-
2,5 mld zł zadłużenia w Polskich firmach. Gdzie tkwi źródło problemów?
Najnowsze doniesienia ERIF BIG wskazują, że u schyłku marca br. zadłużenie firm w Polsce przekraczało 2,5 mld zł, co oznacza jego wzrost względem minionych lat. Eksperci firmy postanowili zdiagnozować, skąd bierze się ten problem. Czy winne jest bardziej otoczenie gospodarcze czy też rosnąca nierzetelność kontrahentów? Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
Sektor MŚP nie płaci za leasing. Długi przekraczają 1,36 mld zł
2/3 przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że najważniejszym źródłem finansowania prowadzonej działalności gospodarczej jest dla nich leasing. To drugi najwyższy odsetek w UE. Z rzetelnością spłacania rat leasingowych nie jest jednak najlepiej - jak podaje KRD, zadłużenie z tego tytułu sięga już 1,36 mld zł, co oznacza, że na przestrzeni ...
-
Sektor rolno-spożywczy ma do oddania 760,6 mln zł
Kondycja finansowa branży rolno-spożywczej nie jest najlepsza. Sektor ma dług w wysokości 760,6 mln zł - wynika z danych KRD. Coraz większym problemem jest wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców. Stabilne jest natomiast rolnictwo - aż 99 proc. przedsiębiorców rolnych ma najwyższą wiarygodność płatniczą. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Długi branży automotive gwałtownie rosną
Zaległości firm motoryzacyjnych urosły o ponad 60 proc. r/r i wyniosły na koniec kwietnia 2025 roku ponad 309 mln zł - wynika z danych BIG InfoMonitor i BIK. Kłopoty mają też komisy samochodowe i dealerzy nowych samochodów oraz mechanicy, których przeterminowane zobowiązania przekroczyły 1,2 mld zł. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są ...
-
Filantropia pokolenia Z, czyli crowdfunding zamiast 1,5% dla OPP
„Zetki” nie przekazują OPP 1,5% podatku tak chętnie jak starsze pokolenia, ale w sieci pomagają najczęściej ze wszystkich. Klik, przelew i udostępnienie – tak wygląda filantropia nowego pokolenia Polaków. Kierują się emocjami, wspierają prawa człowieka i zwierzęta, a organizacjom stawiają jeden warunek: transparentność. Brak raportów i jasnych ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei