eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010

Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010

2011-03-23 12:04

Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie. Zwiększa się też wartość transakcji dokonywanych przez Internet. Z kont internetowych na co dzień aktywnie korzysta ponad milion małych i średnich przedsiębiorców. Od początku roku o ponad 18% spadła natomiast liczba kart kredytowych w portfelach Polaków - wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2010

fot. mat. prasowe

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej

Jak czytamy w raporcie, na koniec IV kwartału 2010r. liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła ponad 16,2 miliona osób. To o blisko 3 miliony więcej niż rok temu. Liczba klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006r. roku do końca 2010r. wzrosła o ponad 4,85 miliona użytkowników, czyli o aż 112%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa.

fot. mat. prasowe

Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2010 w milionach osób)

Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2010 w milionach osób)




ZBP zauważa, że dynamiczny wzrost obserwowany jest zarówno wśród klientów aktywnie jak i incydentalnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich statystyk, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet. Na podstawie danych można także stwierdzić, że grupa klientów nowych, incydentalnie korzystających z omawianej usługi, dopiero po kilku miesiącach korzystania, zasila grupę klientów aktywnych, a proporcje pomiędzy klientami aktywnymi i incydentalnie korzystającymi z bankowości internetowej utrzymują się na zbliżonym poziomie od lat i nie widać skoków tendencji. Oznacza to, ze trend wzrostowy jest stabilny i charakterystyczny dla rynków dojrzałych.

„Polacy coraz bardziej przekonują się do korzystania z bankowości przez Internet. Mają zaufanie do bezpieczeństwa tego kanału obsługi, doceniają jego szybkość, łatwość dostępu oraz przystępne ceny. Prognozujemy, że w kolejnych latach, liczba osób aktywnie wykorzystujących konta internetowe będzie rosła nawet o milion rocznie” – mówi Prof. Remigiusz Kaszubski, Dyrektor w Związku Banków Polskich.

fot. mat. prasowe

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych


Powyższa tabela wskazuje kolejne pozytywne zjawiska, które można zaobserwować w zachowaniu klientów indywidualnych. Dynamicznemu wzrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost średniej wartości przelewu, o blisko 5% w obserwowanym okresie oraz wzrost wartości rozliczeń o ponad 3%. Oznacza to, że nie tylko coraz więcej klientów przekonuje się do korzystania z usług bankowości internetowej, ale obraca za jej pomocą coraz większymi kwotami.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: