  • 11. Data: 2021-08-24 11:36:34
    Temat: Re: 185.895.000 lotto
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Ja pomyślałem o zakupie złota inwestycyjnego, ale 190 mln, to około tony.

    A to dlatego wczoraj tak do góry poszło ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2021-08-24 11:59:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2021 21:48:01 +0200, Waldek wrote:

    > Czytałem tego niusa, i tak z kumplem się zadumaliśmy
    > że nie tak łatwo "rozpieprzyć" taką kase - LOL

    Nie tak latwo, ale kto bogatemu zabroni.
    Poza tym my biedacy nie znamy rozrywek dla bogatych :-)

    > I ile % z tego szczęśliwiec będzie musiał wydać na ochronę
    > o ile ma głowę na karku (jeszcze) ;)

    Troche bedzie musial wydac.

    Nie wiem jak to EU lotto, ale inne loterie, to bywa, ze wyplacaja
    ratami przez wiele lat. Podatkowo sie oplaca, a i ryzyko mniejsze.

    Ale tak swoja droga, to szczesliwcow bylo wiecej 193 mln w
    piotrkowskim w 2019, 96 mln w pruszkowskim w 2020, i tylko 26 mln
    w Swieradowie w 2018 ... ktos potrafi wskazac, co sie z tymi fortunami
    stalo ?

    Jest jeszcze jedna mozliwosc - kupic sobie bank :-)
    Na prawdziwy to troche za malo, ale na pare % udzialow moze starczy.
    Czarnecki szuka wspolnika, ale to raczej kiepski interes :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-08-24 12:54:41
    Temat: I zlecieli się chętni do przechowania kasiory. WYBORNE ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 14. Data: 2021-08-24 20:06:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]

    Jeżeli każdy spółdzielczy ma oddzielne gwarancje to wystarczy...

    Kiedyś w Polsce (i wielu państwach EU) było do 1000 EUR 100% gwarancji,
    między 1000 a 22500 EUR 90% gwarancji.

    [...]
    > Nie wiem jak to EU lotto, ale inne loterie, to bywa, ze wyplacaja
    > ratami przez wiele lat. Podatkowo sie oplaca, a i ryzyko mniejsze.

    Podatki są zmienne. Mogą w przyszłości wliczyć do PIT a te
    zazwyczaj progresywne. Czy będzie gwarancja 10% od wygranej?
    A podatek inflacyjny przez lata...
    Z ryzykiem różnie, gdy się złoczyńcy dowiedzą, że się rentę
    regularnie pobiera. Jednorazowy akt może łatwiej ukryć.

> [...]
    > stalo ?
    >
    > Jest jeszcze jedna mozliwosc - kupic sobie bank :-)

    Założyć bank - 5 mln EUR wymagane, spółdzielczy 1 mln EUR (wg
    Prawo Bankowe art 32.). Plus pewnie coś by innym regulacjom na
    starcie sprostać.

    Arek

  • 15. Data: 2021-08-24 21:07:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 20:06:23 +0200, Arek wrote:

    > Jeżeli każdy spółdzielczy ma oddzielne gwarancje to wystarczy...

    Ma osobne, ale czy prowadzi konta walutowe?
    Czy w zlotowkach wplacac ?

    > Kiedyś w Polsce (i wielu państwach EU) było do 1000 EUR 100% gwarancji,
    > między 1000 a 22500 EUR 90% gwarancji.

    No ale teraz inaczej.
    A na Cyprze i Islandii chyba jeszcze inaczej - kryzys ich dobil :-)

    > Założyć bank - 5 mln EUR wymagane, spółdzielczy 1 mln EUR (wg
    > Prawo Bankowe art 32.). Plus pewnie coś by innym regulacjom na
    > starcie sprostać.

    Zalozysz, to potem sie o klientow trzeba starac.

    No chyba, zeby tak jakiegos Providenta czy Bociana zalozyc.
    Albo kredyty hipoteczne - beda zabezpieczone ...

    J.

  • 16. Data: 2021-08-25 09:44:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A ja myślę, że bardzo łatwo i że szybko by się skończyło ;-)

    -----

  • 17. Data: 2021-08-25 09:46:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze jedna możliwość: kupić bitcoinów, za wszystko ;-)

    -----

  • 18. Data: 2021-08-28 08:47:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ja pomyślałem o zakupie złota inwestycyjnego, ale 190 mln, to około tony.
    >
    > Może jednak jakieś zrównoważone fundusze, a nie gotówka w banku.

    Czy to dlatego, że grupa bankowa czy jednak tak jest, że
    prawie nikt (może ci z funduszami ale ryzyko jednak) nie zasugerował
    inwestowania tych pieniędzy. Tylko samo przechowywanie.

  • 19. Data: 2021-08-28 09:18:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.08.2021 o 08:47, cef pisze:
    > Czy to dlatego, że grupa bankowa czy jednak tak jest, że
    > prawie nikt (może ci z funduszami ale ryzyko jednak) nie zasugerował
    > inwestowania tych pieniędzy. Tylko samo przechowywanie.

    Przechowywane do końca życia wystarczy, a inwestowane już niekoniecznie ;).

    Jeśli mowa o przeciętnym kowalskim to raczej niespecjalnie powinien zaraz po
    odebraniu 185
    milionów iść 'inwestować'.

  • 20. Data: 2021-08-28 17:33:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-08-28 o 09:18, m4rkiz pisze:

    > Przechowywane do końca życia wystarczy, a inwestowane już niekoniecznie ;).
    >
    > Jeśli mowa o przeciętnym kowalskim to raczej niespecjalnie powinien
    > zaraz po odebraniu 185 milionów iść 'inwestować'.

    Jakie inwestowanie masz na myśli