  • 1. Data: 2015-07-31 01:24:21
    Temat: Re: Nigeryjska zabawa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    : Solidny ten bank bo dbają o to aby ich klienta nie oszukać
    : i kase przeleją dopiero jak podam nr przesyłki/potwierdzenie
    : nadania. Nr przesyłki zaraz im wysle zobaczymy co dalej;)

    Skąd wiemy, że nie ślesz mu piasku? ;)

    Jak JF pisał -- akredytywa jest znana od dawna.

    akredytywa ż IV, CMs. ~wie; lm D. ~yw

    ekon. <<forma rozliczeń bezgotówkowych, krajowych
    i zagranicznych za pośrednictwem banku; dokument
    określający warunki tych rozliczeń>>

    fr.

    Bank nie sprawdza zawartości a jedynie fakt wysłania.
    (bo taka jest umowa -- nie dać, póki sprzedawca nie
    pokaże, że wysłał coś pod wskazany adres) W razie czego
    (wysłania piachu) nie zdołasz tłumaczyć się pomyłką,
    ale uznany zostaniesz za winnego oszustwa.

    Bez tej akredytywy mógłbyś (co często ma miejsce) mataczyć:

    -- żona właśnie wysłała;

    po jakimś czasie:

    -- żona dała córce do wysłania a mnie powiedziała, że
    wysłała, a córka (jeszcze młoda -- nic nie rozumie)
    zapomniała o wysłaniu; -- jutro na pewno wyślę

    po kolejnym upomnieniu:

    -- miałem wypadek (stłuczkę -- nic groźnego) samochodowy
    dlatego zupełnie mi wypadło z głowy wysłanie, ale na
    pewno jutro, to znaczy w poniedziałek (bo jutro jest
    święto, później sobota i niedziela) wyślę na 10000%!!

    Ja tak nieraz kupowałem. Bywało, że przesyłka przychodziła
    po czasie, przez co była niekoniecznie wartościowa. :)
    (prawie tak kupiłem RAMki do desktopa za 50 pln na czas
    naprawy notebooka; zanim otrzymałem te RAMki, wrócił notebook;
    dlatego właśnie kupiłem bez namysłu netbooka -- za około 500 pln...
    z RAMek żaden dziś pożytek, a netbook służy wytrwale)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'