Klienci banków: liczy się solidność banku i bliskość oddziału
2007-07-18 12:25
Przeczytaj także: Jakość usług w bankach europejskich
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Raport Acxiom Polska na zlecenie Open Finance powstał na podstawie danych zebranych w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług. Ankieta została rozesłana drogą pocztową do wyselekcjonowanych gospodarstw domowych w miastach i otoczeniu aglomeracji w 2006 r.
Rafał Bera, analityk w Acxiom Polska, uważa, że: "W zakresie oczekiwań stawianych przed bankiem prowadzącym rachunek osobisty ludzie młodzi i wykształceni różnią się od osób starszych przede wszystkim pod względem skłonności do korzystania z bankowości elektronicznej. Internet jest dla tych pierwszych naturalnym środkiem komunikacji, nic więc dziwnego, że z wygody, jaką zapewnia, chętnie korzystają także w dziedzinie usług finansowych. Osoby starsze szczególnie cenią sobie bliskość placówki bankowej w ich miejscu zamieszkania oraz osobisty kontakt z pracownikiem banku.
Nie oznacza to jednak, że całość wymagań wobec oferty bankowej różni się diametralnie – niezależnie od wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania dla większości respondentów najważniejsza jest postrzegana solidność banku (kojarzona między innymi z wielkością sieci placówek, budowaną reklamą, wynikająca z rodowodu banku) oraz łatwy dostęp do placówek i bankomatów. O ile rola bankowości elektronicznej będzie stale wzrastać, o tyle tradycyjne wyznaczniki pozycji banku w dziedzinie bankowości detalicznej, takie jak rozległość sieci placówek, jeszcze długo nie stracą na znaczeniu."
oprac. : Open Finance
Przeczytaj także
-
Bank przyjazny dla przedsiębiorców
-
Najlepsze banki 2020 wg klientów
-
Obsługa bankowa głównie po angielsku
-
Polscy internauci nie narzekają na kontakt z bankami
-
Dobra obsługa klienta to w banku podstawa
-
Rynek usług bankowych VII 2011
-
Wideo infolinie zastępują placówki bankowe
-
Odradzają się placówki bankowe
-
Powstaną nowe placówki bankowe