Karty przedpłacone: wzrost w Europie
2010-06-14 11:40
Przeczytaj także: Karty przedpłacone to nisza
Coraz więcej firm wprowadza produkty przedpłacone jako środek płatniczy
Badanie pokazuje, że do 2017 roku wykorzystanie rozwiązań przedpłaconych przez firmy będzie dynamicznie wzrastać, a taka tendencja wynika z faktu zastępowania stosowanych obecnie programów kuponów lunchowych. Oczekuje się, że rynek kuponów będzie rósł o 28% rocznie i osiągnie wartość 8 miliardów USD (6.5 miliarda EU). Jest to rezultatem rosnącego zapotrzebowania we Włoszech i wprowadzenia kuponów lunchowych w regionie Beneluksu.
Jest to część coraz szerszej wśród pracodawców tendencji do częstszego wykorzystywania produktów przedpłaconych do wypłacania pensji oraz opłacania kosztów podróży i innych kosztów ponoszonych przez pracowników. Oczekuje się, że łączna wartość tego rynku w Europie do 2017 roku wyniesie 15 miliardów USD (12 miliardów Euro).
Na przykład, wykorzystanie kart przedpłaconych do wypłacania pensji będzie rosło co roku o 36% i osiągnie poziom 12 miliardów USD (9 miliardów Euro). Wzrost ten będzie napędzany głównie przez Wielką Brytanię i Włochy. Oczekuje się także, że organizacje z regionu Europy Środkowej i Wschodniej w tym z Polski, będą coraz częściej przyjmować system wypłaty wynagrodzeń wykorzystujący karty przedpłacone.
Podróże międzynarodowe jako główny czynnik wzrostu na rynkach przedpłaconych
Chociaż do roku 2017 wykorzystanie kart przedpłaconych w podróżach służbowych będzie rosło w sposób umiarkowany, przewiduje się gwałtowny wzrost ich wykorzystania do opłacania podróży przez konsumentów. Wyniesie on w całej Europie 27 procent rocznie, z poziomu 4 miliardów USD (3.3 miliarda Euro) do poziomu 35.3 miliarda USD (29 miliarda Euro).
Wzrost ten będą napędzać głównie Wielka Brytania, Francja, Niemcy i kraje skandynawskie. Konsumenci z tych krajów są coraz bardziej świadomi, że podczas swoich podróży zagranicznych, oprócz kart debetowych i kredytowych mogą korzystać z kart przedpłaconych. Daje to turystom większą kontrolę i ułatwia zarządzanie pieniędzmi oraz oferuje bezpieczniejszy i wygodniejszy niż gotówka czy czeki podróżne sposób płacenia za wakacyjne wydatki.
Matthew Lanford dodaje: - „Wykorzystanie produktów przedpłaconych wzrasta w całej Europie, ponieważ konsumenci, rządy i firmy, zaspokajając swoje indywidualne potrzeby, korzystają z nich na różne sposoby. Jest to świetny dowód pokazujący, jak elastyczne są rozwiązania przedpłacone i jak prosty produkt może zostać dostosowany do wymagań szerokiej grupy użytkowników.”
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kosztowna wypłata z karty prepaid
-
Karta Millennium MasterCard prepaid
-
Karta przedpłacona na wakacje
-
Karty przedpłacone na ferie
-
Karta przedpłacona jako prezent gwiazdkowy
-
Karty przedpłacone od Grupy Bonus
-
Karty przedpłacone Visa popularniejsze
-
Karty przedpłacone z potencjałem
-
Karty przedpłacone – pomysł na udany prezent?