Który bank e-commerce lubi najbardziej?
2016-06-07 10:59
Który bank e-commerce lubi najbardziej? © Myst - Fotolia.com
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Analiza kilku tysięcy e-sklepów korzystających z usługi płatniczej Blue Media dowiodła, że 31 proc. z nich posiada rachunek w mBanku, 17 proc. w ING Banku Śląskim, a co dziesiąty zdecydował się na usługi świadczone przez PKO BP. Na wysokiej, czwartej pozycji znalazł się Alior Bank, wybierany przez 8,1 proc. e-sklepów. Kolejne miejsca zajęli: Bank Zachodni WBK (7,8 proc.), Idea Bank (4,8 proc.), Pekao (4 proc.), Bank Millenium (3,6 proc.), Raiffeisen Bank (2,6 proc.) i Deutsche Bank Polska (2,6 proc.).Okazuje się również, że żaden z analizowanych e-sklepów nie zadeklarował posiadania rachunku w bankach spółdzielczych. Pod lupę nie wzięto zagranicznych rachunków bankowych do wypłaty środków oraz wypłat na rachunki płatnicze np. PayPal.
Jak wybrać bank dla e-sklepu?
Decydując się na prowadzenie rozliczeń związanych z prowadzoną działalnością należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii. Teoretycznie przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają prawo korzystać z własnego imiennego konta rozliczeniowego do celów związanych z funkcjonowaniem firmy. Osobną kwestią są jednak regulaminy bankowe, które mogą na to nie pozwalać.
fot. Myst - Fotolia.com
Który bank e-commerce lubi najbardziej?
- Przy wyborze banku warto przeanalizować jaka aktywność będzie dominująca w działalności sklepu. Czy prowadzę sprzedaż towarów za granicę i potrzebuję rozliczeń w walucie, jaki jest współczynnik zwrotów i czy taką usługę będę realizował z rachunku czy też poprzez operatora płatności, czy będę korzystał z karty płatniczej dołączonej do rachunku czy też będzie ona dla mnie zbyteczna i koszt jej utrzymania będzie zbędny – podpowiada Krystian Wesołowski z Blue Media.
Usługi płatnicze Blue Media umożliwiają płacenie za pomocą karty kredytowej i debetowej, a także w systemie pay by link, czyli poprzez automatyczne przekierowanie do strony płatności w banku. Sklepy korzystające z usług Blue Media mogą otrzymać wpłacone przez klientów środki w terminie D+0, a więc dysponować środkami na własnym rachunku bankowym tego samego dnia, kiedy wpłata jest księgowana na rachunku sklepu. W takim procesie pomaga rozwiązanie przelewów natychmiastowych, które dostępne jest od kilku lat w bankowości np. mBanku, Alior Banku czy BZ WBK.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
-
Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Trendy w e-commerce 2024
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)