eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Wyniki MasterCard w Europie IV kw. 2010

Wyniki MasterCard w Europie IV kw. 2010

2011-02-04 11:58

Przeczytaj także: Wyniki MasterCard w Europie III kw. 2010


  • Technologia zbliżeniowa MasterCard PayPass nieustająco rozwija się w regionie. W Bułgarii, dziewiątym pod względem wielkości rynku europejskim konsumenci otrzymali możliwość korzystania z płatności zbliżeniowych. We Włoszech już 300 000 kart jest wyposażonych w funkcjonalność PayPass. Żadna inna oferta płatności zbliżeniowych nie jest tak powszechna w Europie jak PayPass. Jako najbardziej znaczące dla rozwoju płatności zbliżeniowych na rynku europejskim można wymienić: wdrożenie Karty Miejskiej w słowackiej Bratysławie, dalszy rozwój rynku wydawania kart w Polsce, porozumienie z Metrem Bukareszt w Rumunii oraz dalszy rozwój technologii w Turcji, gdzie PayPass stanowi obecnie integralną część oferty konsumenckiej. To właśnie na tym rynku MasterCard był świadkiem mariażu PayPass ze światem telefonii komórkowej W listopadzie MasterCard wspólnie z Garanti Bank, tureckimi operatorami telekomunikacyjnymi Avea oraz Gemalto doprowadził do pierwszego komercyjnego uruchomienia NFC dla płatności mobilnych, pomagając tureckim konsumentom zaadaptować telefony komórkowe do płatności bezstykowych.
  • W grudniu 2010 roku Alitalia stała się dziesiątą europejską linią lotniczą oferującą swoim pasażerom co-brandowe karty kredytowe z logo MasterCard. Po wcześniejszych sukcesach z liniami takimi jak: Lufthansa, Czech Air, Swiss Air ugruntowało to pozycję MasterCard jako firmy wybieranej przez narodowe linie lotnicze w regionie.
  • MasterCard zamknął rok podpisując sześcioletni, jeden z najbardziej znaczących, nie sportowych kontraktów sponsoringowych wszech czasów dla MasterCard w Europie dotyczący strategicznej współpracy korporacyjnej z The Walt Disney EMEA & Rosja oraz Euro Disney. Ta umowa sponsoringowa otwiera nowe możliwości dla wszystkich użytkowników kart MasterCard lub Maestro. Będą oni mogli korzystać z wyłącznych promocji obejmujących pełny zakres oferty Disneya, która obejmuje filmy, ponad 100 sklepów Disneya, a także najpopularniejszy cel wycieczek w Europie – parku rozrywki Disneyland pod Paryżem.

- W grudniu 2010 roku do grona wydawców kart zbliżeniowych w technologii MasterCard PayPass dołączył Getin Noble Bank. Oznacza to, że już 15 banków w Polsce oferuje właśnie te karty swoim klientom. Liczba polskich banków wydawców kart PayPass jest największa w Europie. Warto podkreślić, że ogromne znaczenie dla rozwoju płatności zbliżeniowych w technologii PayPass mają imprezy masowe organizowane przez firmę AlterArt, takie jak Heineken Open’er Festival czy Coke Live Music Festival. W 2010 roku w trakcie trwania 7 festiwali, na których oficjalnym środkiem płatniczym były karty zbliżeniowe MasterCard PayPass, dokonano setek tysięcy transakcji – powiedział Michał Skowronek, dyrektor generalny oddziału MasterCard w Polsce.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: