2015-04-13 11:18
Brak płatności kartą = utrata klienta © ratmaner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Limit przy płatności kartą - chleb powszedni
Rezultaty badania nie pozostawiają złudzeń - warto zainwestować w terminal. Niemal połowa polskich posiadaczy karty płatniczej w grupie wiekowej 16-60 lat przyznaje, że wolałaby zrobić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w firmie, która takiej możliwości nie oferuje. Podobnych odpowiedzi udzieliło 46% Niemców, 53% Brytyjczyków, 54% Hiszpanów i aż 69% Włochów.fot. ratmaner - Fotolia.com
Brak płatności kartą = utrata klienta
Niemal połowa polskich posiadaczy karty płatniczej w grupie wiekowej 16-60 lat przyznaje, że wolałaby zrobić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w firmie, która takiej możliwości nie oferuje.
„Przed małymi firmami, które decydują się na przyjmowanie płatności kartami, otwierają się możliwości znacznego wzrostu obrotów. Z kolei brak akceptacji kart niesie ze sobą rosnące ryzyko utraty klientów, z których coraz więcej chciałoby płacić kartami za zakupy – zarówno duże, jak i małe.
Nie ma już miejsca na obawy o brak wygody i łatwości przyjmowania kart – a to dzięki nowej generacji mobilnych terminali płatniczych (mPOS), umożliwiających płatności szybkie i łatwe, nawet w przypadku osób świadczących usługi i przyjmujących płatności poza siedzibą firmy. Niewielkich rozmiarów czytnik kart, dołączony do smartfona lub tabletu sprzedawcy, jest jednocześnie urządzeniem do wprowadzania kodu PIN i zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa i wygody jak w stacjonarnych terminalach.
Jak wykazały poprzednie badania, mniej więcej jedna czwarta małych firm nieprzyjmujących obecnie płatności kartami wykazuje duże zainteresowanie terminalami mPOS. Spodziewamy się dalszego wzrostu popytu wraz z rosnącą popularnością kart płatniczych wśród konsumentów.”
„Mobilne terminale płatnicze są odpowiedzią na coraz częściej wyrażaną przez klientów chęć płacenia kartą, dzięki czemu stale – i zasłużenie – wzrasta ich popularność wśród firm sektora MŚP. Są idealne dla drobnych detalistów i usługodawców odwiedzających klientów w domach. Wygodny i bezpieczny sposób przyjmowania płatności „na miejscu” jest szczególnie ważny w przypadku większych kwot, gdzie gotówka staje się mniej wygodna.”
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
5 trendów w usługach finansowych w 30 lat od wydania 1. karty płatniczej
5 milionów osób korzysta z kart kredytowych
Czy COVID-19 spowoduje koniec płatności gotówkowych?
Płatności zbliżeniowe, czyli kariera w pandemii
Małe sklepy i coraz większe płatności bezgotówkowe
Wakacje 2020: płatności kartą pokazują, gdzie i jak odpoczywają Polacy
Polacy na wakacjach 2020. Jak dbać o bezpieczeństwo portfela?
Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?
Santander Consumer Bank: wybieramy małe sklepy i płatność kartą