eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › BLIK w III kw. 2018 r.

BLIK w III kw. 2018 r.

2018-11-14 11:00

BLIK w III kw. 2018 r.

Płatność telefonem © hedgehog94 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nowoczesne metody płatności cieszą się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. Na popularność nie może narzekać również BLIK, po którego w okresie od lipca do września br. sięgnęliśmy aż 24,3 mln razy, a to oznacza trzykrotny wzrost względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Od początku roku BLIK był w użyciu przeszło 57 milionów razy. I nie ma w tym nic zaskakującego, zważywszy na wygodę i bezpieczeństwo, które zapewnia.

Przeczytaj także: BLIK w II kw. 2018 r.

BLIK ma powody do zadowolenia - III kwartał tego roku zamyka wzrostami i rekordami we wszystkich kanałach. Największy udział w 24,3 mln transakcji zrealizowanych w analizowanym okresie miały płatności w internecie (71 proc., 17,5 mln). Wzrost w ujęciu rocznym jest zatem trzykrotny, a w ujęciu kwartalnym sięga 36 proc. Na podkreślenie zasługuje również liczba zrealizowanych przelewów BLIK na numer telefonu - w badanym okresie ich ilość podskoczyła aż o 39 proc., osiągając tym samym poziom 1,38 miliona, czyli o milion więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Przelewy BLIK na numer telefonu do jedna z najwygodniejszych i użytecznych funkcji systemu. Pozwala przekazać pieniądze innemu użytkownikowi bez znajomości jego rachunku bankowego, natychmiast, z banku do banku, o każdej porze dnia i nocy, bez opłat,– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK – W trzecim kwartale br. ich liczba, rok do roku wzrosła o milion. To przede wszystkim zasługa wdrożenia przez banki nowej funkcji – identyfikacji odbiorcy przelewu. Użytkownicy na liście adresowej widzą obecnie, kto korzysta z przelewów BLIK na numer telefonu – wiedzą więc, że ta osoba otrzyma pieniądze natychmiast. Wpływ na znaczny wzrost wykorzystania tych przelewów miała także nasza ostatnia kampania reklamowa o przelewach BLIK na numer telefonu – dodaje.

Od początku roku użytkownicy zrealizowali już przeszło 3 miliony przelewów BLIK na numer telefonu. Taki wyniki to wyraźny dowód na to, że ta funkcjonalność jest już masowym sposobem rozliczeń. W nadchodzącym roku Polski Standard Płatności, we współpracy z bankami ma zamiar wdrożyć kolejne działania, które sprawią, że użytkownicy będą jeszcze chętniej korzystali z przelewów BLIK na numer telefonu.

fot. mat. prasowe

Transakcje online

W III kw. 2018 transakcji było trzykrotnie więcej niż przed rokiem.


Ponad 1,3 miliona razy klienci zapłacili BLIKIEM w terminalach w sklepach stacjonarnych – to wzrost o 27 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2018 roku i ponad trzykrotnie więcej niż w trzecim kwartale roku ubiegłego. BLIK dostępny jest już w ponad 300 tys. terminali płatniczych – liczba ta rośnie z miesiąca na miesiąc.

Ponad 4 miliony razy w tym okresie użytkownicy wypłacali BLIKIEM pieniądze z bankomatów. To blisko dwukrotny wzrost rok do roku. Klienci mogą obecnie skorzystać z BLIKA już w 20 tys. bankomatów w całej Polsce.

W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIKA średnio 264 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu aż 281 tys. razy.

Od początku 2018 roku użytkownicy zrealizowali 57 mln transakcji BLIKIEM. To blisko dwa razy więcej niż w całym roku 2017 i prawie 30 razy więcej niż w pierwszym roku funkcjonowania systemu. Z tego 41 milionów to płatności w internecie, ponad 10 milionów to wypłaty gotówki z bankomatu, ponad 3 miliony to transakcje w terminalach płatniczych i tyle samo – przelewy BLIK na numer telefonu.

fot. mat. prasowe

Udział wartości transakcji BLIK w e-commerce

Udział wartości transakcji BLIK w e-commerce sięgnął 16%.


BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

oprac. : eGospodarka.pl

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: