  • 1. Data: 2009-02-27 07:17:38
    Temat: Kiedy dojdzie przelew?
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Mam takie pytanie.
    Wczoraj wieczorem (ok. 19) znajomy zrobił mi przelew z Aliora na moje konto
    w mBanku.
    Rozumiem, że ten przelew wyjdzie dzisiaj z Aliora o 09.00 i wejdzie do na
    moje konto mBanku o 12.00 (http://www.money.pl/banki/elixir/)
    To tylko teoria, ale czy tak będzie w praktyce?

    Następnie muszę z tą kasę puścić przelewem z mBanku do BGK. I teraz tak,
    przelew wyjdzie z mBanku III sesją wychodzącą o godzinie 13.30 i dojdzie do
    BGK o 14.30 (druga sesja przychodząca)?

    Czy dobrze kombinuję? Czy to się uda?

    Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym
    razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin
    zapłaty)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-02-27 07:21:25
    Temat: Re: Kiedy dojdzie przelew?
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Włodziu pisze:

> [...]
    > przelew wyjdzie z mBanku III sesją wychodzącą o godzinie 13.30 i dojdzie do

    Jeśli puścisz trzecią sesją z mbanku to dojdzie trzecią sesją
    przychodzącą do bgk - jeśli bgk księguje trzecią sesję w tym samy dniu.

  • 3. Data: 2009-02-27 07:24:21
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Feb 27, 8:17 am, "Włodziu" <w...@w...pl> wrote:

    > Rozumiem, że ten przelew wyjdzie dzisiaj z Aliora o 09.00 i wejdzie do na
    > moje konto mBanku o 12.00 (http://www.money.pl/banki/elixir/)
    > To tylko teoria, ale czy tak będzie w praktyce?

    Ostatnio wysyłałem 2 przelewy (rożne dni) eurobank -> mbank
    Pierwszy w sesji o 8.00, drugi w sesji o 12.00 - oba zostały
    zaksięgowane w mbanku ok 15:30.

    Nie liczyłbym więc, że dostaniesz kasę przed ostatnią sesją wychodzącą
    mbanku (13:30), aczkolwiek cuda się zdarzają.
    Choć nie korzystam już z mbanku tak intensywnie jak niegdyś, nie
    pamiętam kiedy ostatnio zaksięgowano mi kasę po godz 12 ...

  • 4. Data: 2009-02-27 07:29:17
    Od: Czarek <...@...pl>

    Włodziu wrote:
> [...]
    > przelew wyjdzie z mBanku III sesją wychodzącą o godzinie 13.30 i dojdzie do

    Nie uda się. Pomiędzy przychodzącym eliksirem a faktycznym
    zaksięgowaniem środków na rachunku mija zazwyczaj półtorej do dwóch godzin.

    > Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym
    > razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin
    > zapłaty)

    Zależy co to za zobowiązanie. W przypadku podatków na przykład, jeżeli
    termin wykonania zobowiązania wypada w sobotę albo dzień wolny od pracy,
    to jest on automatycznie przesuwany na najbliższy dzień roboczy.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2009-02-27 08:02:34
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 27 Lut, 08:17, "Włodziu" <w...@w...pl> wrote:

    > Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym
    > razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin
    > zapłaty)

    na przyszlosc, jesli dalej bedziesz przelewal z mBanku, poswiec 20 zl
    i uruchom sobie w nim (jesli mozesz) kredyt odnawialny.
    przelewy wychodza ci rano, a ksiegowane kolo 15-ej przychodzace
    niweluja ujemne saldo na KO - w ten sposob kosztem jest tylko coroczne
    odnawianie kredytu.

  • 6. Data: 2009-02-27 12:23:25
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Nie wiem czy to cód, ale kasa z Aliora wpłynęła o 13.00 ;)

    Póśćiłem juz ten przelew do BGK.

    Ostatnia sesja wychodząca z mBanku jest o 13.30, czyli kasa wyjdzie z mBanku
    o 13.30 tak????
    i dzisiaj wpłynie do BGK tak????

    BGK ma sesje przychodzące o 14.30 II sesje i o 17 III sesję.

  • 7. Data: 2009-02-27 17:05:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 13:23:25 +0100, "Włodziu" <w...@w...pl>
    wrote:

    >Ostatnia sesja wychodząca z mBanku jest o 13.30, czyli kasa wyjdzie z mBanku
    >o 13.30 tak????
    >i dzisiaj wpłynie do BGK tak????
    >
    >BGK ma sesje przychodzące o 14.30 II sesje i o 17 III sesję.
    Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc druga.
    Jesli istotnie wyszlo trzecia i BGK ksieguje trzecia w tym samym dniu
    to dojdzie dzisiaj.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2009-02-27 20:38:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    WAM wrote:

    > Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc druga.

    O, a dlaczego? :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-02-28 11:52:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 21:38:54 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
    <m...@m...waw.pl> wrote:

    >O, a dlaczego? :-)
    Bo druga byla wczesniej niz trzecia a nie w tym samym momencie.

    WAM

  • 10. Data: 2009-03-02 19:50:53
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    WAM wrote:

    > Bo druga byla wczesniej niz trzecia a nie w tym samym momencie.

    Nie rozumiem. Jak dla mnie to właśnie potwierdza, że może przyjść
    drugą... W omawianym przypadku Włodziu podał, że kasa wyjdzie trzecią
    sesją mbanku, a przyjść miała drugą sesją BGK (która jest później niż
    trzecia mBanku). Nie rozumiem czemu przelew miałby czekać w KiR aż do
    trzeciej sesji BGK? Są jakieś specjalne przepisy, że jak wyszło trzecią,
    to musi dojść też trzecią, nawet jeśli w międzyczasie jest jeszcze
    dostępna druga? A co jak bank nie obsługuje trzeciej? Niektóre banki
    mają tylko dwie sesje przychodzące dzienne.

    --
    MiCHA