eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Usługi finansowe tylko dla kobiet

Usługi finansowe tylko dla kobiet

2007-10-22 11:59

Przeczytaj także: Produkty finansowe dla kobiet


Fundusze na obcasach

W Stanach Zjednoczonych kolos branży inwestycyjnej Citigroup wprowadził markę Woman & Co. Grupą docelową są panie poniżej 55 roku życia dysponujące wolnymi środkami w wysokości co najmniej 100 tys. dolarów. Za jedyne 125 dolarów rocznego abonamentu otrzymują dostęp do porad doradców inwestycyjnych, specjalnych stawek oprocentowania kredytów hipotecznych, programów oszczędnościowych, szkoleń finansowych i publikacji, a nawet opieki nad pociechami.

Zaniedbywaną przez długi czas niszę w arabskich finansach od niedawna stara się zagospodarować fundusz inwestycyjny Forsa (z taką nazwą z mógłby nawet powalczyć w Polsce). Fundusz założony w Dubaju skierowany jest do zamożnych kobiet ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale cudzoziemki dysponujące odpowiednio grubym portfelem również otrzymają dostęp do inwestycji w akcje i nieruchomości. Na niebagatelne oszczędności pań z Bliskiego Wschodu spory apetyt ma brytyjski fundusz Bramdiva, w którym decyzje inwestycyjne podejmuje gwiazda wśród zarządzających – Nicola Horlick.

Ciekawym rozwiązaniem dla kobiet może pochwalić się ABN Amro. Fundusz Lady Delight nie ogranicza się do własnych zarządzających, ale swoim klientkom daje możliwość lokowania środków na całym świecie w takie fundusze jak Odin Europa, JP Morgan małych spółek brytyjskich czy latynoamerykański Morgan Stanley, którymi kierują – jak nietrudno się domyślić – kobiety.

Z kobietą bezpieczniej

W RPA i Australii działa interesująca firma ubezpieczeniowa 1st for Woman, która w swojej ofercie posiada m.in. ubezpieczania komunikacyjne wyłącznie dla kobiet i motywuje ten wybór stwierdzeniem, że panie za kierownicą znacznie rzadziej niż mężczyźni bezmyślnie stwarzają niebezpieczne sytuacje. Niemki mają dostęp do podobnych usług, a firma Frauen.invest posiada również "kobiece ubezpieczenia na życie".

W polskiej branży finansowej produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe rzadko krojone są na miarę konkretnej grupy klientów. Oszczędzanie, zwłaszcza na emeryturę, nie jest bez wątpienia tak sexy, jak najnowsze modele iPoda. Ogromny sukces firmy Apple, która w swoich rozwiązaniach kładzie wielki nacisk na prostotę, wizualny odbiór produktów i doświadczenia użytkowników, pokazuje, że zrozumienie potrzeb klientów szybko przekłada się na zyski firmy. Na rodzimym gruncie również możemy dostrzec kobiece marki, które korzystają z wyrównywania się różnic w wynagrodzeniach – Avon w ciągu kilku miesięcy zdobył blisko 50 tys. klientek własnej sieci telefonii komórkowej. Banki nie są z reguły pierwsze w szeregu jeśli chodzi o innowacje i eksploracje nowych trendów, ale być może już wkrótce usłyszymy o pionierach, którzy z finansowego Marsa spojrzą na Wenus.

poprzednia  

1 2

oprac. : Open Finance Open Finance

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: