  • 1. Data: 2004-09-27 21:32:57
    Temat: wspolwlasnosc / hipoteka / zabezpieczenie kredytu
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Witam,
    Mam dosc nietypowe pytanie.
    Chcialbym wziac kredyt hipoteczny - rzedu 200-300 tys PLN.
    Najchetniej jako zabezpieczenia (przynajmniej czesci kredytu) uzylbym
    nieruchomosci ktorej jestem WSPOLWLASCICIELEM (w 1/4 czesci). Jest to
    konfliktowa sprawa spadkowa. Wartosc nieruchomosci szacuje w granicach 1-1.3
    mln PLN. Czy jakis bank bylby zainteresowany takim klientem/dealem?
    (Oczywiscie na zgode pozostalych wspolwlascicieli nie mozna liczyc)

    Taki scenariusz dodatkowe pomoglby mi rozwiazac kilka problemow:
    1. mialbym srodki na budowe domu.
    2. w skrajnym przypadku nie musialbym splacac kredytu, a bank stawalby sie
    wspolwlascicielem CALEJ nieruchomosci
    3. pozostali wspolwlasciciele staliby sie sklonni do rozmow/rozliczen ze
    mna.

    Nie chodzi mi tu o jakis przekret tylko o skorzystanie z moich praw do
    nieruchomosci, ktore od roku sa niestety "papierowe"

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-28 09:35:22
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Pat" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Najchetniej jako zabezpieczenia (przynajmniej czesci kredytu) uzylbym
    > nieruchomosci ktorej jestem WSPOLWLASCICIELEM (w 1/4 czesci). Jest to

    zazwyczaj trzeba udowodnic prawo (wpol)wlasnosci - a nie tylko fakt, ze jest
    sie np synem zmarlego wlasciciela
    :-)
    ale ...
    banki lubia byc pazerne (a wlasciwie ich pracownicy na mysl o prowizjach i
    punktach premiowych) i nie takie przekrety ! swiat juz widzial :_)

  • 3. Data: 2004-09-28 09:37:27
    Od: "Krzysiek" <t...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie chodzi mi tu o jakis przekret tylko o skorzystanie z moich praw do
    > nieruchomosci, ktore od roku sa niestety "papierowe"

    Witam

    Moim zdaniem może być problem... zaden Bank nie zdecyduje się na takie
    ryzyko, bo de facto kredyt hipoteczny będzie niezabezpieczony. Bez zgody
    wszystkich właścicieli Sąd (Wydział Ksiąg Wieczystych) nie przyjmie wniosku
    Banku o wpis kredytu na hipotekę, a jak rozumiem na taką zgodę raczej liczyć
    nie można.
    Polecam spróbować w Deutsche Bank... oni dość często podchodzą baaaaardzo
    elastycznie do klienta - pod warunkiem, że jego dochody i wnioskowana kwota
    kredytu są odpowiednio duże :-))). Ale nie wiem, czy i im wystarczy na ten
    przypadek elastyczności :-))

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-09-28 17:46:09
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

> [...]
    > banki lubia byc pazerne (a wlasciwie ich pracownicy na mysl o prowizjach i
    > punktach premiowych) i nie takie przekrety ! swiat juz widzial :_)

    Mam decyzje sadu o nabyciu spadku. Jestem rowniez wpisany do KW w dziale II
    jako wlasciciel nieruchomosci w 1/4.