  • 31. Data: 2004-11-30 11:38:11
    Temat: Re: www.smartransfer.pl czy kto? korzystał ?
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jana Henryka Dąbrowskiego 38/40
    > Obr. Stalingradu 10/11,
    > A. Krzywoń 13/14,
    > ul. Rydla 49/40
    > ul. Śląska 9/11,

    Marny argument ;-P
    Wszystkie powyższe przypadki to ten sam schemat:
    2 kolejne numery przypisane do jednej nieruchomości...

    Sugerujesz, że SmarTransfer to tak duża firma,
    że zajmuje pół ulicy, od numeru 8 do 23? ;-PPP

  • 32. Data: 2004-11-30 11:55:22
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-30 12:38, kiedy S.T. napisał(a) co
    następuje:

    > Marny argument ;-P
    > Wszystkie powyższe przypadki to ten sam schemat:
    > 2 kolejne numery przypisane do jednej nieruchomości...

    Pewnie w większości przypadków masz rację. I co do zasady też. Ale...

    Ale argumentacja przez wymienianie nieznane wzajemnie adresów prowadzi
    do niekoniecznie sensownych wniosków i takichże polemik. Czy
    rzeczywiście sądzisz że numeracja 10/11 może odnosić się do dwóch
    *sąsiednich* nieruchomości? A co powiesz na 49/40.
    Porównywanie banku z tradycją (choćby się skiepścił ostatecznie i
    zaskorupił w minionym) z jakąś małą firemką o nieznanym rodowodzie, jest
    bez sensu i nie stanowi, bo stanowić nie może, żadnego argumentu. To
    trochę tak, jakbym na krytykę roweru mojej żony (że niby za wolno jeździ
    i łańcuch w nim spada), odparł, że mój samochód też ma parzystą ilość
    kół, więc o co chodzi.

    Jak ktoś chce wierzyć takiej firmie i na własnym portfelu przekonywać o
    jej wiarygodności, to niech się przekonuje. I oby miał rację, co do
    swoich wyborów.
    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 33. Data: 2004-11-30 12:22:28
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Zdarzyło się to jak raz 2004-11-30 12:38,  kiedy S.T. napisał(a) co
    > następuje:

    > Pewnie w większości przypadków masz rację. I co do zasady też. Ale...
    > A co powiesz na 49/40.
    Literówka, to jest 39/40 :-)
    dowód: http://skocz.pl/to3940

    > Porównywanie banku z tradycją (choćby się skiepścił ostatecznie i
    > zaskorupił w minionym) z jakąś małą firemką o nieznanym rodowodzie, jest
    > bez sensu i nie stanowi, bo stanowić nie może, żadnego argumentu...
    Zgoda, choć domyślam się że WAM koncentrował się raczej
    na "/" w adresie niż na firmie...

    > Jak ktoś chce wierzyć takiej firmie i na własnym portfelu przekonywać o
    > jej wiarygodności, to niech się przekonuje. I oby miał rację, co do
    > swoich wyborów.
    Otóż to.

    St.

  • 34. Data: 2004-11-30 15:23:43
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Glenn, w Warszawie (a i we Wrocławiu pewnie też ;-) są adresy typu
    > "ulica 110 / 125" i wcale tu nie chodzi o zapis "ulica 110 m. 125" ;-)

    Ok - skoro uważasz, że wszystko jest w porządku, to mam propozycję. Prześlij
    za pomocą smartranferu oszczędności swojego życia. Wchodzisz w to? Zapewne
    adres w formacie xx/yy nie budzi Twojej wątpliwości, a numer GG w pełni
    uwiarygodnia tą firmę :-) Powodzenia!

  • 35. Data: 2004-11-30 16:06:36
    Temat: Re: www.smartransfer.pl czy ktoś korzystał ?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Kożystając z bidpay masz dokładnie taką samą gwarancję.
    > Jak ci wetnie kase na bidpay, to będziesz mogła co najwyżej pójść się
    > wypłakać w poduszkę. Paypal też do lubianych firm nie należy.

    Gratuluję wiary w ludzi. Przeslij za ich pośrednictwem oszczędności swojego
    życia i daj znać jak poszło.

  • 36. Data: 2004-11-30 17:25:15
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Glenn napisała:
> [...]
    > to? Zapewne adres w formacie xx/yy nie budzi Twojej wątpliwości, a numer
    > GG w pełni uwiarygodnia tą firmę :-) Powodzenia!

    Po pierwsze - nie *tą* firmę, a *tę* firmę. Rzeczownik rodzaju żeńskiego
    w bierniku z zaimkiem przymiotnikowym "ta" odmieniamy na "tę" zgodnie z
    deklinacyjną końcówką fleksyjną rzeczownika (ta kobieta - tę kobietę;
    ta bułka - tę bułkę; ta piłka - tę piłkę; itp.)

    Po drugie - nigdzie w tym wątku nie pisałem, że mam zamiar cokolwiek
    komulkowiek przesyłać, tym bardziej jakimś smstransferem (jak to zwał
    tak to zwał). Chyba odpowiadasz w wątku nie tej osobie, której chciałaś
    odpowiedzieć.

    K.

  • 37. Data: 2004-11-30 17:58:58
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote:
    > Gratuluję wiary w ludzi. Przeslij za ich pośrednictwem oszczędności swojego
    > życia i daj znać jak poszło.

    Nie chodzi tutaj o wiarę w ludzi, oszczędności całego życia itd.
    Smartransfer powstał z myślą o małych kwotach, do max. kilkuset $$ (w
    samym PayPal'u można chyba przetransferować max. 500 $$, jest to chyba
    ograniczone jakimiś amerykańskimi przepisami). I Smartransfer jest jak
    na razie NAJTAŃSZĄ i względnie bezpieczną formą przekazania pieniędzy
    przez nas, Polaków do USA czy Europy zach.

    PS: jaką masz gwarancję czy twój pracodawca, który przykładowo zatrudnił
    cię miesiąc temu zapłaci ci za twoją pracę, mimo że podpisałeś umowę?
    Czy może przypadkiem nie będziesz musiał walczyć o swoje w sądzie pracy,
    bo twój pracodawca okazał się oszustem?
    Na Allegro też jest pełno firm "krzak", a mimo to ludzie kupują u nich,
    no i w sieci nikt nie jest anonimowy ;))

    --
    My touch is inhumane
    Nocturnal beast inside

  • 38. Data: 2004-11-30 19:50:53
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    RobertSA napisał:
    > Tak ciagle odmieniacie? No to na zdrowie, ale po co sie tym tu
    > "chwalicie"?

    Nie, nie ciągle, ale jak się co i raz widzi na grupach takie językowe
    "kfiatki" to może człowieka szlag (nie szlak ;) trafić. Może
    przynajmniej jak się poda prawidłowy sposób odmiany to ktoś zapamięta i
    nie będzie popełniał więcej tego typu błędów.

    Poza tym nie wiem czemu Glenn insynuowała, że miałbym coś komuś
    przesyłać smstransferem. Wyjaśniłem tylko, że zapis adresu w postaci
    "ulica XX / YY" wcale nie musi oznaczać "ulica XX m. YY". Co do firm
    legitymujących się tylko numerem GG do kontaktów i numerem konta w banku
    - musiałbym naprawdę się czegoś najarać, żeby musieć korzystać z tego
    typu firm.

    K.

    P.S. Tak, mam zły dzień.

  • 39. Data: 2004-11-30 21:15:19
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dobra, nie zamierzam dalej ciagnąć tego wątku. Urażonych przepraszam. Z
    reguły nie zwracam nikomu uwagi na błędy językowe, bo to wszak niezgodne
    z netykietą i dochodzę do wniosku, że to komuś powinno zależeć na
    poprawnej wypowiedzi - nie mnie. Jednak ten błąd powtarza się tak
    często, że po prostu nie wytrzymałem. Wypowiedź Glenn się po prostu
    nawinęła. Mnie też się czasem zdarzy napisać z błędem.

    Poza tym w swoim ferworze chyba nie czytała komu odpisuje na wiadomość.
    Nigdzie w wątku nie wypowiadałem się na temat, czy taka firma jest
    wiarygodna, czy też nie. Jeśli ktoś chce z takich firm korzystać to jego
    sprawa. Człowiek przecież najlepiej uczy się na błędach - własnych czy
    cudzych. A że dzisiaj jestem w ciętym nastroju to po prostu odpisałem i
    pojechałem, za co przepraszam.

    A żeby rozwiać wątpliwości to polecam lekturę:
    http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/17
    04/idc/5/
    http://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:J%C4%99zyk_polsk
    i_-_zaimki

    Chyba pozostaje mi przyjąć do wiadomości, że językiem rządzi reguła
    użyteczności i ekonomiczności i że niepoprawne formy staną się w
    najbliższym czasie poprawne, właśnie ze wzgledu na ich częste użycie
    (np. przyszłem, wziełem, hu... ;-)

    A co do tego piwka, to nie wiem. Choróbsko mnie dopadło a mieszanie piwa
    z lekami na dobre raczej nie wychodzi.

    EOT

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 40. Data: 2004-11-30 22:00:52
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    RobertSA napisał(a):
    > Ale rozwiales :)
    > Przytaczasz "autorytety" ciezkiego kalibru.
    > Co do slownika pisanego przez internatutow-ochotnikow lepiej sie nie bede
    > wypowiadal, co do pierwszego zrodla, to jest jakas sciaga szkolna.
    > NB, odnoszac sie do informacji podanych na tej stronie, warto zauwazyc,
    > ze juz od lat '50 (Mańczak 1956), a juz na pewno od '80 (Gramatyka
    > wspolczesnego j. polskiego. Morfologia), zdecydowana wiekszosc
    > jezykoznawcow polonistycznych nie wyroznia rodzaju meskiego
    > rzeczownikow.

    Czepiaz się ;-)

    > Wbrew powszechnemu mniemaniu wiekszosc lekow nie wykazuje interakcji z
    > alkoholem :)

    No to idę coś chlapnąć :P

    K.