Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010
2011-03-23 12:04
Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2010
fot. mat. prasowe
Liczba klientów MSP mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej
Liczba klientów MSP mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej
fot. mat. prasowe
Przedstawiciele sektora MSP w coraz większym stopniu doceniają korzyści związane z dostępem do bankowości elektronicznej. Przede wszystkim dotyczą one oszczędności czasu i kosztów, znacząco też ułatwiają pracę, redukując do absolutnego minimum konieczność osobistego pojawiania się w placówkach bankowych. Dla małych i średnich przedsiębiorców, w których często właściciel jest również czynnym wykonawcą usług jest to bardzo istotne. Pozwala bowiem na całkowitą koncentrację na działalności operacyjnej, dzięki zaoszczędzeniu czasu i uwagi poświęcanej wcześniej na wizyty w banku.
Jak podaje ZBP, istotny wydaje się również wzrost zaufania do sektora bankowego. Działalność w sektorze MSP często związana jest z pełną, osobistą odpowiedzialnością majątkową, naturalna jest więc chęć utrzymania kontroli nad finansami. Coraz większa liczba klientów MSP uznaje jednak, że ma tą kontrolę korzystając z usług bankowości internetowej. Możliwość szybkiego dostępu w każdej chwili do środków finansowych zostaje doceniona.
fot. mat. prasowe
Liczba kart debetowych (mln sztuk)
Liczba kart debetowych (mln sztuk)
![Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną [© pictoores - Fotolia.com] Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/bankowosc-elektroniczna/Obrot-bezgotowkowy-juz-12-mln-Polakow-ma-bankowosc-mobilna-228393-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl