  • 11. Data: 2004-11-09 22:39:14
    Temat: Re: zapytanie do BIK
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 09 Nov 2004 10:39:05 +0100, Zeus <y...@T...o2.pl>
    wrote:

    >Użytkownik Piotr Gralak napisał:
    >teraz dostalem 35 stron informacji na
    >

    >cholera piszesz serio?? takie dane sa tam zawarte? A czy pisalo w jakim
    >banku co podawales, jakie przelewy wykonywales?

    tak, podany jest konkretny bank i dane z niego uzyskane.
    tez sie zastanawiam, czy to aby nie przesada, i czy to zgodne z
    prawem. nie powinno chyba banku, ktory sklada zapytanie, obchodzic,
    jaki mialem stan cywilny, miejsce pracy, wykonywany zawod, zarobki
    kilka lat temu.

    przelewy nie sa podane, ale historia kazdego rachunku w rozbiciu na
    poszczegolne miesiace, tzn. jakie mialem zadluzenie np. na karcie
    kredytowej czy na rachunku z debetem po kolei co miesiac.
    i to rozumiem, to buduje moja historie kredytowa. ale to co opisalem w
    pierwszym akapicie to juz mi sie nie podoba. totalna inwigilacja.

    G.

  • 12. Data: 2004-11-11 06:34:51
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
> [...]
    > prawem. nie powinno chyba banku, ktory sklada zapytanie, obchodzic,
    > jaki mialem stan cywilny, miejsce pracy, wykonywany zawod, zarobki
    [...]
    > i to rozumiem, to buduje moja historie kredytowa. ale to co opisalem w
    > pierwszym akapicie to juz mi sie nie podoba. totalna inwigilacja.

    Ta "totalna inwgilacja" jest po to by chronic i banki i klienta. Dane
    teleadresowe z poprzednich wniosków kredytowych to dana dla windykacji, taki
    punkt zaczepienia. Bywa ze na podanym w banku adersie klient nie zamieszkuje
    (nie pracuje), wtedy z raportu kredytowego wyszukuje sie poprzednie adresy i
    sie okazuje ze np tam mieszka lub jeden z pierwszych adresow to adres
    rodziny, ktora wie co sie stalo z kredytobiorca. Podanie istotnie innych
    danych niz w ostatnim wniosku to sygnal dla prewencji, ze np. trzeba dokonac
    terenowej weryfikacji adresu, bo moze wniosek skladal kto inny (kradziez lub
    podrobienie dowodu). W bankach, gdzie analityk ma dosc duzo swobody (GE)
    fakt ze przy okreslonym poziomie zarobkow klient poradzil sobie z wyoska
    pozyczka daje asumpt do tego by przyznac podobna, czy odpowiednio wyzsza
    pozyczke, ze wzgledu na dochody, o ktorych klient mowi, a nie potrafi ich
    udokumentowac (to nawet nie musza byc lewe dochody a np fakt zamieszkiwania
    z konkubina/tem, czy rodzicami)

    ---