  • 1. Data: 2006-06-25 12:11:33
    Temat: wyplata z bankomatu w UK karta platnicza visa elektron z mbanku
    Od: "700" <7...@o...pl>

    Witam.

    1. Ile moze kosztowac wyplata 100GBP z bankomatu w Wielkiej Brytanii
    pieniedzy z eKonta w mBanku z wykorzystaniem karty platniczej visa elektron?
    2. Jak najtaniej przeslac na dzien dzisiejszy pieniadze z UK do PL (na
    przykład na eKonto w mBanku)? Szukalem w google, ale informacje na ten temat
    na tej grupie znalazlem zeszloroczne, a przeciez regulaminy bankow, formy
    platnosci sie wciaz zmieniaja, a takze powstaja wciaz nowe firmy oferujace
    nowe produkty.

    --
    700

  • 2. Data: 2006-06-25 12:28:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "700" <7...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > 1. Ile moze kosztowac wyplata 100GBP z bankomatu w Wielkiej Brytanii
    > pieniedzy z eKonta w mBanku z wykorzystaniem karty platniczej visa
    elektron?

    A w TOiP mBanku co wyczytales na ten temat?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-06-25 12:45:58
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > 1. Ile moze kosztowac wyplata 100GBP z bankomatu w Wielkiej Brytanii
    > pieniedzy z eKonta w mBanku z wykorzystaniem karty platniczej visa
    > elektron?

    10zł + 2% kwoty transakcji

    > 2. Jak najtaniej przeslac na dzien dzisiejszy pieniadze z UK do PL (na
    > przykład na eKonto w mBanku)?

    Przelew bankowy

    Darek

  • 4. Data: 2006-06-25 13:45:01
    Od: "700" <7...@o...pl>

    > 10zł + 2% kwoty transakcji

    Nie jest wlasnie tak prosto. Z tego co sie dowiedzialem, to GBP wymieniane
    sa na USD (bo to visa), z USD z kolei na PLN i do tego dochodza rozne inne
    prowizje, wiec pewnie nie wyjdzie:
    100GBP*(1+2%)*5,8204(kurs kupna GBP w BRE)+10PLN=603,68PLN
    Nie chce doznac szoku ogladajac pozniej bilans transakcji na koncie, wiec
    chcialem wczesniej sie dopytac jak jest naprawde.

    > Przelew bankowy

    A w przypadku, gdy nie ma sie konta bankowego w UK?

    --
    700

  • 5. Data: 2006-06-25 13:48:04
    Od: "700" <7...@o...pl>

> [...]
    > Nie chce doznac szoku ogladajac pozniej bilans transakcji na koncie, wiec
    > chcialem wczesniej sie dopytac jak jest naprawde.

    Pomylka.
    Oczywiscie powinienem brac kurs sprzedazy, wiec wyniki beda inne, ale idea
    jest ta sama.

    --
    700

  • 6. Data: 2006-06-25 13:49:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    700 wrote:

    > A w przypadku, gdy nie ma sie konta bankowego w UK?

    jakas firma wysylajaca pieniadze.
    western union, jakis bank, ktory to zrobi bez konta, zakup czeku
    bankierskiego, moze cos przez internet typu moneybookers.com itp itd.

  • 7. Data: 2006-06-25 13:50:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]

    > 1. Ile moze kosztowac wyplata 100GBP z bankomatu w Wielkiej Brytanii
    > pieniedzy z eKonta w mBanku z wykorzystaniem karty platniczej visa

    631,63zl wg dzisiejszego (tj. z 23 czerwca...;-)) kursu w BRE Banku

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2006-06-25 14:00:15
    Od: "700" <7...@o...pl>

    > elektron?
    >
    > 631,63zl wg dzisiejszego (tj. z 23 czerwca...;-)) kursu w BRE Banku

> [...]

    Jak juz wczesniej wspomnialem to w teorii tak wyglada, ale z tego co sie
    dowiedzialem to PLN wymieniane sa na USD i z USD na GBP i byc moze do tego
    jeszcze jakies dodatkwe prowizje dochodza, wiec chce wiedziec jak to
    praktycznie wyglada. Czy przelew zamknie sie na dzis w przedziale:
    A. do 650 zl
    B. od 650,01 zl do 675 zl
    C. powyzej 675,01 zl
    D. dokladnie 631,63 zl
    Nie mam pojecia jak to praktycznie wyglada.

    --
    700

  • 9. Data: 2006-06-25 14:06:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "700" <7...@o...pl> wrote in message news:e7m40u$73d$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Nie chce doznac szoku ogladajac pozniej bilans transakcji na koncie, wiec
    > chcialem wczesniej sie dopytac jak jest naprawde.

    Troche inaczej... GBP >> EUR * 1,02 >> PLN + prowizja. Wg dzisiejszych
    kursow byloby to mniej wiecej

    100 GBP >> 148,32 EUR >> 621,99 + 10 PLN

    Dane zrodlowe
    http://www.corporate.visa.com/pd/consumer_ex_results
    .jsp?from=EUR&to=GBP&rate=0.02
    http://www.brebank.pl/ekonomia/index.jhtml;jsessioni
    d=FTPOLJLUYC0XPQFIAFNSF3Q?context=2877

    > A w przypadku, gdy nie ma sie konta bankowego w UK?

    Czek bankierski (najlepiej jakiegos znanego na swiecie banku) lub czek
    podrozny Amexa. Amex tylko pod warunkiem, ze sam masz zamiar go zrealizowac.

    MK

  • 10. Data: 2006-06-25 14:32:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Jak juz wczesniej wspomnialem to w teorii tak wyglada, ale z tego co sie
    > dowiedzialem to PLN wymieniane sa na USD i z USD na GBP i byc moze do tego

    nie na USD tylko na EUR, slabo sie dowiedziales...
    za to jest prowizja 2%
    Skoro wiesz lepiej to po co sie pytasz?

    > jeszcze jakies dodatkwe prowizje dochodza, wiec chce wiedziec jak to
    > praktycznie wyglada. Czy przelew zamknie sie na dzis w przedziale:
    > A. do 650 zl

    tak, 631zl to mniej niz 650zl

    > Nie mam pojecia jak to praktycznie wyglada.

    Zgadzam sie z toba...;-)

    --
    Pozdrowienia