  • 1. Data: 2002-04-26 06:57:36
    Temat: wyudzanie danych osobowych na www.bankier.pl
    Od: "Krzysztof Sobczak" <k...@m...pl>

    Uwaga!!
    Na ww stronie pojawił sie konkurs polegający na wypełnieniu ankiety. Można
    wygrać kredyt 120 000 na 20 lat bez opłat i odsetek. Poniżej email wysłany
    do bankiera:

    Witam
    Zachęcony ciekawą wygraną wziąłem udział w ankiecie. Po jej wypełnieniu i
    wysłaniu pojawił się regulamin(wcześniej niedostępny) z którego wynika, że
    (nawet gdy wygram)nagrody na pewno nie otrzymam gdyż nie spełnię wymagań
    banku na kredyt w tej wysokości. Z racji tego iż zajmuję się zawodowo
    finansami i mam orientację co do wymogów banków przy kredycie tej wysokości
    stwierdzam że jest to nagroda tylko dla bardzo nielicznej częsci
    internautów.
    Dlatego też regulamin dostępny jest PO WYSŁANIU ankiety. Gdybym mógł
    przeczytać go PRZED wysłaniem ankiety to napewno nie wypełniłbym ankiety.
    Jest to forma wyłudzenia danych ososbowych ale w białych rękawiczkach.
    Cwaniactwo w najgorszym wydaniu bo wykorzystujące zaufanie jakim Was
    darzyłem.
    Miłego dnia.
    Krzysztof Sobczak

    Treść tego listu mam zamiar opublikować na grupach dyskusyjnych aby ostrzec
    innych przed podobnymi praktykami waszego portalu

  • 2. Data: 2002-04-26 07:16:26
    Temat: Re: wyudzanie danych osobowych na www.bankier.pl
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Krzysztof Sobczak" <k...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > Zachęcony ciekawą wygraną wziąłem udział w ankiecie. Po jej wypełnieniu
    > wysłaniu pojawił się regulamin(wcześniej niedostępny)

    Regulamin jest dostępny również przed wysłaniem ankiety tylko może go nie
    zauważyłeś.

    Najśmieszniejsze jest co innego dostajesz kredyt w wysokości 100000zł (po
    spełnieniu rygorystycznych warunków, który musisz spłacić) a wygrywasz
    odsetki za 120000zł, ciekawe dlaczego od razu tych 120tys nie chcą
    przeznaczyć na wygraną ?:))) Wtedy już niczego nie musiałbyś spłacać i
    miałbyś czyste konto.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 3. Data: 2002-04-26 07:52:33
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Krzysztof Sobczak napisal:
    >[...]
    > Witam
    > Zachęcony ciekawą wygraną wziąłem udział w ankiecie. Po jej wypełnieniu i
    > wysłaniu pojawił się regulamin(wcześniej niedostępny)

    wystraczy kliknac: http://www.bankier.pl/konkurs/k01/glowny/regulamin.h
    tml

> [...]
    > wymogów banków przy kredycie tej wysokości stwierdzam że jest to
    > nagroda tylko dla bardzo nielicznej częsci internautów.

    Nie przesadzasz? 100 kzl na 20 lat, bez odsetek - moim zdaniem spora
    liczba internautow ma wystarczajaca zdolnosc kredytowa, aby obsluzyc
    takie zadluzenie.

    > [...]

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 4. Data: 2002-04-26 08:04:38
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Grzegorz Dabrowski" <g...@t...net.pl> wrote in message

    > Nie przesadzasz? 100 kzl na 20 lat, bez odsetek - moim zdaniem spora
    > liczba internautow ma wystarczajaca zdolnosc kredytowa, aby obsluzyc
    > takie zadluzenie.

    Internauci to w dużej mierze osoby <28 lat nieuregulowany stosunek do
    służby wojskowej, praca na umowę-zlecenie, brak żyrantów bo znajomi są w
    podobnej sytuacji itp. itd.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-04-26 08:40:45
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    camokiller napisal:

    > Internauci to w dużej mierze osoby <28 lat nieuregulowany stosunek do
    > służby wojskowej, praca na umowę-zlecenie, brak żyrantów bo znajomi są w
    > podobnej sytuacji itp. itd.

    Jesli laureat bedzie pochodzil z tej, przyznam, ze dominujacej w
    Polsce, grupy uzytkownikow internetu, to zawsze moze przekazac prawa
    do nagrody wybranej osobie, ktora spelnia wymogi regulaminu konkursu.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 6. Data: 2002-04-26 09:16:01
    Od: "Krzysztof Sobczak" <k...@m...pl>

    Słuchajcie!
    Mnie nie chodzi o nagrodę a o sposób wyłudzania danych.
    Pomyślcie!
    Masz szanse na super nagrodę jak wypełnisz ankietę. ankieta poszła a tu
    widzisz że oprócz losu
    na którego udział się godzisz jest dodatkowa selekcja która praktycznie
    uniemozliwia mi odebranie ew. nagrody.
    Nie istotne ilu stać ilu nie. Ja chcę o tym wiedzieć PRZED wypełnieniem
    ankiety a organizator powinien zadbać o to aby mi to zapewnić. Inaczej jest
    to wyłudzenie.
    k.sobczak

  • 7. Data: 2002-04-26 09:21:53
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

> [...]
    >
    > Nie przesadzasz? 100 kzl na 20 lat, bez odsetek - moim zdaniem spora
    > liczba internautow ma wystarczajaca zdolnosc kredytowa, aby obsluzyc

    Alwe jest warunek "wojskowy" - IMHO bezsensowny, ale niestety, dotyczący
    bardzo wielu.

    Natomiast co do "wyłudzania" danych osobowych - istotnie, to o to chodzi
    przede wszystkim (nikt nie urządza konkursów aby po prostu dać nagrodę - w
    tym wypadku nagrody są niejako ceną za zebranie danych osobowych, które to
    są potrzebne do akwizyucji produktów finansowych) A jeśli nie chcesz aby
    Twoje dane były tam przetwarzane, po zakończeniu konkursu należy
    niezwłocznie odwołać zgodę (adres administratora danych jest w
    regulaminie) - na mocy ustawy o ochronie danych osobowych masz do tego
    zawsze prawo (a jeśli się nie dostosują - mozesz dodatkowo zarobić).

  • 8. Data: 2002-04-26 09:27:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > wygrać kredyt 120 000 na 20 lat bez opłat i odsetek. Poniżej email wysłany

    czy to bankier ustalil takie zasady - wyslij list do brebanku bo to konkurs
    majacy zwerbowac klientow do ich multibanku !

    dodaj jeszcze jeden fakt, ktory jest sprzeczny z ust. o ochronie danych
    osobowych - ten konkurs lecial przez pewien czas jak randka w ciemno - trzeba
    bylo podac swoje dane a nie bylo wiadomo komu, w dodatku bez zgody na uzycie ich
    do celow marketingowych ankiety komputer nie przyjmowal.
    Ja wiem ze nie ma obowiazku takich danych podawac, ale kusili nagroda i wielu
    ludzi to robilo

    czyli wystarczy obiecac nagrode zeby znalezc kupe frajerow zainteresowanych
    danym produktem - ciekawe co by bylo gdyby organizator "konkursu" nie ujawnil
    zleceniodawcy - zostalby on z danymi bez zadnych zobowiazan ?
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-26 09:45:26
    Od: cefek <c...@n...pl>

    On 26 Apr 2002 09:52:33 +0200, g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)
    wrote:

    >Nie przesadzasz? 100 kzl na 20 lat, bez odsetek - moim zdaniem spora
    >liczba internautow ma wystarczajaca zdolnosc kredytowa, aby obsluzyc
    >takie zadluzenie.

    Wychodzi ok. 420 złotych miesięcznie. To chyba nie jest tak wiele?

  • 10. Data: 2002-04-26 11:28:26
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rafal"
    > (...) niezwłocznie odwołać zgodę (adres administratora danych jest w
    > regulaminie) - na mocy ustawy o ochronie danych osobowych masz do tego
    > zawsze prawo (a jeśli się nie dostosują - mozesz dodatkowo zarobić).

    a jak konkurs polegal w pierwszej fazie na podaniu nazwy sponsora, ktoremu
    dajesz swoje dane - tak zaczal swoja kampanie ten wlasnie Multibank. czyli nie
    bylo regulaminu z ktorego bys sie mogl dowiedziec komu dajesz prawo dyspozycji
    twoimi danymi.
    To bylo jak randka w ciemno
    *** blad ***