  • 1. Data: 2006-06-24 16:24:19
    Temat: Kredyt a małżeństwo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy kredyt odnawialny na jednoosobowym rachunku (bez pisemnej zgody ani
    wskazania drugiego małżonka przy zawieraniu umowy) jest zobowiązaniem
    drugiego małżonka? Z pewnością może być ściągnięty ze wspólnego majątku, ale
    czy jest zobowiązaniem drugiego?
    Co dzieje się ze zobowiązaniem wobec banku w przypadku śmierci posiadacza
    rachunku - czy obciąża małżonka zmarłego?

  • 2. Data: 2006-06-26 11:10:55
    Temat: Re: Kredyt a małżeństwo
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > Co dzieje się ze zobowiązaniem wobec banku w przypadku śmierci posiadacza
    > rachunku - czy obciąża małżonka zmarłego?
    jezeli malzonkowie maja wspolnosc majatkowa to zobowiazanie jest solidarne

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-06-28 11:58:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał
    > jezeli malzonkowie maja wspolnosc majatkowa to zobowiazanie jest solidarne

    A kredyt inny niż odnawialny, np. konsumpcyjny też jest w odpowiedzialnośći
    solidarnej?

    Nawet po śmierci posiadacza jednosobowego rachunku? Z czego to wynika, bo w
    kodeksie rodzinnym nie mogłem znaleźć? No chyba, że to:
    "Art. 30. [Odpowiedzialność solidarna] § 1. Oboje małżonkowie są
    odpowiedzialni solidarnie za zobowiązania zaciągnięte przez jednego z nich w
    sprawach wynikających z zaspokajania zwykłych potrzeb rodziny."???