eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013

Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013

2013-11-06 13:15

Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013

Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013 © ldprod - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Symetria opublikowała raport „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”. Znajdziemy w nim m.in. ranking mobilnych aplikacji bankowych, porównanie ich zakresu funkcjonalnego, a także porównanie IKO i PeoPay. Patronami merytorycznymi raportu jest UX Alliance, Bankier.pl, PR News i IAB.

Przeczytaj także: PeoPay: płatności mobilne w Biedronce

W ramach rankingu przebadano 14 najpopularniejszych, polskich aplikacji bankowych dostępnych na system operacyjny Android. Eksperci Symetrii sprawdzili, która aplikacja może pochwalić się najszerszym zakresem funkcjonalnym i najlepszą użytecznością. Pod uwagę brano również ogólne oceny użytkowników.

Pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zajęła aplikacja Eurobanku, która została doceniona za szeroki zakres funkcjonalny i znakomitą użyteczność. Na podium znalazły się także aplikacje BNP Paribas Mobile Pl@net oraz Pekao24, które zanotowały niewiele mniejszy wynik punktowy. Najsłabiej wypadły zaś aplikacje banków Nordea Bank Polska oraz Citi Handlowy. Wyniki oraz kryteria oceny raportu opisano szczegółowo w raporcie.

Portmonetka IKO vs. PeoPay

Aktualnie na polskim rynku aplikacji mobilnych można wskazać dwa rozwiązania oferowane przez banki, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Jest to IKO należące do PKO BP oraz PeoPay Banku Pekao SA.

Obie aplikacje umożliwiają dokonanie płatności telefonem (w sklepach stacjonarnych i internetowych), wypłaty z bankomatów oraz przelewy pomiędzy użytkownikami. Co ciekawe, są to aplikacje otwarte, z których korzystać mogą osoby niebędące klientami danego banku.

W celu weryfikacji działania wyżej wymienionych rozwiązań w praktyce, eksperci Symetrii w okresie 7-9.10.2013 r. przeprowadzili testy aplikacji. Do badania wykorzystano telefony z system Android - Samsunga Galaxy Ace 2 (Android 2.3.6) oraz LG Swift L9 (Android 4.1.2). Test nie obejmował weryfikacji procesu płatności w sieci sklepów Biedronka, która została wprowadzona w PeoPay po zakończeniu badania.

Analizie poddano cały proces korzystania z aplikacji przez użytkownika – od momentu szukania informacji o rozwiązaniu (strona WWW), poprzez rejestrację i korzystanie z z niej w życiu codziennym.

fot. ldprod - Fotolia.com

Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013

Aktualnie na polskim rynku aplikacji mobilnych można wskazać dwa rozwiązania oferowane przez banki, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Jest to IKO należące do PKO BP oraz PeoPay Banku Pekao SA.


Porównując oba rozwiązania należy stwierdzić, iż Portmonetka IKO w lepszy sposób zaspokaja potrzeby użytkowników na wszystkich etapach pracy z aplikacją. Strona WWW dobrze komunikuje sieć akceptantów, co z jednej strony może być treagerem do ściągnięcia aplikacji, natomiast z drugiej ułatwia późniejsze korzystanie z niej. Na stronie PeoPay bardzo trudno znaleźć informację o tym, gdzie dokładnie można zapłacić za pomocą aplikacji.

Na etapie rejestracji oba rozwiązania posiadają szereg błędów, które skutecznie mogą odstraszyć mniej zdeterminowanych użytkowników. W obu przypadkach aplikacje dobrze sprawdzają się przy realizacji przelewów pomiędzy użytkownikami czy wypłacie pieniędzy z bankomatów. Chociaż sam proces płatności online również jest mocną stroną obu rozwiązań, to brak dobrego komunikowania, gdzie dokładnie można zapłacić telefonem, znowu może stać się barierą wykorzystania tego kanału płatności.

fot. mat. prasowe

Ranking mobilnych aplikacji bankowych

Pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zajęła aplikacja Eurobanku, która została doceniona za szeroki zakres funkcjonalny i znakomitą użyteczność.


Przechodząc do najważniejszej cechy, jaką niewątpliwie jest płatność za pośrednictwem aplikacji w sklepach stacjonarnych, olbrzymią bolączką na ten moment jest brak wyszkolonego personelu do obsługi tego typu płatności.
Nawet jeśli użytkownik jest zdeterminowany, by ściągnąć aplikację, zarejestrować się do systemu i znaleźć miejsce, gdzie teoretycznie może on płacić telefonem, najprawdopodobniej trafi na ekspedienta, który nie będzie umiał go obsłużyć.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: