  • 1. Data: 2021-08-20 22:26:15
    Temat: 185.895.000 lotto
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://www.lotto.pl/eurojackpot/najwyzsze-wygrane

    Gracz z powiatu bieruńsko-lędzińskiego zgarnął niezłą kasę.
    185.895.000 zł po potrąceniu 10% haraczu. Wypłata gotówką niemożliwa, no
    chyba, że d a się dogadać, aby gotówką 5000 zł dali.

    W jakim banku założyć konto dla takiej wygranej ? Podobno można zażyczyć
    sobie na kilka rachunków.

  • 2. Data: 2021-08-20 23:21:19
    Temat: Re: 185.895.000 lotto
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 22:26:16 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    > chyba, że d a się dogadać, aby gotówką 5000 zł dali.
    >
    > W jakim banku założyć konto dla takiej wygranej ? Podobno można zażyczyć

    Ale jak to "w jakim banku"?
    Myślisz, że na jedno konto się nie zmieści?
    Chyba że ktoś chciałby mieć gwarancje BFG, to potrzebowałby ok. 404 banków ;>
    Spoko, w samej PL tyle się znajdzie (więc nie trzeba, jak stary Vejvoda, chodzić po
    Pradze i kupować na tuziny kasy ogniotrwałe ;)
    Echh, szkoda że nie mogę go do citka polecić, dostałbym 7k nagrody ;>

  • 3. Data: 2021-08-21 10:52:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61200fe5$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    user Henryk Hajdan pisze tak:

    > W jakim banku założyć konto dla takiej wygranej ?

    ojców redemptorystów

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 4. Data: 2021-08-23 00:07:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
> [...]

    Wygrane >10 mln EUR wypłacają w EUR, ciekawe czy przelew byłby z Polski
    i jaka prowizja. Ale można zażyczyć żeby w PLN.
    Milion to kupka 500-tek ok. 20 cm, do bagażnika większej osobówki by się
    zmieściło ale ze względu na ciężar trzeba rozłożyć bo to chyba ponad 380 kg
    (w setkach 1730 kg, w złocie ok. 810 kg).

> [...]
    >Spoko, w samej PL tyle się znajdzie (więc nie trzeba, jak stary Vejvoda,
    >chodzić po Pradze i kupować na tuziny kasy ogniotrwałe ;)

    W kwietniu 2021: 29 banków komercyjnych i 529 spółdzielczych. Czy każdy
    spółdzielczy ma oddzielne gwarancje?

    Arek

  • 5. Data: 2021-08-23 00:56:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 23 sierpnia 2021 o 00:07:30 UTC+2 Arek napisał(a):
> [...]
    > zmieściło ale ze względu na ciężar trzeba rozłożyć bo to chyba ponad 380 kg
    > (w setkach 1730 kg, w złocie ok. 810 kg).

    A w euro gotówką?
    Ale nawet w bin-ladenach nie do uniesienia (będzie ze 100kg).

    > W kwietniu 2021: 29 banków komercyjnych i 529 spółdzielczych.

    Skąd to info?
    Na stronie BFG 25 komercyjnych, spółdzielczych nie liczyłem (ale przy okazji odkryłem
    Warszawski BS ;)

    > Czy każdy spółdzielczy ma oddzielne gwarancje?

    Na tejże stronie wymienione tak samo jak komercyjne oraz SKOKi.
    Ciekawostka, że gwarancje BFG ma też jeden oddział banku zagranicznego.

  • 6. Data: 2021-08-23 07:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2021 22:26:15 +0200, Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    > chyba, że d a się dogadać, aby gotówką 5000 zł dali.
    >
    > W jakim banku założyć konto dla takiej wygranej ? Podobno można zażyczyć

    Najpierw chyba w pekao.
    A potem ... w szwajcarskim? niemieckim, cypryjskim, kajmany?

    bo polskich po 100k euro to nie starczy :-)

    Zaraz ... cypr nie wprowadzil jakiegos udzialu wlasnego przy
    bankructwie banku ?

    A potem ... polskie obligacje w euro, ale przez zagraniczna spolke ?

    J.

  • 7. Data: 2021-08-23 09:54:17
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Czy każdy spółdzielczy ma oddzielne gwarancje?

    Tak. Ponadto część z nich uczestniczy w wewnętrznym systemie ochrony. Nie
    dotyczy to bezpośrednio wkładów klientów, raczej pomocy dla banku w
    niektórych sytuacjach.

  • 8. Data: 2021-08-23 21:48:01
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-08-23 o 07:50, J.F. pisze:

> [...]
    > bankructwie banku ?
    >
    > A potem ... polskie obligacje w euro, ale przez zagraniczna spolke ?

    Czytałem tego niusa, i tak z kumplem się zadumaliśmy
    że nie tak łatwo "rozpieprzyć" taką kase - LOL
    I ile % z tego szczęśliwiec będzie musiał wydać na ochronę
    o ile ma głowę na karku (jeszcze) ;)

    Pozdro

  • 9. Data: 2021-08-24 10:12:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2021 o 07:50, J.F. pisze:

    > Najpierw chyba w pekao.
    > A potem ... w szwajcarskim? niemieckim, cypryjskim, kajmany?

    Ja pomyślałem o zakupie złota inwestycyjnego, ale 190 mln, to około tony.

    Może jednak jakieś zrównoważone fundusze, a nie gotówka w banku.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-08-24 10:22:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 10:12:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja pomyślałem o zakupie złota inwestycyjnego, ale 190 mln, to około tony.
    > Może jednak jakieś zrównoważone fundusze, a nie gotówka w banku.

    Mozna, ale wiesz ze w funduszu jak u adwokata - zarobilismy, albo ...
    stracil pan :-)

    J.