-
Live Shopping. Jak kupować bezpiecznie?
... potrzeb, rozważajmy live shopping. Izba Gospodarki Elektronicznej, Raport: Dekada polskiego e-commerce 2013-2023. Fundacja Kobiety E-biznesu, The power of social & live commerce. Edycja 2022.
-
Sklepy internetowe zupełnie nieprzygotowane na PSD2
... , jak również biometrię, w tym rozpoznawanie odcisku palca, rysów twarzy, tęczówki oka czy głosu, które zapewniają bezpieczeństwo transakcje online i są rozwiązaniem e commerce przyszłości” – powiedział Milan Gauder, wiceprezes Mastercard Europe ds. usług. Ze względu na niższe wskaźniki akceptacji transakcji i częstsze oszustwa, rozdźwięk pomiędzy ...
-
Płatności mobilne wspierają handel
W 2012 roku 212 mln osób na świecie płaciło za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a pod koniec przyszłego roku ma to już być 384 mln. Szacuje się, że globalna wartość płatności mobilnych w 2015 roku sięgnie 472 mld dolarów. Będzie to możliwe dzięki korzystaniu z m-płatności przez konsumentów generacji X i Y - i to nie tylko na szybko rosnącym rynku ...
-
Płatności w e-commerce wczoraj i dziś
Rynek płatności e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i dynamiczny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek 2016 roku to dobry czas na to, aby ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
Współcześni konsumenci i ich potrzeby to dla współczesnych usługodawców nie lada wyzwanie. W czasach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, w tym intensywnego rozwoju nowych technologii, wymagania i potrzeby klientów nieustannie ewoluują. Żeby im sprostać, należy je przede wszystkim zdefiniować i zrozumieć, że to właśnie one kreują ...
-
Netmedia S.A. publikuje prospekt emisyjny
Działająca w sektorach rynku e-commerce spółka NETMEDIA S.A. opublikowała 2 października prospekt emisyjny. Spółka planuje pozyskać z emisji nowych akcji do 5 mln zł. NETMEDIA S.A. planuje sprzedać do 1.000.000 akcji nowej emisji. Przedział cenowy, w jakim będą przyjmowane zapisy w procesie book-buildingu, został określony na poziomie od 4 zł do 5 ...
-
Debiut Netmedia na GPW
W dniu 3 listopada zadebiutowała na Giełdzie spółka NETMEDIA specjalizującą się w systemach informatycznych oraz szeroko pojętym e-commerce. Jest to 25 spółka, jaka zadebiutowała na GPW w roku 2006. Podstawą działania NETMEDIA jest dynamicznie rozwijająca się w Polsce sieć Internet. Model biznesu Spółki opiera się na dwóch filarach: B2B - ...
-
"Insider tradings" sprzedają więcej akcji
... w okolicach 350 PLN i 380 PLN. POINFORMOWALI PRZED SESJĄ Polnord - podpisał list intencyjny w sprawie współpracy z chińską firmą China International Industry and Commerce w zakresie dostaw materiałów budowlanych i wsparciu przy dużych projektach deweloperskich oraz budowie autostrad przez Polnord i inne podmioty Grupy Kapitałowej Prokom. Kęty ...
-
Płatności zbliżeniowe w Polsce rosną dynamicznie
... handlowych po to, aby klienci - niezależnie od miejsca czy kwoty zakupów - zawsze mogli płacić zbliżeniowo, mówi Sebastian Krzyk, Business Leader Commerce Acceptance Development, MasterCard Europe. Znaczący impuls dla rozwoju rynku kart zbliżeniowych, w tym przede wszystkim przedpłaconych, odegrały odbywające się w naszym kraju ...
-
MasterCard wprowadza MasterPass
... usług i bramkami płatności na całym świecie usługa MasterPass będzie także dostępna u ponad 5900 innych sprzedawców. Partnerzy technologiczni: Adyen, Buckaroo, Cardinal Commerce, Cart32, CO-OP Financial Services, DataCash, ICBA Bancard inc., Merchant Warrior, mFoundry, Moneris, OPENTECH.com, Paycorp Holdings, PSCU, Reply, SIA, The ...
-
Nowoczesne płatności online zyskują na znaczeniu
Szybki transfer gotówki za pomocą serwisów płatności to nie tylko coraz częstsza metoda płacenia za zakupy w sieci, ale też rozwiązanie, którego oczekuje coraz więcej konsumentów. Klienci potrzebują prostych i szybkich rozwiązań - wynika z raportu przygotowanego przez Gemiusa oraz e-Commerce Polska. W badaniu udział wzięło 1,5 tys. internautów. ...
-
Zakupy online za granicą: co warto wiedzieć?
Branża e-commerce wejdzie wkrótce w najgorętszy okres w roku. Osoby, które planują świąteczne zakupy w sieci, zwłaszcza na zagranicznych portalach, powinny już zacząć przeglądać oferty. Perfumy tańsze o 50 proc., elektronika o 30-40 proc. to naprawdę kuszące propozycje. Jak zabrać się do takich zakupów, aby faktycznie były tańsze i bezpieczne? W ...
-
PayPal: m-commerce rośnie w siłę
W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł – wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł. Tylko w ubiegłym roku, wartość płatności mobilnych dokonanych z kont PayPal na świecie ...
-
Biznes Raty: sprzedaż ratalna dla firm w Meritum Banku
... rat. Biznes Raty to produkt dla firm zajmujących się handlem w obszarze B2B: specjalistycznych sklepów, salonów i hurtowni, także tych działających w obszarze e commerce, które kierują swoją ofertę do przedsiębiorców. Dzięki rozwiązaniu Meritum Banku mogą one zapewnić swoim klientom szybki i prosty sposób finansowania oferowanego ...
-
Płatności mobilne osiągną 1 trylion dolarów
Handel internetowy rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz większą popularnością cieszy się również m-commerce. Nic zatem dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej platform i aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. Forrester szacuje, że już w 2017 roku wartość rynku m-płatności sięgnie, bagatela, 1 tryliona dolarów. Jak wynika z ...
-
Przelew przez kod QR: szybko i bezpiecznie
W ostatnim czasie 2 istotne banki: mBank oraz BPH, wprowadziły do swoich aplikacji mobilnych obsługę przelewów za pomocą kodu QR. Usługa ta nie była dotychczas odpowiednio promowana i jest kojarzona najczęściej tylko z możliwością opłacenia rachunku czy faktury. Niesłusznie! Płatność kodem QR jest cały czas z powodzeniem wykorzystywana w eCommerce ...
-
M-commerce: najpopularniejsze formy płatności online
Przelew bankowy, szybki przelew, karta płatnicza, płatność telefonem. To najpopularniejsze sposoby zapłaty za zakupy dokonywane online - wynika z przygotowanego przez e-Izbę raportu “M-commerce. Kupuję mobilnie”. Urządzenia mobilne szturmem zdobyły serca użytkowników i na dobre zagościły w niemal każdej dziedzinie życia. Nie inaczej jest w ...
-
Który bank e-commerce lubi najbardziej?
Które banki cieszą się największą sympatią przedstawicieli polskiego e-commerce? Z analizy przeprowadzonej przez Blue Media wynika, że co trzeci polski sklep internetowy zdecydował się na usługi proponowane przez mbank. Popularnością cieszą się również ING Bank Śląski i PKO BP. Analiza kilku tysięcy e-sklepów korzystających z usługi płatniczej ...
-
Debiut 71MEDIA SA na NewConnect
8 listopada 2016 r. spółka 71MEDIA SA zadebiutowała na rynku NewConnect. Jest to 14. debiut na tym rynku w 2016 roku. Emitent jest spółką działającą na rynku e-commerce, prowadzi sprzedaż e-czytników oraz komplementarnych do nich akcesoriów. Historia i działalność emitenta Emitent rozpoczął działalność w 2009 roku jako jednoosobowa działalność ...
-
Sklepy internetowe w długach. Boże Narodzenie nie pomoże?
Polacy pokochali e-zakupy. Doceniają je szczególnie ci, którzy w okresie przedświątecznym starają się unikać jak ognia zatłoczonych centrów handlowych. Wydawać by się mogło, że sklepy internetowe tylko zacierają ręce, patrząc na rosnące słupki sprzedażowe. Tymczasem okazuje się, że branża e-commerce ma spore kłopoty finansowe. Z danych KRD wynika, ...
-
Dziś Cyber Monday. Poszukaj wyprzedaży
Mamy 27 listopada, a więc Cyber Monday. Ten wyjątkowy poniedziałek to święto obniżek w e-commerce i jednocześnie okazja dla poszukiwaczy cenowych hitów. To, co na co dzień jest dla nas zbyt dużym wydatkiem, właśnie dziś może znaleźć się w zasięgu naszego budżetu. To właśnie dziś sklepy internetowe na całym świecie dokładają wszelkich starań, aby ...
-
Sklepy internetowe na niechlubnym podium
Polacy pokochali e-zakupy. Doceniają je szczególnie ci, którzy starają się unikać jak ognia zatłoczonych centrów handlowych. Wydawać by się mogło, że e-sklepy tylko zacierają ręce, patrząc na rosnące słupki sprzedażowe. Tymczasem okazuje się, że branża e-commerce ma spore kłopoty finansowe. Z danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki OEX
... , usługi promocji produktów, budowa strategii kreacji marki, usługi zarządzania zasobami ludzkimi. W ramach segmentu E‐biznes realizowane są usługi dedykowane e‐commerce, obejmujące obszary technologii, marketingu oraz fulfillment. W segmencie Back office i obsługi klienta, główne usługi to rejestrowanie, porządkowanie i procesowanie dokumentów ...
-
Co przyniesie rok 2019 branży FinTech?
Rozwój sztucznej inteligencji, nowelizacja nieaktualnych ram prawnych, otwarcie na zmiany technologiczne i walka o podniesienie standardów ochrony środków finansowych to tylko niektóre z zagadnień, z którymi na co dzień boryka się branża płatności internetowych, online bankingu czy e-commerce. Jaką formę przybiorą te kwestie w nadchodzącym roku ...
-
PSD2 już obowiązuje. Jak zmieniają się płatności?
... fakt, iż każdy bank musi udostępnić mechanizm dostępu do prowadzonych przez siebie rachunków – możliwość sprawnego zlecania płatności obejmie wszystkich użytkowników e‑commerce, którzy posiadają rachunki bankowe. Co istotne, w trakcie całego procesu pośrednik inicjujący transakcję nie ma dostępu do naszych danych dostępowych do ...
-
Długi e-commerce wzrosły o 50%. Pomoże Boże Narodzenie?
E-zakupy nie mogą narzekać na brak popularności. W szczególności doceniają je ci z nas, którzy jak ognia starają się unikać tłoku i przepychanek w centrach handlowych. Wiele wskazywałoby zatem na to, że przedstawiciele e-commerce nie robią nic innego, niż zacierają ręce, obserwując pnące się w górę słupki sprzedaży. Tymczasem okazuje się, że ...
-
BIG InfoMonitor: dynamika zadłużenia w e-handlu spadła o 50 p.proc.
Handel detaliczny to jedna z tych gałęzi gospodarczych, która w największym stopniu odczuła konsekwencje wynikające z wybuchu pandemii. Okazuje się jednak, że nie przełożyło się to na prognozowany wzrost dynamiki zadłużenia branży handlowej. Długi przedsiębiorców rosły wolniej, a zdecydowanie pozytywnym bohaterem jest tu e-commerce, w którego ...
-
Allegro debiutuje na GPW
... PLN wartość akcji sprzedawanych: 8,2 mld PLN Emitent jest spółką akcyjną (société anonyme) wpisaną do Luksemburskiego Rejestru Handlowego i Spółek (Registre de Commerce et des Sociétés, Luxembourg) pod numerem B214830, mającą siedzibę na terenie oraz prowadzącą działalność zgodnie z prawem Luksemburga. Emitent został zawiązany ...
-
Finansowanie dłużne nieruchomości - co nas czeka w 2021 roku?
W ubiegłym roku, z powodu niepewności wywołanej przez pandemię i lockdown, banki zmieniły swoją politykę w zakresie udzielania kredytów deweloperom oraz inwestorom. Mogliśmy zauważyć wzmożoną ostrożność w podejściu do finansowania prawie wszystkich rodzajów nieruchomości - zwiększyły się oczekiwania odnośnie zabezpieczeń, wydłużyły procesy ...
-
BLIK: 424 mln transakcji o wartości 57 mld zł w 2020 roku
IV kwartał 2020 roku był rekordowy pod względem ilości transakcji BLIK. Zrealizowano ich dwukrotnie więcej niż w 2019 roku - 140 mln, z czego aż 105,5 mln stanowiły zakupy w e-commerce. W całym 2020 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 424 mln transakcji o wartości 57 miliardów zł. Na koniec roku 2020 z systemu płatności mobilnych aktywnie ...
-
Zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł
Black Friday rozpoczyna okres żniw dla firm z branży e-commerce. Ale, chociaż handel internetowy dzięki pandemii przeżywa prawdziwy rozkwit, sytuacja finansowa sklepów internetowych pozostawia wiele do życzenia. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, że zaległości e-handlu wzrosły przez rok o ponad 21 ...
-
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
E-commerce nie traci impetu i od początku pandemii znajduje się w trendzie wzrostowym. Polacy na stałe przenieśli część zakupów do online, co z kolei wpłynęło na kondycję sektora internetowych płatności. Z raportu firmy Wordpay wynika, że do 2023 r. rynek odroczonych płatności wzrośnie na całym świecie dwukrotnie. Badania wskazują, że odroczone ...
-
Sklepy internetowe mają ponad 95 mln zł długów
Choć branża e-commerce intensywnie się rozwija, jej zadłużenie także rośnie. Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że od września 2021 roku długi sklepów internetowych urosły o 18 proc. i wynoszą obecnie ponad 95 mln zł. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie długi ma branża e-commerce? Komu zalegają e-sklepy? W których województwach e-handel ...
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
Choć rynek e-commerce rośnie od lat, a w czasie pandemii miał miejsce prawdziwy boom w sprzedaży internetowej, to z danych GUS za ten rok wynika, że udział e-handlu w ogólnej sprzedaży detalicznej jest sporo niższy, niż w analogicznym okresie dwóch poprzednich lat. Przeterminowane zadłużenie sklepów internetowych na koniec sierpnia przekroczyło ...
-
Millennium PAY - bramka płatnicza dla e-commerce
Bank Millennium wprowadza dla klientów z branży e-commerce bramkę płatniczą Millennium PAY. Umożliwia ona przyjmowanie w sklepach internetowych płatności w formie elektronicznej. Początkowo będą to szybkie przelewy, płatności kartami i BLIK. W przyszłości usługa ma być rozszerzona o płatności ratalne i odroczone. Nowa usługa Banku Millennium ...