eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Polacy częściej skarżą się na banki

Polacy częściej skarżą się na banki

2013-02-26 00:33

Polacy częściej skarżą się na banki

Coraz cześciej skarżymy się na instytucje finansowe © Roman Milert - Fotolia.com

Polacy coraz częściej skarżą się na instytucje sektora finansowego, głównie na banki i ubezpieczycieli. W całym roku 2012 do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły 8 tys. 342 skargi od klientów tego typu firm, o 4 procent więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj także: Deloitte: czym polskie banki wyróżniają się na tle Europy?

Ponad połowa skarg, które wpłynęły do Komisji Nadzoru Finansowego, dotyczyła działalności banków. W 2012 r. do UKNF wpłynęło 4 tys. 268 skarg na banki, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Większość skarg na banki dotyczyła kredytów konsumenckich i pożyczek, a także obsługi rachunków, jakości obsługi klientów oraz z kredytów hipotecznych. Wzrosła także liczba skarg na produkty ubezpieczeniowe o charakterze inwestycyjnym.

Na ubezpieczycieli w 2012 roku wpłynęły do KNF 3.354 skargi, o 1 proc. mniej niż w roku 2011. Zdecydowana większość (2 tys. 731) to skargi na ubezpieczenia majątkowe i osobowe. Zaledwie 372 skargi dotyczyły ubezpieczeń na życie. Klienci firm ubezpieczeniowych skarżyli się ponadto na działalność brokerską, na działalność agentów ubezpieczeniowych oraz na działalność oddziałów ubezpieczycieli z państw UE.

W przypadku ubezpieczeń na życie skargi najczęściej związane były z polityką informacyjną ubezpieczycieli w ubezpieczeniach inwestycyjnych. Dość często klienci kwestionowali również odmowę wypłaty świadczenia. W przypadku ubezpieczeń majątkowych skargi dotyczyły opieszałości w wypłacie odszkodowań oraz ich wysokości a także odmowy wypłaty odszkodowania.

Na Otwarte Fundusze Emerytalne w roku 2012 Polacy skarżyli się tylko 359 razy, o 55 procent rzadziej niż rok wcześniej. Spadek ten - zdaniem KNF - jest efektem ustawowego zakazu działalności akwizycyjnej OFE.

fot. Roman Milert - Fotolia.com

Coraz cześciej skarżymy się na instytucje finansowe

W ubiegłym roku do KNF wpłynęło ponad 8 tysięcy skarg


W roku 2012 po raz pierwszy skargi do KNF mogli wnosić również klienci SKOK-ów, a to w związku z objęciem od 27 października 2012 przez KNF nadzoru nad działalnością Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych. Klienci SKOK-ów mieli zastrzeżenia m.in. do kredytów i pożyczek w tym problemów ze spłatą i rozliczaniem zobowiązań, umieszczania danych w BIK, windykacji oraz sprzedaży długów.
Przeczytaj także: Rynek bankowy w Polsce Rynek bankowy w Polsce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: