eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Rynek usług bankowych VII 2011

Rynek usług bankowych VII 2011

2011-08-18 12:09

Rynek usług bankowych VII 2011

Liczba informacji opublikowanych przez banki w podziale na produkty © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

W lipcu 2011 roku główne obszary produktowe, wokół których koncentrowały się działania banków to lokaty oraz kredyty gotówkowe - podaje raport "Trendy na rynku usług bankowych w lipcu 2011". Analiza została opracowana przez firmę Questuspoint Sp. z o.o. w oparciu o dane zgromadzone w systemie monitoringu konkurencji bankowej www.ismnet.pl. Projekt realizowany jest w ramach "Programu Innowacyjna Gospodarka".

Przeczytaj także: Konta osobiste: banki rozpoczynają wojnę

Zwiększona aktywność w przypadku lokat i produktów depozytowych rozpoczęta już w maju oraz kontynuowana w czerwcu spowodowana była zapowiedzią zmian w podatku Belki - początkowy termin wejścia w życie nowych przepisów, określony na 1 lipca br, został zmieniony na początek 2012 roku (PAP na podstawie najnowszej wersji projektu założeń do nowelizacji Ordynacji podatkowej). W lipcu mieliśmy do czynienia z wyścigiem banków na produkty depozytowe. Wiele z nich zdecydowało się w końcu podnieść oprocentowanie produktów depozytowych m.in.: Inteligo, Raiffeisen Bank, Toyota Bank, Polbank EFG, BGŻ, Meritum Bank oraz Kredyt Bank. Nowe produkty z dzienną kapitalizacją odsetek pojawiły się w ofertach m.in.: Eurobanku, Getin Banku, Meritum Banku oraz Idea Banku.

fot. mat. prasowe

Liczba informacji opublikowanych przez banki w podziale na produkty

Liczba informacji opublikowanych przez banki w podziale na produkty


Ożywienie na polu kredytów gotówkowych związane było z trwającym sezonem wakacyjnym. Promocyjne oferty pożyczek i kredytów gotówkowych pojawiły się w ofertach Alior Banku, Invest Banku, Santander Consumer Banku, Kredyt Banku, ING Banku Śląskiego, Eurobanku oraz SKOK „Wesoła”.

W lipcu pojawiło się w mediach zaledwie sześć nowych kampanii reklamowych banków. Dotyczyły one kredytów gotówkowych, oferty dla przedsiębiorców oraz usługi umożliwiającej bezprowizyjne opłacanie wszystkich rachunków w oddziałach i placówkach partnerskich Alior Banku.

Główne obszary aktywności produktowej banków w lipcu 2011 roku


W lipcu 2011 roku aktywność komunikacyjna banków była rozłożona na wiele grup produktowych, jednak najistotniejsze wydarzenia koncentrowały się wokół dwóch grup: lokat oraz kredytów gotówkowych.

Lokaty

W związku z planowanym na styczeń 2012 roku terminem wprowadzenia zmian ordynacji podatkowej, wyścig banków na lokaty nie objęte podatkiem od zysków przybrał w lipcu na sile. Zainteresowanie tymi produktami depozytowymi było ogromne –zwłaszcza w obszarze lokat 3- i 6-miesięcznych.

fot. mat. prasowe

Szczegółowe informacje dotyczące podjętych przez banki działań w lipcu w obszarze lokat

Szczegółowe informacje dotyczące podjętych przez banki działań w lipcu w obszarze lokat


 

1 2 ... 5

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: