eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Delko zadebiutuje na GPW

Delko zadebiutuje na GPW

2009-08-20 14:14

Przeczytaj także: Analiza rynku kosmetycznego 2012


Dobre perspektywy dla rynku drogeryjnego

Polski rynek artykułów drogeryjnych rośnie w tempie 6-8 proc. rocznie (w latach 2004 - 08). Można spodziewać się, że trend ten zostanie utrzymany ze względu na stosunkowo jeszcze niski poziom wydatków Polaków na wyroby kosmetyczne, higieniczne i chemii gospodarczej w porównaniu do poziomu w rozwiniętych krajach Europy Zachodniej.

Sprzedaż wyrobów drogeryjnych odbywa się poprzez sklepy spożywcze, drogerie, apteki, sklepy chemiczne, kioski, place targowe, HoReCa, BHP. Liczbę sklepów sprzedających produkty drogeryjne w Polce ocenia się na 80 tys..

Istnieje u nas ponad 250 wyspecjalizowanych hurtowni oferujących artykuły drogeryjne. W chwili obecnej następuje dynamiczny proces ich konsolidacji. Związane jest to przede wszystkim z chęcią uzyskania lepszej pozycji przetargowych w negocjacjach z producentami oraz zmianą modelu zaopatrywania detalistów, którzy odchodzą od dużej liczby dostawców na rzecz 2-3 kompleksowych dostawców ogólnopolskich. Największymi konkurentami Delko są m.in. Grupa TArkon Gradi (EKO), Komplex Tours, Interchem (BOMI), Mini Max oraz GK Doktor Leks. (JS)

poprzednia  

1 2

oprac. : Handel-Net.pl Handel-Net.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: