  • 1. Data: 2009-02-27 09:52:33
    Temat: Alior ciekawostka w systemie skoringowym
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Ciekawostka dotycząca systemu skoringowego Aliora. Jeśli występujący o
    produkt kredytowy ma znaczne obciążenia kredytowe, oscylujące wg obliczeń
    banku na 50% wynagrodzenia miesięcznego (w przypadku walut bank zaokrągla
    w górę), to bank odmówi nawet karty kredytowej, nawet z limitem 2000 zł.

    Przy czym nie jest istotne ile człowiek zarabia. Dla Aliora nie ma
    zdolności kredytowej, która zarabiając np. 100 tys. zł ma zobowiązania w
    granicach 50 tys. zł.
    W o wiele lepszej sytuacji będzie osoba, która ma zarobki w granicach
    1000 zł.

    Dla mnie kuriozum, sytuacja jest znana i ponoć z oddziałów idą naciski do
    centrali, żeby coś z tym zrobić.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2009-02-27 09:54:33
    Temat: Re: Alior ciekawostka w systemie skoringowym
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 27, 10:52 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> [...]
    > 1000 zł.
    >
    > Dla mnie kuriozum, sytuacja jest znana i ponoć z oddziałów idą naciski do

    Rekomendacja T ma wprowadzic taki obowiazek w wszystkich bankach.

  • 3. Data: 2009-02-27 10:04:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > granicach 50 tys. zł.
    > W o wiele lepszej sytuacji będzie osoba, która ma zarobki w granicach

    Hiper-kuriozum.

    marekz

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3893 (20090226) __________

    http://www.eset.com

  • 4. Data: 2009-02-27 11:15:13
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Dla mnie kuriozum, sytuacja jest znana i ponoć z oddziałów idą naciski do
    > centrali, żeby coś z tym zrobić.

    No właśnie wygląda że Alior zaczął testować rekomendacje T. Jeżeli jej
    założenia przejdą to każdy bank będzie zachowywał się podobnie i nie bedzie
    zmiłuj się. KNF chyba napędza klientów różnym szemranym agencjom

    pozd
    as

  • 5. Data: 2009-02-27 21:18:44
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    Moment, moment, czy dobrze rozumiem, ze wg rekomendacji T, jesli mam pensje
    powiedzmy 4 tys. i wezme karte kredytowa z limitem 2 tys. w jakims banku i
    raczej bede w pelni korzystal z tego limitu, to nie dostane juz zadnego
    innego kredytu?

  • 6. Data: 2009-02-27 21:39:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    lbz pisze:
> [...]
    > raczej bede w pelni korzystal z tego limitu, to nie dostane juz zadnego

    nie, kk są liczone inaczej, obciążenie to rata(-y) miesięczna do
    spłacenia, a na kk możesz spłacić tylko 5% a resztę później

    czyli jeżeli masz pensję 4kzł i raty do spłaty w wysokości 2kzł to na
    kredyt nie masz co liczyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-02-27 23:26:53
    Od: k...@o...pl

    On 27 Lut, 22:39, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > czyli jeżeli masz pensję 4kzł i raty do spłaty w wysokości 2kzł to na
    > kredyt nie masz co liczyć
    mówiąc dokładniej: to pozostaje tylko droższy kredyt.
    (w jakiejś pseudo bankowej agencji)

  • 8. Data: 2009-02-28 06:37:19
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > mówiąc dokładniej: to pozostaje tylko droższy kredyt.
    > (w jakiejś pseudo bankowej agencji)
    prędzej provident, lombard lub coś w tym guście...

    Chociaż ja wierzę, że w KNF przyjdzie opamiętanie...

  • 9. Data: 2009-02-28 09:52:13
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

> [...]
    > spłacenia, a na kk możesz spłacić tylko 5% a resztę później
    >
    > czyli jeżeli masz pensję 4kzł i raty do spłaty w wysokości 2kzł to na

    czyli jesli mam 4k pensji i zwykle z karty wydaje 2 k przy czym zawsze
    wszystko w terminie, to taka sytuacja obniza moja zdolnosc kredytowa
    praktycznie symbolicznie, powiedzmy o jakies 0,05*2k, czy tak (wg tej
    rekomendacji T)?

  • 10. Data: 2009-02-28 10:34:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-28, lbz <s...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wszystko w terminie, to taka sytuacja obniza moja zdolnosc kredytowa
    > praktycznie symbolicznie, powiedzmy o jakies 0,05*2k, czy tak (wg tej

    AFAIK to karty banki liczą jako 0.05 * maksymalna kwota limitu.
    Mniej więcej tyle miałbyś do zapłacenia "kwoty minimalnej" co miesiąc
    w razie maksymalnego obciążenia karty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl