  • 1. Data: 2006-06-24 13:28:52
    Temat: Wolnośc dla Kredytów!
    Od: "Wojtek" <spawnek@_ale_bez _spamu.wp.pl>

    Stowarzyszenie KoLiber zaprasza na manifestację przeciwko planom
    Komisji Nadzoru Bankowego zmierzającym do ograniczenia dostępności kredytów
    hipotecznych w walutach obcych.

    KoLibranci przekażą szefowi Krajowego Nadzoru Bankowego petycję młodych
    przeciw regulacjom. Prosimy o podpisy pod petycją na www.kredyty.koliber.org

    Spotykamy się dnia 30 czerwca (piątek) o godz. 11.45 pod siedzibą Narodowego
    Banku Polskiego przy ul. Świętokrzyskiej 11/21 w Warszawie.

    Zapraszamy!

  • 2. Data: 2006-06-24 16:34:46
    Temat: Re: Wolnośc dla Kredytów!
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Jun 2006 15:28:52 +0200, "Wojtek" <spawnek@_ale_bez
    _spamu.wp.pl> wrote:

    >KoLibranci przekażą szefowi Krajowego Nadzoru Bankowego petycję młodych
    >przeciw regulacjom. Prosimy o podpisy pod petycją na www.kredyty.koliber.org

    nie tylko młodych :-) Przecież każdy traci na braku wolności.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2006-06-24 18:16:44
    Temat: Re: Wolno?c dla Kredytów!
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > nie tylko młodych :-) Przecież każdy traci na braku wolności.

    Co ma do tego wolnosc. Niech kazdy sobie bierze kredyty walutowe, ale musza
    byc regulacje wewnetrzne dla banku, ktory ma pieniadze depozytariuszy.
    Kredyty walutowe niosa ze soba wieksze zagrozenie niewyplacalnosci
    kredytobiorcy niz te w PLN to czemu sie dziwic. To media wykreowaly obraz
    tanich kredytow w CHF, stopy w szwajcarii ida do gory zlotowka sie oslabia i
    bedzie oslabiac, takze nie ma czym sie podniecac, bo mozna na tym wyjsc jak
    Zablocki na mydle...

  • 4. Data: 2006-06-24 18:49:43
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > Spotykamy się dnia 30 czerwca (piątek) o godz. 11.45 pod siedzibą
    > Narodowego Banku Polskiego przy ul. Świętokrzyskiej 11/21 w Warszawie.

    a nie możecie się spotkac w innym mieście albo wsi ??

    --
    www.kredyt.org.pl

  • 5. Data: 2006-06-24 20:14:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Jun 2006 20:16:44 +0200, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Co ma do tego wolnosc. Niech kazdy sobie bierze kredyty walutowe, ale musza
    >byc regulacje wewnetrzne dla banku, ktory ma pieniadze depozytariuszy.

    a nie ma ich dziś? Czy udzielenie przez bank kredytu nominowanego w
    EUR niesie jakieś ogromne, znacznie większe niebezpieczeństwo dla
    niego niż udzielenie podobnego kredytu w zł?

    A wolność to właśnie wolnośc wyboru. Z jednej strony piszesz "niech
    kazdy sobie bierze kredyty walutowe" a z drugiej popierasz
    ograniczenie, czyli tak naprawdę niemożność wzięcia takiego kredytu
    (bo jak inaczej będzie można ograniczyć udzielanie ich jak nie poprzez
    zakaz lub sztuczne ich podrożenie?)

    >Kredyty walutowe niosa ze soba wieksze zagrozenie niewyplacalnosci
    >kredytobiorcy niz te w PLN to czemu sie dziwic. To media wykreowaly obraz

    a niosą? Za parę lat (NBP pisze nawet o przyszłym roku) w "walucie",
    więc co to za ryzyko

    >tanich kredytow w CHF, stopy w szwajcarii ida do gory zlotowka sie oslabia i
    >bedzie oslabiac, takze nie ma czym sie podniecac, bo mozna na tym wyjsc jak
    >Zablocki na mydle...

    taaa, i wszyscy kredytobiorcy czytają tylko gazety i oglądają TV, i
    zupełnie już nie mają czasu na porónanie ile ich ma kosztować spłata
    kredytu za tę samą nieruchomość w walucie naszej i obcej.

    a oczywiście masz rację, że na kredycie w walutach można się
    przejechać. Tylko czy na kredycie w złotych nie można? Dlaczego
    uważasz, że koniecznie są jakieś regulacje i odgórnie wprowadzane
    ograniczenia? Pozwól ludziom decydować co zrobią ze swoim dorobkiem.
    To właśnie jest wolność.

    Ale może ja się nie znam i zaraz wykażesz mi, że udzielanie kredytów w
    walutach to prosta droga do plajty banku i w związku z tym do utraty
    moich, tam zdeponowanych pieniędzy.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2006-06-24 20:50:56
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Wojtek" <spawnek@_ale_bez _spamu.wp.pl> wrote in message
    > Stowarzyszenie KoLiber zaprasza na manifestację przeciwko planom
    > Komisji Nadzoru Bankowego zmierzającym do ograniczenia dostępności
    > kredytów hipotecznych w walutach obcych.

    e tam, przez te tanie kredyty ceny mieszkan poszly tak w gore, ze teraz Ci
    co chca tanie kredyty nafiukac sobie moga jedynie ;-) skorka za wyprawke.

  • 7. Data: 2006-06-24 22:58:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Jun 2006 22:14:30 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    >a niosą? Za parę lat (NBP pisze nawet o przyszłym roku) w "walucie",
    >więc co to za ryzyko

    oj, bez sensu; nie dokończyłem myśli. Chodziło o to, że w ciągu paru
    lat pewnie wymienimy naszych królów na złotówkach jakieś tęczowe
    wzorki na EUROsach i ryzyko przstanie istnieć. I ta perspektywa (paru
    lat) w porównaniu do 20-30 lat, na jaki zawierana jest umowa nie
    wydaje się czymś znaczącym.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2006-06-25 11:36:46
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    >
    > KoLibranci przekażą szefowi Krajowego Nadzoru Bankowego petycję młodych
    > przeciw regulacjom. Prosimy o podpisy pod petycją na

    Jak zwykle Unia Polityki nieRealnej uprawia polityczkę rzucając
    populistyczne hasełka, z których NIC nie wynika. Partia (kchem) mniej
    niż kanapowa, nie mająca w sejmie ani senacie ani jednego członka
    próbuje zwrócić na siebie uwagę świata... Szkoda tylko że ich przywódca,
    jakoś tak jednoznacznie kojarzy mi się z Clownem (ach te muchy)...

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 9. Data: 2006-06-25 13:23:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wzorki na EUROsach i ryzyko przstanie istnieć. I ta perspektywa (paru
    > lat) w porównaniu do 20-30 lat, na jaki zawierana jest umowa nie

    Wymienimy PLN na EUR albo i nie, na razie daty nie ma. Jak wymienimy to
    zmiennosc EUR do CHF bedzie duzo mniejsza niz obecnie PLN do CHF. Banki
    pokazuja symulacje splaty kredytu w CHF uwzgledniajac biezaca sytuacje stad
    pojawiaja sie roznice. Kredyt walutowy dobry jest dla tych co zarabiaja w
    walucie, maja bardzo wysokie dochody w stosunku do splacej raty lub prawie
    zawodowo sledza rynek walutowy, aktualne trendy itp. i sa w stanie w
    odpowiednim momencie taki kredyt przewalutowac. Pozostali wystawieni sa na
    duze ryzyko.
    Na razie moze jest to "dmuchanie na zimne", ale w przypadku scenariusza,
    gdzie PLN oslabia sie znacznie do walut wymienialnych, prowadzic moze do
    tego, ze wiele takich kredytow bedzie niesplaconych, banki przejma
    nieruchomosci i wystawia je na licytacje w celu odzyskania swojego kapitalu.
    Tylko, jak bedzie wygladal rynek nieruchomosci na ktorym pojawi sie duza
    podaz nieruchomosci ze wszystkich bankow, -ceny spadna i bedzie trudno te
    nieruchomosci sprzedac. Banki nie beda mogly odzyskac swojego kapitalu a to
    odbije sie na ich wyplacalnosci i mozliwym kryzysie w calym systemie
    bankowym. Podobne sytuacje zdarzaly sie w historii w innych panstwach, a czy
    one wystapia w Polsce tego nikt nie wie.

  • 10. Data: 2006-06-25 18:50:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 25 Jun 2006 13:36:46 +0200, TLZ <t...@w...info.com.pl>
    wrote:

    >Jak zwykle Unia Polityki nieRealnej uprawia polityczkę rzucając
    >populistyczne hasełka, z których NIC nie wynika. Partia (kchem) mniej

    hmmm, nawoływanie do normalności (czyli żeby o tym, co klient pożycza
    z banku decydował on i bank) nazywasz populizmem?

    --
    Jarek Andrzejewski