eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Wyniki MasterCard w Europie III kw. 2009

Wyniki MasterCard w Europie III kw. 2009

2009-11-12 13:50

Firma MasterCard Europe ogłosiła swoje wyniki operacyjne za trzeci kwartał 2009 dotyczące regionu europejskiego. W porównaniu z trzecim kwartałem 2008 roku zanotowano 5.2% wzrost ilości transakcji zakupowych, co potwierdza rosnący trend korzystania z płatności elektronicznych w regionie.

Przeczytaj także: Wyniki MasterCard w Europie IV kw. 2010

Wyniki w Europie

Według danych MasterCard za trzeci kwartał 2009 roku, w porównaniu do trzeciego kwartału roku ubiegłego, wartość transakcji w Europie wzrosła 0.2%, wartość transakcji zakupowych wrosła o 1.6%, a ich ilość o 5.2%, zaś ilość operacji gotówkowych zmalała o 2.7%.

Od 1 lipca do 30 września 2009 r. konsumenci dokonali ponad 1.7 miliarda transakcji zakupowych, w tym transakcji on-line, opłaconych kartami z logo MasterCard.

Na dzień 30 września 2009 roku instytucje finansowe współpracujące z MasterCard w całej Europie wydały 197 milionów kart MasterCard (nie uwzględniając kart Maestro i Cirrus), co w porównaniu z analogicznym kwartałem 2008 roku stanowi wzrost o 1.9%. Europejscy użytkownicy kart MasterCard mogą korzystać z nich w ponad 8.7 miliona punktów handlowo-usługowych w Europie oraz w 29.4 miliona punktów akceptujących te karty na całym świecie. Dodatkowo marka Maestro pojawiła się na 305 milionach kart. Konsumenci mogą teraz dokonywać zakupów płacąc za nie kartą Maestro w 7.4 miliona lokalizacji w Europie i 12.3 miliona punktów usługowo- handlowych na całym świecie.

MasterCard Europe informuje też o kilku istotnych ogólnoeuropejskich osiągnięciach biznesowych
w omawianym kwartale, w tym:

Rynek Premium

W Wielkiej Brytanii organizacja MasterCard zwiększyła swoją aktywność na rynku kart kredytowych segmentu premium poszerzając współpracę partnerską z Royal Bank of Scotland (RBS). Jej elementem było uruchomione w październiku 2009 roku platformy World MasterCard i World Signia MasterCard.

W obszarze segmentu premium Citi Bank połączył siły z MasterCard, wprowadzając dwie kolejne europejskie nowości. Pierwsza dotyczy rynku brytyjskiego i karty Egg Money World MasterCard. Druga to wprowadzany w Rosji program lojalnościowy Lufthansa Miles & More, przy którym MasterCard i Citi z sukcesem połączyły swoje siły. Aby lepiej wykorzystać platformę premium MasterCard World Signia, do karty Citi Miles & More Ultima zaoferowane zostały usługi i nagrody dla zamożnych i często podróżujących samolotami klientów z Rosji.

W Wielkiej Brytanii Tesco Bank stał się pierwszą europejską bankową organizacją detaliczną, która wykorzystała platformę MasterCard World wprowadzając Tesco World Fienest MasterCard. MasterCard pomagała we wprowadzeniu na rynek tej karty wspierając prace w obszarach takich, jak opracowywanie wartościowej oferty, segmentacja klienta i opracowanie strategii w zamożnym segmencie rynku.

Innowacje

Oferta produktów Maestro została wzbogacona, o wprowadzoną po raz pierwszy w Europie, bezpłatną aplikację do zarządzania finansami (Finance Manager). Wprowadzenie tego rozwiązania w Polsce było równoczesne z wprowadzeniem marki Maestro do portfela produktów debetowych banku Millennium.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: