek , potem dajmy na to znowu rezygnuję (biorę papiery ;-) i
    idę do
    trzeciego i właśnie w tym trzecim zdecydowałem się wziąść kredyt. Pod warunkiem, że
    mogę
    go dostać (ze względu na wcześniejsze zapytania w bik), bo nie wiem jak to się ma do
    tych
    zapytań, kiedy się kasują, po jakim czasie mogę złożyć wniosek o nowy kredyt w innym
    banku
    ?
    Chcąc szybko i w miarę sprawnie załatwić kredyt skłądam zapytania (wnioski) do kilku
    banków (podobnie jak szuka się pracy) i teoretycznie w każdym z nich mogę go dostać,
    ale
    wybiorę ofertę najlepszą- mam szansę ? Czy muszę czekać aż pozostałe banki wycofają
    swoje
    uwagi z biku ?
    W ten sposób mogę czekać w nieskończoność.
    Grzegorz

    PS
    Krótko- w jakich odstępach czasu (czy wogóle) mogę skłądać wnioski o kredyt w
    różnych
    bankach, żeby zwyczajnie ten kredyt uzyskać bez przeszkód ze strony innych banków z
    powodu
    biku ?