  • 1. Data: 2006-09-14 18:22:05
    Temat: wymazanie informacji w rejestrze BIKu
    Od: "olav" <o...@i...pl>

    Witam
    Czy ktoś próbował wymazać informacje o nieprawidłowych spłatach kredytu w
    BIKu ?
    Miałem "zaszczyt" być żyrantem kredytu w SKOK Stefczyk, który następnie
    musiałem spłacić za "przyjaciela" kóremu podpisałem pożyczkę. Słyszałem, że
    można taką sprawę próbować załatwić poprzez bank, w którym to zobowiązanie
    zostało zaciągnięte, jako stronę odpowiedzialną za przesyłane infomracje do
    BIKu.

    olav

  • 2. Data: 2006-09-14 20:35:17
    Temat: Re: wymazanie informacji w rejestrze BIKu
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "olav" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że można taką sprawę próbować załatwić poprzez bank, w którym to
    > zobowiązanie zostało zaciągnięte, jako stronę odpowiedzialną za przesyłane

    Hmm nie rozumiem ...czasu nie cofniesz i sytuacji nie odkręcisz.
    Bank (a raczej SKOK) przekazał takie dane jakie figurowaly w związku z tym
    kredytem. Jeśli teraz jest spłacany regularnie bądź spłacony to luzik.
    Gorzej jak był w windykacji wtedy nic nie możesz zmienić.

    BIK przechowuje informację o stanie faktycznym zobowiązań kredytowych, nie
    wiem tylko jak często po wygaśnięciu zobowiązania usuwają dane z BIK-u.

    Może o to chodziło :)

    Dawidek

  • 3. Data: 2006-09-16 09:28:29
    Od: z...@p...onet.pl

    BIK, to biuro informacji. A informacji raczej nie powinno sie wykreslac. Jedyne
    co mozesz zrobic (a wlasciwie Twoj bank) to uaktualnic dane. Jesli wiec kredyt
    zostal splacony, to niech taka informacja zostanie tam umieszczona. Poza tym
    jesli byles poreczycielem, to wez pismo ze SKOK-u, ze to nie byl Twoj kredyt, a
    Ty splaciles go jak tylko zostales poinformowany o nieprawidlowosciach.