  • 1. Data: 2015-08-02 15:13:07
    Temat: znaki niedozwolone w przelewach eliksir
    Od: n...@p...pl

    jest to temat dla wąskiej grupki pasjonatów, może informatyków, może hobbystów...

    mam pytania do tutejszych znawców:

    1) jakich znaków nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu z powodu wymagań
    technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki
    kaprys"?

    1a) w szczególności: czy wolno używać:
    - cudzysłowia podwójnego (")
    - cudzysłowia pojedynczego (')
    - etki (&)
    - dolara ($)
    - hasza (#)
    - małpy (@)
    - plusa (+)
    - nawiasów okrągłych ()
    - nawiasów kwadratowych []
    - nawiasów klamrowych {}
    - nawiasów trójkątnych <> czyli mniejsza większa
    - znaku równości (=)
    - kropki (.)
    - przecinka (,)

    2) czy istnieją znaki specjalne których nie wolno używać w opisie nadawcy przelewu
    mimo że są dozwolone w tytule przelewu?

    2a) pytam o te znaki użycie wykluczają wymogi techniczne eliksira
    2b) pytam o te znaki których użycie wykluczają "kaprysy banków"

    3) czy istnieją znaki specjalne których nie wolno używać w tytule przelewu mimo że są
    dozwolone w opisie nadawcy przelewu?

    3a) pytam o te znaki użycie wykluczają wymogi techniczne eliksira
    3b) pytam o te znaki których użycie wykluczają "kaprysy banków"

  • 2. Data: 2015-08-02 17:03:19
    Temat: Re: znaki niedozwolone w przelewach eliksir
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 06:13:07 -0700 (PDT), n...@p...pl napisał(a):

> [...]
    technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki

    Dokumentacja Elixir to żadna tajemnica:
    http://www.pkobp.pl/media_files/344027a2-05d4-40e4-9
    bce-1f465c01f835.pdf

    Bez problemu znajdziesz analogiczne dokumentacje dla innych banków.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2015-08-02 18:19:15
    Od: n...@p...pl

    technicznych stawianych przez eliksir a jakich znaków banki nie używają "bo mają taki
> [...]

    owszem, wspominano żeby nie używać cudzysłowia podwójnego "" oraz kreski
    pionowej |, ale nadal nie wiem czy dozwolone są cudzysłowia pojedyncze ''

  • 4. Data: 2015-08-02 20:31:29
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    Nie wiem, na ile Ci to pomoze:
    - podczas tworzenia zlecenia przelewow w formacie Elixir przecinek (,) jest
    znakiem separujacym,
    - z kolei cudzyslow (") stosowany jest do zaznaczenia niektorych wartosci,
    np. numerow rachunkow lub tresci pola "tytulem".

  • 5. Data: 2015-08-03 01:49:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> e...@g...co

    : pionowej |, ale nadal nie wiem czy dozwolone są cudzysłowia pojedyncze ''

    cudzysłów m IV, D. ~łowu, Ms. ~łowie; lm M. ~łowy
    <<znak graficzny w postaci dwóch par przecinków lub
    klinów, w które ujmuje się wyrazy, powiedzenia lub
    zdania cytowane, a także wyrazy i zwroty użyte
    przenośnie lub ironicznie w celu wyodrębnienia
    ich w tekście>>

    Napisać coś w cudzysłowie.
    Ująć coś w cudzysłów.

    rzeczownik, rodzaj męski IV
    'cudzysłowy', nie 'cudzysłowia'

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2015-08-03 10:43:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 09:19:15 -0700 (PDT), n...@p...pl napisał(a):

    bce-1f465c01f835.pdf

    > owszem, wspominano żeby nie używać cudzysłowia podwójnego "" oraz kreski
    > pionowej |, ale nadal nie wiem czy dozwolone są cudzysłowia pojedyncze ''

    Z innego pliku, opisującego format plików wejściowych:
    https://www.pkobp.pl/media_files/6e5f8882-e9d2-4d1f-
    a6bd-b6f52e6ab215.pdf/

    Podpola IDP i TXT muszą zawierać wartość z listy

    ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZĄĆĘŁÓŚŹŻŃ
    abcdefghijklmnopqrstuvwxyząćęłóśźżń
    0123456789
    \!#$%&'()*+,-
    .:;<=>?@[]^_`{}

    Czyli można.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2015-08-03 11:44:03
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy to ten bank, co sam bez pytania zamienia małe litery na duże litery?

    -----
    <n...@p...pl> wrote in message
    ps.com...

  • 8. Data: 2015-08-03 23:20:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    No właśnie -- co to za ,,szepty''?
    Nie lepiej pisać wyraźnie, o jaki/kóry bank chodzi?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    " 666" mpnd54$snd$...@n...supermedia.pl