eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Klienci banków: liczy się solidność banku i bliskość oddziału

Klienci banków: liczy się solidność banku i bliskość oddziału

2007-07-18 12:25

Przeczytaj także: Jakość usług w bankach europejskich


"Jeśli chodzi o czynniki brane pod uwagę przy wyborze banku-wystawcy karty kredytowej, występują duże różnice między motywacjami, które zadecydowały o wyborze aktualnie posiadanej karty kredytowej, a czynnikami, które traktowane są jako istotne przez osoby planujące dokonać zmiany banku-emitenta. Wynikają one z odmiennego sposobu korzystania z kart. Trzy czwarte wszystkich użytkowników kart kredytowych traktuje je jako karty płatnicze, regulując zaciągane przy ich użyciu zobowiązania w okresie bezodsetkowym i ponosząc jedynie opłaty za wydanie oraz obsługę karty. Część tych osób nie poszukiwała aktywnie na rynku najlepszej oferty w tym zakresie, decydując się na skorzystanie z karty emitowanej przez bank prowadzący ich konto osobiste. To sprawia, że ogólna opinia o banku jest dla nich kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze karty kredytowej. W dalszej kolejności brane pod uwagę są inne kwestie. Osoby planujące zmianę banku-emitenta rekrutują się z kolei głównie z grona tych użytkowników, którzy stosują karty do zaciągania średnioterminowych kredytów. Dla nich najważniejszą kwestią jest niskie oprocentowanie takich kredytów" - uważa Rafał Bera.

Emil Szweda, analityk w Open Finance uważa, że: "Gdy Polacy wybierają bank, ich wybór – bez względu na wiek, wykształcenie czy płeć – jest taki sam. Bank ma być solidny i ma być blisko. Różne jest tylko rozumienie tych pojęć. Ludzie starsi czy słabiej wykształceni rozumieją solidny bank jako wiarygodnego partnera, w którym bezpiecznie można zdeponować pieniądze, do którego w ustalonych godzinach można pójść, zlecić przelewy, wypłacić pieniądze.

Ludzie młodsi i wykształceni idą z duchem postępu – dla nich najbliżej położony bank jest w ich własnym monitorze komputera, dostępny 24 godziny na dobę, z rozległą siecią oddziałów – bo dostępną wszędzie tam, gdzie można korzystać z Internetu, czy choćby telefonu (co zwykle oznacza to samo). Gwarancją bezpieczeństwa nie są grube mury i bezpiecznie schowany sejf, lecz wirtualne systemy bezpieczeństwa, które uniemożliwią włamania, śledzenie poczynań użytkowników kont. Nic dziwnego, że ci właśnie klienci domagają się także najbardziej nowoczesnych produktów.

Równie racjonalny wydaje się wybór kart kredytowych. Ludzie, którzy traktują karty jako po prostu kolejną linię kredytową, szukają najniższego oprocentowania kredytu. Klienci korzystający z kart jako narzędzia ułatwiającego kontrolowanie własnych wydatków, poszukują najdłuższego okresu spłaty i najniższych kosztów związanych z wydaniem karty i jej użytkowaniem. To są po prostu racjonalne wybory."

Przeczytaj także: Jakość usług w bankach Jakość usług w bankach

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Open Finance Open Finance

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: