  • 1. Data: 2008-09-01 09:57:11
    Temat: zakup motocykla na karte kredytowa.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Chce zakupic motocykl na firme.
    Mam karte kredytowa z limitem odpowiednim do zakupu motocykla.
    W banku zaproponowano mi stope rzeczywista kredytu na motocykl 15,07%.
    Karte kredytowa mam oprocentowana na 19%.
    Do kredytu musze przedstawiac mase zaswiadczen, zaplacic prowizje za
    udzielenie itd.
    Kredyt chce splacic w ciagu 3-4 msc.
    Czy nie lepiej jest wyplacic gotowke z karty kredytowej w bankomacie i
    zaplacic te 4% wiecej odsetek w skali roku? Karta visa mbanku.
    Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-09-01 10:28:28
    Temat: Re: zakup motocykla na karte kredytowa.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Sep 2008 11:57:11 +0200, ..::TOMI::.. napisał(a):

> [...]
    > Czy nie lepiej jest wyplacic gotowke z karty kredytowej w bankomacie i
    > zaplacic te 4% wiecej odsetek w skali roku? Karta visa mbanku.

    A nie możesz dostać jakiegoś kredytu w ROR? To by było taniej od karty.

  • 3. Data: 2008-09-01 10:39:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Wrz, 11:57, "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote:

    > Czy nie lepiej jest wyplacic gotowke z karty kredytowej w bankomacie i
    > zaplacic te 4% wiecej odsetek w skali roku? Karta visa mbanku.

    A nie mozesz zaplacic bezposrednioo karta. tak przy okazji?

    Jesli bedziesz traktowal KK troche jak limit debetowy, i zasilal ja
    gdy tylko bedziesz mial gotowke, korzystajac z kolei przy wszystkich
    mozliwych platnosciach bezgotowkowych z karty, to zbijesz sobie kwote
    odsetek, ktore zostana faktycznie naliczone od zrobionego zakupu.

    Szkoda, ze firmy nie moga korzystac z KK Polbanku z ich systemem
    ratalnym - nie widzialem oferty KK tego banku skierowanej do firm

  • 4. Data: 2008-09-01 17:47:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 1 Sep 2008 11:57:11 +0200, "..::TOMI::.." <a...@i...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >W banku zaproponowano mi stope rzeczywista kredytu na motocykl 15,07%.
    >Karte kredytowa mam oprocentowana na 19%.

    A wiesz czy sprzedawca zaakceptuje płatność kartą? Może płacąc gotówką
    dostaniesz jakiś rabat i wtedy bardziej się opłaci te zaświadczenia zbierać.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2008-09-02 03:25:11
    Od: KOMTUR <k...@a...przed.maupa.pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Mon, 1 Sep 2008 11:57:11 +0200, "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    > A wiesz czy sprzedawca zaakceptuje płatność kartą? Może płacąc gotówką
    > dostaniesz jakiś rabat i wtedy bardziej się opłaci te zaświadczenia zbierać.

    On chce zaplacic gotowka.

    "Czy nie lepiej jest wyplacic gotowke z karty kredytowej w bankomacie i
    zaplacic te 4% wiecej odsetek w skali roku?"

    Imho, kwestia jest ile to jest te 4% kwotowo i czy warto sie o nie szarpac.

    Pozdrowka
    KOMTUR

  • 6. Data: 2008-09-02 07:13:13
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 1 Wrz, 11:57, "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Czy nie lepiej jest wyplacic gotowke z karty kredytowej w bankomacie i
    > zaplacic te 4% wiecej odsetek w skali roku? Karta visa mbanku.

    Zaplac karta. Przez ok. 30-50 dni nie bedziesz od tego zadluzenia
    placil odsetek,. W miedzyczasie zalatw sobie kredyt odnawialny. W
    miedzyczacie... zarob pieniadze (ze 2 pensje moga wpsc...). W chwili
    terminu splaty bezodsetkowej uzyjesz:
    - zaoszczedzonej kasy (z dochodow zwyklych)
    - reszta obciazych kredyt odnawialny.

    Tak jest IMO najefektywniej :)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2008-09-02 08:07:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Tak jest IMO najefektywniej :)
    >
    > Pozdr.

    1. czy sprzedawca zaakceptuje karte?
    2. zamiast platnosci karta zazwyczaj oferowane sa dodatkowe gadzety do
    samochodu/motocykla (ja tak mialem) - w ten sposob sprzedawca zacheca
    klienta do platnosci gotowkowej, bo nie musi placic prowizji bankowi,
    zarabia sprzedawca i klient
    3. najlepszy bedzie kredyt w KO...kk przy wysokich kwotach nie sprawdzaja
    sie, koszt alternatywny zbyt wysoki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-09-02 09:25:43
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 2 Wrz, 10:07, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > 1. czy sprzedawca zaakceptuje karte?

    Tutaj nie wiadomo do konca. byc moze zaakceptuje tylko czesc kwoty.
    Np. dealer samochodowy Viamot akceptuje kupno auta kartą ;) .... ale
    tylko do limitu 2 tys. na dzien. W tym wypadku mozna wiec wplacic
    najpierw zaliczke 2 tys., a za tydzien przy odbiorze znowu 2 tys.
    kartą i resztę zwyczajnie. 4 tys. z karty to juz niezle.

    > 2. zamiast platnosci karta zazwyczaj oferowane sa dodatkowe gadzety do
    > samochodu/motocykla (ja tak mialem) - w ten sposob sprzedawca zacheca
    > klienta do platnosci gotowkowej, bo nie musi placic prowizji bankowi,

    to juz jest normalne negocjowanie promocji. co kto woli.

    > zarabia sprzedawca i klient
    > 3. najlepszy bedzie kredyt w KO...kk przy wysokich kwotach nie sprawdzaja
    > sie, koszt alternatywny zbyt wysoki

    co rozumiesz, po dnie sprawdzaja sie? Wysokie obroty na kk czesto
    zwalniaja np. z oplaty za wznowienie, wiec sa korzystne.
    Ale caly czas mam na mysli takie placenie i splacanie kk, aby NIE
    WEJSC w odsetki.

  • 9. Data: 2008-09-02 11:03:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> writes:

> [...]
    > samochodu/motocykla (ja tak mialem) - w ten sposob sprzedawca zacheca
    > klienta do platnosci gotowkowej, bo nie musi placic prowizji bankowi,

    Ale tylko wtedy gdy sam nie musi placic prowizji za wyjecie gotowki +
    od razu odsetek. Prowizja placona przez sprzedawce moze byc mniejsza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-09-02 12:18:00
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Ale tylko wtedy gdy sam nie musi placic prowizji za wyjecie gotowki +
    > od razu odsetek. Prowizja placona przez sprzedawce moze byc mniejsza.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    No oczywiscie, ale przeciez mowie: platnosc za towar karta. Czyli
    platnosc bezgotowkowa. Takie platnosci sa dla placacego darmowe i daja
    grace period (maks 54 dni).
    W innym przypadku to by w ogole nie mialo sensu.

    Inaczej: chodzi mi o czasowe skredytowanie zakupu darmowym (bo grace
    period) kredytem karty. A gdy on sie skonczy, przeskoczenie na KO (nie
    predzej).