  • 1. Data: 2008-09-01 12:13:36
    Temat: Przelewy zagraniczne
    Od: g...@p...onet.pl

    Który z banków, a może, z jakiego konta (roru) najtaniej można wykonać
    przelew zagraniczny w EUR?

    w mBanku kosztuje to 0,25% kwoty minimum 20PLN + spread na walucie
    3,66%

    czy znacie tańszą ofertę?

  • 2. Data: 2008-09-01 12:27:19
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne
    Od: k...@o...pl

    On 1 Wrz, 14:13, g...@p...onet.pl wrote:

    > w mBanku kosztuje to 0,25% kwoty minimum 20PLN + spread na walucie
    > 3,66%
    w BZWBK jest to
    0,2%; min 9,50 zł; maks 180,00 zł

    dodatkowa zryczałtowana opłata, gdy koszty banków posredniczacych i
    banku odbiorcy ponosi zleceniodawca,
    dla polecen wypłaty w walucie:
    UWAGA: W przypadku, gdy koszty banków posredniczacych trzykrotnie
    przekrocza kwote ryczałtu, BZ WBK moze obciazyc klienta dodatkowo
    kwota
    róznicy pomiedzy wysokoscia ryczałtu a kosztami rzeczywistymi.
    a) EUR - polecenia wypłaty o wartosci równej 1000 EUR lub nizszej:
    5,00 EUR
    b) EUR - polecenia wypłaty o wartosci wyzszej niz 1000 EUR: 25,00 EUR

  • 3. Data: 2008-09-01 16:06:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    Który z banków, a może, z jakiego konta (roru) najtaniej można wykonać
    przelew zagraniczny w EUR?

    w mBanku kosztuje to 0,25% kwoty minimum 20PLN + spread na walucie
    3,66%

    A co ma do tego spread?

    MK

  • 4. Data: 2008-09-01 20:02:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    g...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >przelew zagraniczny w EUR?
    >
    >w mBanku kosztuje to 0,25% kwoty minimum 20PLN + spread na walucie

    Chyba "europrzelew" w ING za 5zł przez internet, bo w oddziale drożej.
    Arek

  • 5. Data: 2008-09-02 07:01:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Chyba "europrzelew" w ING za 5zł przez internet, bo w oddziale drożej.
    > Arek

    eur to nie gbp wiec oferta ing nie pasuje, najtaniej wychodzi w Citi,
    wystarczy miec konta w Citi Polska i Citi UK - pieniadze przesyla sie
    bezplatnie i nie sa przewalutowywane = wysylasz 100 GBP i na koncie w UK
    masz 100 GBP ;-)

    nie ma oplat, spreadu itp...
    konto w UK jest bezplatne, a w Citi Polska bezplatne po spelnieniu
    okreslonych warunkow, rozwiazanie dobre jezeli ktos chce czesto dokonywac
    transferow

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-09-02 07:25:18
    Od: g...@p...onet.pl

    > w mBanku kosztuje to 0,25% kwoty minimum 20PLN + spread na walucie
    > 3,66%
    >

    > A co ma do tego spread?

    Najpierw sprostowanie spred (w zasadzie koszt zakupu EUR), jest w
    rzeczywistości o połowę niższy 1,83%.
    NIc by nie miał spred do rzeczy, gdyby można było przynieść (wpłacić)
    zdobyte okazyjnie EUR na konto w mB, ale to raczej nie możliwe.

  • 7. Data: 2008-09-02 12:46:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

> [...]
    > wystarczy miec konta w Citi Polska i Citi UK - pieniadze przesyla sie
    > bezplatnie i nie sa przewalutowywane = wysylasz 100 GBP i na koncie w UK

    Jak nie EUR jak EUR?

[...]

    Pete

  • 8. Data: 2008-09-02 15:55:46
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jak nie EUR jak EUR?
    >
    > "Który z banków, a może, z jakiego konta (roru) najtaniej można wykonać
    > przelew zagraniczny w EUR?

    zobacz pierwszy post w topicu:
    "Mam takie pytanie, co sie bardziej oplaca, chodzi o przeslanie powiedzmy
    100
    funtow do Anglii"

    jakos nie ma ani slowa o eur...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-09-02 16:36:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > NIc by nie miał spred do rzeczy, gdyby można było przynieść (wpłacić)
    > zdobyte okazyjnie EUR na konto w mB, ale to raczej nie możliwe.

    Ale od czego nizszy? Nie wiem do czego to odniesc? Widze, ze liczysz roznice
    miedzy kursem srednim, a kursem sprzedazy, ale nikt ani nie kupuje po kursie
    srednim, ani nie sprzedaje. Ciagle jednak to nie ma znaczenia.... mialoby
    gdybys dokonywal operacji w 2 strony np. najpierw kupiel EUR a potem
    sprzedal. Wtedy w PLN mialbys mniej niz przed transakcja. W przypadku
    trznsakcji jednostronnej nie ma to znaczenia. Znaczenie moze miec tylko
    porownanie miedzy kursem sprzedazy w jednym banku, a kursem sprzedazy w
    innym banku.

    MK

  • 10. Data: 2008-09-03 06:11:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

    > zobacz pierwszy post w topicu:
    > "Mam takie pytanie, co sie bardziej oplaca, chodzi o przeslanie powiedzmy
    > 100
    > funtow do Anglii"

    pierwszy był 2 tygodnie wcześniej, a Ty cytowałeś kolejny post w tym
    wątku z pytaniem o przelew w EUR.

    --
    Pete