eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Klienci banków: liczy się solidność banku i bliskość oddziału

Klienci banków: liczy się solidność banku i bliskość oddziału

2007-07-18 12:25

Przeczytaj także: Jakość usług w bankach europejskich


W ogólnej grupie ankietowanych dostęp do oferty za pośrednictwem kanałów elektronicznych oraz kwestia nowoczesności oferty nie są jednak już tak popularne (odpowiednio ponad 19 i 14 proc. wskazań).

Kiedy już klient wybierze bank, który najlepiej spełnia jego oczekiwania, zostanie skuszony w większości bogatą ofertą kredytów – przede wszystkim konsumpcyjnych. Wraz z szybkim rozwojem gospodarki i wzrostem wynagrodzeń zadłużamy się coraz chętniej. Warto więc sprawdzić, czym kierują się klienci banków, korzystający z kart kredytowych – instrumentu, który w ostatnich latach trafił do portfeli setek tysięcy Polaków.

Bezpieczna karta kredytowa

Badania Acxiom Polska na zlecenie Open Finance wskazują, że dla klientów wybierających kartę kredytową liczy się przede wszystkim jej bezpieczeństwo, na które wskazuje prawie 70 proc. badanych. Co ciekawe, ten czynnik jest nawet ważniejszy od wysokości oprocentowania, na które zwraca uwagę 60 proc. pytanych, podobnie jak na kwestię bezpłatnego wydania karty. Dalsze miejsca zajmują niska opłata roczna (56 proc.) i długi okres bez naliczania odsetek (50 proc.).

Nowa karta kredytowa – taniej

Interesujące są preferencje osób, które chcą zmienić bank-wystawcę karty kredytowej. W analizowanym okresie (2006 r.) z takim zamiarem nosiło się 11,8 proc. pytanych. W ich wypadku bezpieczeństwo produktu schodzi na dalszy plan (zaledwie 31,7 proc. wskazań), zaś najważniejsze są kwestie cenowe – w tym oprocentowanie (71,2 proc. odpowiedzi), długi okres bez naliczania odsetek (54,3 proc.), niska opłata roczna (52,8 proc.) oraz bezpłatne wydanie karty (46,1 proc.). Okazuje się więc, że klienci zaznajomieni z karta kredytową, myślący o zmianie banku, przekonali się, że w większości wypadków jest to produkt drogi. Nie ma więc dla nich znaczenia fakt, czy bank proponuje program rabatowy (ten czynnik ważny jest dla 21 proc. pytanych). Wiedzą już, że liczą się niskie koszty obsługi długu i takich możliwości poszukują.
Przeczytaj także: Jakość usług w bankach Jakość usług w bankach

oprac. : Open Finance Open Finance

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: