eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Który bank e-commerce lubi najbardziej?

Który bank e-commerce lubi najbardziej?

2016-06-07 10:59

Który bank e-commerce lubi najbardziej?

Który bank e-commerce lubi najbardziej? © Myst - Fotolia.com

Które banki cieszą się największą sympatią przedstawicieli polskiego e-commerce? Z analizy przeprowadzonej przez Blue Media wynika, że co trzeci polski sklep internetowy zdecydował się na usługi proponowane przez mbank. Popularnością cieszą się również ING Bank Śląski i PKO BP.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Analiza kilku tysięcy e-sklepów korzystających z usługi płatniczej Blue Media dowiodła, że 31 proc. z nich posiada rachunek w mBanku, 17 proc. w ING Banku Śląskim, a co dziesiąty zdecydował się na usługi świadczone przez PKO BP. Na wysokiej, czwartej pozycji znalazł się Alior Bank, wybierany przez 8,1 proc. e-sklepów. Kolejne miejsca zajęli: Bank Zachodni WBK (7,8 proc.), Idea Bank (4,8 proc.), Pekao (4 proc.), Bank Millenium (3,6 proc.), Raiffeisen Bank (2,6 proc.) i Deutsche Bank Polska (2,6 proc.).

Okazuje się również, że żaden z analizowanych e-sklepów nie zadeklarował posiadania rachunku w bankach spółdzielczych. Pod lupę nie wzięto zagranicznych rachunków bankowych do wypłaty środków oraz wypłat na rachunki płatnicze np. PayPal.

Jak wybrać bank dla e-sklepu?


Decydując się na prowadzenie rozliczeń związanych z prowadzoną działalnością należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii. Teoretycznie przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają prawo korzystać z własnego imiennego konta rozliczeniowego do celów związanych z funkcjonowaniem firmy. Osobną kwestią są jednak regulaminy bankowe, które mogą na to nie pozwalać.

fot. Myst - Fotolia.com

Który bank e-commerce lubi najbardziej?

Co trzeci polski sklep internetowy zdecydował się na usługi proponowane przez mbank.


- Przy wyborze banku warto przeanalizować jaka aktywność będzie dominująca w działalności sklepu. Czy prowadzę sprzedaż towarów za granicę i potrzebuję rozliczeń w walucie, jaki jest współczynnik zwrotów i czy taką usługę będę realizował z rachunku czy też poprzez operatora płatności, czy będę korzystał z karty płatniczej dołączonej do rachunku czy też będzie ona dla mnie zbyteczna i koszt jej utrzymania będzie zbędny – podpowiada Krystian Wesołowski z Blue Media.

Usługi płatnicze Blue Media umożliwiają płacenie za pomocą karty kredytowej i debetowej, a także w systemie pay by link, czyli poprzez automatyczne przekierowanie do strony płatności w banku. Sklepy korzystające z usług Blue Media mogą otrzymać wpłacone przez klientów środki w terminie D+0, a więc dysponować środkami na własnym rachunku bankowym tego samego dnia, kiedy wpłata jest księgowana na rachunku sklepu. W takim procesie pomaga rozwiązanie przelewów natychmiastowych, które dostępne jest od kilku lat w bankowości np. mBanku, Alior Banku czy BZ WBK.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: