  • 1. Data: 2022-01-31 21:41:06
    Temat: zmiana formy rozliczeń z US a zdolność kredytowa
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    do 20.02 można jeszcze zmienić formę opodatkowania na 2022 r.

    tzw. polski ład sporo namieszał i wielu przedsiębiorców kombinuje (i
    słusznie) jak by tu zapłacić niższy podatek dochodowy

    w tekście macie najnowsze podejście banków do powyższych zmian

    stawialiście na to, że banki nie mogą olać dużej grupy przedsiębiorców -
    ryczałtowców...

    a jak to wygląda w rzeczywistości ;-)

    https://tiny.pl/9jvk7

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-02-01 01:21:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 31.01.2022 21:41 you wrote:

    > a jak to wygląda w rzeczywistości ;-) https://tiny.pl/9jvk7

    Grubo.
    Ale kropla drąży skałę.

    Przyjmowanie przy ryczałcie 30- 35% przychodu - to się analitycy za
    bardzo nie napracują przy ryczałtowcach.
    Albo wymóg prowadzenia ewidencji przez biuro.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-02-01 08:23:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 01:21, Pete pisze:

> [...]
    > bardzo nie napracują przy ryczałtowcach.
    > Albo wymóg prowadzenia ewidencji przez biuro.

    wniosek jest taki, że:

    gdyby ktoś miał wysokie koszty to by na ryczałt nie przechodził, ale to
    do analityków nie dociera...

  • 4. Data: 2022-02-01 08:38:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 01.02.2022 08:23 you wrote:

    > wniosek jest taki, że: gdyby ktoś miał wysokie koszty to by na
    > ryczałt nie przechodził,

    Tym bardziej, że vatowców można dokładnie policzyć na podstawie rejestru
    VAT.

    > ale to do analityków nie dociera...

    Ale co ma zrobić biedny analityk jak dostał takie procedury z góry.
    On tu najmniej winien jest.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2022-02-01 09:24:36
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 08:38, Pete pisze:

    > Tym bardziej, że vatowców można dokładnie policzyć na podstawie rejestru
    > VAT.

    tak, ale tylko jeden bank na to wpadł
    no i pozostają jeszze nie-vatowcy

    > Ale co ma zrobić biedny analityk jak dostał takie procedury z góry.
    > On tu najmniej winien jest.

    oczywiście, to nie wina analityka tylko tych, którzy tworzą metodologię

  • 6. Data: 2022-02-06 08:43:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-31, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

> [...]
    >
    > w tekście macie najnowsze podejście banków do powyższych zmian
    >
    > stawialiście na to, że banki nie mogą olać dużej grupy przedsiębiorców -

    Ja w końcu zostałem na tym, na czym jestem od kilku lat, czyli liniówka
    + IP Box. Przy czym skorzystałem z "myku", czyli zaliczek uproszczonych
    (które płaci się bez uwzględniania dochodu z IP Box :).

    A nadal uważam, że banki swoje podejście do ryczałtowców zmienią ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2022-02-06 19:40:57
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 06.02.2022 o 08:43, Wojciech Bancer pisze:

    > A nadal uważam, że banki swoje podejście do ryczałtowców zmienią ;)

    chciałbym aby tak było, ale na razie wygląda to kiepsko, jeżeli coś się
    zmienia to jedynie na gorsze...

    kiedy ten trend się zmieni?

  • 8. Data: 2022-02-06 20:22:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 06.02.2022 19:40 you wrote:

    > chciałbym aby tak było, ale na razie wygląda to kiepsko, jeżeli coś
    > się zmienia to jedynie na gorsze... kiedy ten trend się zmieni?

    Wkrótce.
    Raport za ostatni okres mówi o spadku kredytów hipotecznych o 25%.
    A oprocentowanie dopiero się rozkręca.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2022-02-06 20:57:05
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 06.02.2022 o 20:22, Pete pisze:

    > Wkrótce.
    > Raport za ostatni okres mówi o spadku kredytów hipotecznych o 25%.
    > A oprocentowanie dopiero się rozkręca.
    >

    > --
    > Pete

    w odniesieniu do którego roku?

    oprocentowanie wysokie więc mniejsza zdolność kredytowa, poza tym
    klienci czekają aż wibor dobije do sufitu i się ustabilizuje

  • 10. Data: 2022-02-07 07:55:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 06.02.2022 20:57 you wrote:

    > w odniesieniu do którego roku?

    Raport BIK za styczeń w porównaniu do stycznia 2021.

    > oprocentowanie wysokie więc mniejsza zdolność kredytowa, poza tym
    > klienci czekają aż wibor dobije do sufitu i się ustabilizuje

    Niezależnie od powodu, banki będą musiały poluzować kryteria dla
    ryczałtowców.

    Albo Alior zgarnie wszystkich :-)

    --
    Pete