  • 1. Data: 2009-02-27 08:13:21
    Temat: co może pracownik sklepu?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
    czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-27 08:18:34
    Temat: Re: co może pracownik sklepu?
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 27 Lut, 09:13, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
    > czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
    > czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?
    >
    > pzdr
    > Piotr

    Jesli taki komunikat wyswietli mu sie w terminalu po jej uzyciu.
    W praktyce chyba konczy sie to odmowa przyjecia karty.

    Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
    transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?

  • 3. Data: 2009-02-27 08:25:43
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
    transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?

    ------------------
    bankomat jest narzędziem banku więc jest to logiczne
    sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
    jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
    czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??

  • 4. Data: 2009-02-27 08:40:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "P.H." <k...@g...w.sieci> writes:

    > sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
    > jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro

    Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
    obecnosci.

    MJ

  • 5. Data: 2009-02-27 08:42:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co więcej,
    jest za to gratyfikacja pieniężna

  • 6. Data: 2009-02-27 08:43:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 27, 9:25 am, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> [...]
    > jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
    > czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??

    Bankomaty bardzo czesto nie naleza do bankow.

    No chyba nie podejrzewasz kogos o to ze wystawi Twoja karte na allego?
    To juz szczyt debilizmu :) Na wszelki wypadek sie taka karte z miejsca
    zastrzega w Banku.

  • 7. Data: 2009-02-27 08:48:17
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 27 Lut, 09:40, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
    > obecnosci.

    Przy zatrzymaniu nalezy sie tego domagac.

  • 8. Data: 2009-02-27 16:20:55
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    gasper pisze:
    > w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co
    > więcej, jest za to gratyfikacja pieniężna
    Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
    Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać
    jej zwrotu, jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści.
    Po zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego
    automatycznie przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".
    "Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem
    centrum autoryzacji. Zawsze działa...
    Filip

  • 9. Data: 2009-02-27 19:41:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "filip lach" <f...@g...pl> wrote in message

    > Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
    > Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać
    > jej zwrotu,

    Tym bardziej nie jest wlasnoscia akceptanta...

    > jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści. Po
    > zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego automatycznie
    > przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".

    Tylko jesli jest komunikat zatrzymac karte, w innym przypadku wszelkie
    konsekwencje zniszczenia/zatrzymania karty ponosi ta osoba.

    > "Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem centrum
    > autoryzacji. Zawsze działa...

    Ale w co dziala? Jesli bank wydal polecenie zatrzymania to sobie to z nim
    wyjasniam, jesli nie wydal to strona jest akceptant i zadne laczenie z
    bankiem nie pomoze.

    MK

  • 10. Data: 2009-02-28 12:03:33
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    MK pisze:

    > Ale w co dziala? Jesli bank wydal polecenie zatrzymania to sobie to z
    > nim wyjasniam, jesli nie wydal to strona jest akceptant i zadne laczenie
    > z bankiem nie pomoze.
    >
    > MK

    Widzisz, standardową reakcją klienta jest tekst: "to niemożliwe, ja od x
    lat mam tę kartę, zawsze spłacam itp, itd" Pracownik na kasie zazwyczaj
    po grzecznościowej próbie wyjaśnienia klientowi sytuacji łączy kleinta z
    centrum autoryzacyjnym, które łączy go z bankiem. A pracownik może
    spokojnie dalej obsługiwać innych klientów